Universidad de Sonora

Úvod

Přečtěte si oficiální popis

Universidad de Sonora je privilegovaným prostorem pro podporu naplňování cílů a cílů zahrnutých v programu udržitelného rozvoje do roku 2030, na němž se dohodla OSN. Od plného dodržování všech svých funkcí má příležitost přispět k řešení hlavních problémů, které postihují lidstvo, jako je chudoba, nerovnost a problémy životního prostředí.

Universidad de Sonora je autonomní a veřejnoprávní instituce vysokoškolského vzdělávání založená v roce 1942. Je to nejcennější společenské dědictví státu Sonora vzhledem k rozsahu a kvalitě lidských a materiálních zdrojů, počtu studentů, kvality vzdělávání, přítomnost absolventů a jeho dopad na historii a regionální pokrok.

Šest školních areálů umístěných ve strategické geografické poloze umožňuje instituci hrát zásadní roli v široké oblasti vlivu a podporovat nové a rozmanité vzdělávací možnosti, vytvářet a uplatňovat nové objevy na výzvy, které představuje globální vývoj v současném tisíciletí. ,

Jako pocta vzdělávacímu, kulturnímu a vědeckému odkazu alma mater, jeho jméno je napsáno zlatými písmeny v sídle Státního kongresu.

Universidad de Sonora : 75 let sdílení znalostí.

poslání

" Universidad de Sonora je autonomní veřejnoprávní instituce, jejímž posláním je vzdělávat ve vzdělávacích programech kvality a relevance integrální a kompetentní odborníky na národní i mezinárodní úrovni, kteří budou vyučovat s tvorbou, aplikací a přenosem znalostí a technologií, a také s vazbou na výrobní a sociální odvětví, aby přispěly k udržitelnému rozvoji společnosti. “\ t

Universidad de Sonora , jako součást své společenské odpovědnosti, má výsadní postavení na podporu plnění 17 cílů stanovených OSN v programu udržitelného rozvoje do roku 2030. Tím, že má univerzita přispět k řešení hlavních problémů, které postihují lidstvo, a zejména těch, které se týkají jeho státního a regionálního prostředí, je naplněním těchto funkcí:

  • Integrovaně vyškolit odborníky a vědce ve všech oblastech znalostí, s odpovídajícími hodnotami a dovednostmi, aby mohli komunikovat a rozvíjet se podle potřeb a požadavků různých sektorů společnosti.
  • Generovat, aplikovat a přenášet znalosti a technologie ve všech oblastech znalostí, pro pozornost hlavních environmentálních problémů a zlepšování úrovně sociálního zabezpečení obyvatelstva.
  • Uplatňovat své vyučovací a výzkumné funkce prostřednictvím účinného propojení se společností, poskytováním služeb sociálním, produktivním a vládním sektorům v reakci na jejich potřeby a požadavky, šířením různých projevů umění a kultury směrem k sociálním prostorům a konsolidací. spolupráce s jinými institucemi.

vyhlídka

" Universidad de Sonora je vedoucí institucí v zemi as mezinárodním uznáním, a to díky kapacitě a tvořivosti svých absolventů, stejně jako význam a význam jejích přínosů pro inovace, umění, kulturu a znalosti." vědecký a technologický, a který rozhodujícím způsobem přispívá k udržitelnému rozvoji Mexika a zejména státu Sonora. “\ t

Tato vize je charakterizována následujícími atributy:

  1. Existuje regulační rámec a mechanismy pro podporu odchodu do důchodu, jakož i pro habilitaci, aktualizaci, vstup, hodnocení a propagaci akademických pracovníků, což přispívá k vyváženému rozvoji jejich funkcí a generační změně s kritérii akademické hodnoty. Díky tomu mají všechny PTC postgraduální studium, více než čtyři pětiny se stupněm doktora a uznání žádoucího profilu PRODEP, zatímco více než polovina je uznávána v rámci Národního systému výzkumníků.
  2. Má podpůrné mechanismy, pozornost a podporu studentů, které umožňují zlepšení školních trajektorií, z nichž je vysoká míra efektivity studia a promoce. Zkoušky provedené externími hodnotícími orgány zaručují, že byly řádně vyškoleny, takže více než dvě třetiny z nich získají uspokojivé výsledky.
  3. Vzdělávací a kurikulární modely byly konsolidovány na základě přístupu založeného na kompetencích as charakteristikami flexibility a multidisciplinárnosti, z nichž jsou učební osnovy neustále aktualizovány, v nichž jsou zahrnuty hodnoty, internacionalizace. a interkulturality. Integrální formace byla posílena fyzickými, uměleckými a kulturními aktivitami.
  4. Široká škála vysokoškolských a postgraduálních vzdělávacích programů je nabízena ve všech oblastech znalostí, společenského významu, podléhajících neustálému hodnocení. Všechny jsou kvalitní, uznávané národními a mezinárodními organizacemi.
  5. Byla vytvořena nová vzdělávací nabídka společenského významu, a to nejen v tradičních modalitách, ale také s interinstitucionálními programy, konsorciálními programy, postgraduálními programy v průmyslu a využíváním on-line a kombinovaného učení. Podobně všechny regionální jednotky mají postgraduální možnosti, buď jako vlastní programy nebo jako ústředí.
  6. K dispozici je soubor fyzických prostor, řádně vybaven, stejně jako široká škála služeb a podpůrné infrastruktury, v dostatečném množství a kvalitě pro řádný rozvoj adjektiv a substantivních funkcí.
  7. Činnosti spojené s výrobou, šířením, aplikací a přenosem znalostí a technologií byly konsolidovány v instituci a byly přeorientovány na pozornost prioritních problémů životního prostředí, k nimž byly dále formulovány s tvorbou studentů a jsou v nich zahrnuty. s veřejným a soukromým sektorem.
  8. Posílily se kolegiální výzkumné instituce. Téměř všechny akademické orgány jsou konsolidovány nebo konsolidovány, podílejí se na akademických sítích a jsou aktivní součástí konsorcií institucí k provádění výzkumu orientovaného na prioritní otázky státu.
  9. Spojení s produktivním a sociálním sektorem bylo posíleno, kromě zlepšování procesů vzdělávání studentů a profesorů, poskytováním kvalitních služeb laboratoří, workshopů a advokátních kanceláří, v nichž jsou zkoušky a postupy řádně certifikovány; poskytovat širokou škálu činností dalšího vzdělávání; péče o zdravotně postižené a zranitelné skupiny; přecenění sociálních služeb a profesní praxe; a podporovat uměleckou a kulturní produkci a šíření.
  10. Akademická spolupráce mezi univerzitou a dalšími národními a mezinárodními institucemi byla konsolidována, z čehož byly posíleny její programy, vzdělávání studentů, učitelů a výzkumných pracovníků prostřednictvím projektů výzkumu a vývoje, technologických inovací, sociální intervence a mobilita.
  11. Univerzita zjednodušila maximální postupy a postupy na podporu rozvoje věcných funkcí. Zlepšila, rozšířila a certifikovala své strategické procesy. Institucionální správa a řízení jsou akreditovány CIEES. Nařízení jsou aktualizována a jsou zavedeny mechanismy, které zaručují jejich uplatňování a následné kroky. Má zdravé finance díky tomu, že legalizuje pravidelné zdroje a diverzifikuje své zdroje financování a také se daří optimálně využívat zdroje.
  12. Na univerzitě byly vyvinuty efektivní komunikační kanály, které spolu s účinným vyjednáváním s odbory, ochotou k dialogu, hledáním konsensu a kolektivním rozhodnutím vytvořily atmosféru stability a harmonie.
  13. Plánování a hodnocení byly konsolidovány jako stálý a systematický proces monitorování a hodnocení výsledků všech programů a činností instituce. Transparentnost se předpokládá jako princip, který je v souladu s hodnotami poctivosti a společenské odpovědnosti, která se vztahuje na veškerou univerzitní práci. Koncepce udržitelného rozvoje je začleněna do všech podstatných a přídavných funkcí instituce. Rovnost žen a mužů je transverzálně začleněna do institucionálních funkcí a struktur. Podpora kultury zdraví, sportu a fyzické aktivity byla konsolidována, což zlepšilo kvalitu života univerzitní komunity. Instituce se stala inteligentní univerzitou, podporovanou aplikací technologií, systémů, nástrojů a zařízení.

hodnoty

K dosažení svých základních cílů univerzita podporuje svou práci ve dvanácti základních hodnotách:

Poctivost a bezúhonnost

Závazek studentů vysokých škol, aby se ve svých myšlenkách a projevech opírali o pravdu a jednali s řádností a pravdivostí při výkonu svých funkcí, což se projevuje i v řádném využívání a péči o zdroje instituce.

Respekt a tolerance

Uznání a přijetí existence rozmanitosti způsobů myšlení a činnosti studentů vysokých škol a možnost nalézt a rozvíjet náhody, které umožňují dosažení institucionálních cílů.

Odpovědnost

Studenti vysokých škol jsou povinni plnit své závazky a povinnosti a reagovat na jejich důsledky a výsledky a případně je opravovat.

Etika

Poskytování souboru morálních standardů, principů a hodnot, které řídí rozvoj univerzity a které řídí myšlenky a činy svých členů při výkonu jejich funkcí, přičemž společným cílem je konečný cíl.

Solidarita

Je to závazek všech studentů vysokých škol, aby přijali příčiny, problémy a výzvy jiných jednotlivců a sociálních skupin, zejména těch nejzranitelnějších, jakož i účast na jejich pozornosti a řešení.

společenská odpovědnost

Uplatňování věcných funkcí vysokoškolskými studenty, které probíhá za účasti sociálních aktérů, reaguje na potřeby společnosti a má na ni pozitivní vliv.

Vlastní kapitál

Univerzita nabízí studentům rovné příležitosti v přístupu ke kvalitnímu vzdělávání a provádí akce, které omezují situace sociálního vyloučení.

Spravedlnost

V každodenním vývoji univerzity jsou různá rozhodnutí, která jsou učiněna, vždy provedena s přihlédnutím k normativnosti, rozumu a spravedlnosti.

Udržitelnost

Univerzita je pevně odhodlána zlepšovat své životní prostředí a péči o přírodu, vytvářet ekologické povědomí a přispívat tím, že navrhne řešení environmentálních problémů, které umožní a podpoří udržitelný rozvoj.

Autonomie

Schopnost univerzity řídit a definovat akademickou orientaci, která má být dodržována, s přihlédnutím k požadavkům prostředí, zejména společnosti Sonoran, na kterou jsou účty poskytovány, a to jak z finančního hlediska, tak z výsledků institucionální práce.

Průhlednost

Zájem univerzity o zpřístupnění veřejnosti všech dostupných informací o její činnosti, využití zdrojů, rozvoji jejích funkcí ao jejích výsledcích, které omezují pouze ustanovení stávajících předpisů.

Svoboda předsedy a výzkumu

Svoboda ve výuce a při tvorbě a aplikaci znalostí, praktikovaná v institucionálním rámci způsobem, který je v souladu s cíli, standardy a programy stanovenými univerzitou.

Místa

Hermosillo

Adresa, 1. řádek
Calle Avenida Rosales,&
83000 Hermosillo, Sonora, Mexiko

Programy