Přečtěte si oficiální popis

The Pedagogická fakulta je jedním ze sedmnácti fakult sdružených pod hlavičkou Univerzity Karlovy v Praze. Jejím hlavním cílem je vyškolit učitele a další pedagogické pracovníky ve všech typech škol a školských systémů na různých úrovních studia (bakalářského i magisterského stupně) a forem. Zatímco pět dalších fakult v rámci Univerzity Karlovy v Praze jsou také oficiálně kvalifikoval vyškolit učitele, co dělá Pedagogická fakulta Unikátní je rozsah a složitost jeho vzdělávacím zaměřením. Fakulta poskytuje vysokoškolské pre- a vzdělávání pedagogických pracovníků v následujících oblastech: Humanitní studia, sociální vědy, výtvarná výchova, tělesná výchova, matematiky a přírodních věd.

Fakulta je v současné době školení přibližně 4200 studentů jak v bakalářských a magisterských studijních programech, plus téměř 10 000 studenty, kteří studují v širokém rozmezí kombinovaných forem studijních programů, a to především jako součást profesního rozvoje učitelů.

Fakulta je také otevřen pro platící zahraničním studentům, kteří mohou zapsat do programů vyučovaných v angličtině. Fakulta se podílí na mezinárodním programu Erasmus Mundus, jehož cílem je usnadnit mobilitu studentů a pedagogů.

BA a MA studijní programy

V roce 2006 fakulta přijala kreditní systém ECTS, který je uznávanou ve všech zemích EU a tím umožňuje snadnější studentskou mobilitu v rámci EU. Student z Pedagogická fakulta typicky studie kombinace dvou předmětů.

Bakalářské studijní programy

3-leté BA studijní program si klade za cíl poskytnout studentům značné znalosti ve dvou vybraných předmětů, ale to nepředstavuje vyučovací stupeň - absolventi BA nejsou oficiálně aprobaci pro výuku. To je důvod, proč je struktura povinných a volitelných předmětů nabízených v rámci programu přizpůsobeny takovým způsobem, který buduje odbornou způsobilost ve vybraných předmětů spíše než se zaměřením na vzdělávání a pedagogických kompetencí studentů. BA osnova tedy obsahuje jen několik předmětů v pedagogicko-psychologických disciplín. Nicméně, osnova zahrnuje i povinnou motivační pedagogické praxe, které by měly pomoci studentům rozhodnout, zda chtějí pokračovat ve studiu follow-up MA získat pedagogickou titul.

Magisterské studijní programy

Absolventi 2-leté navazující MA programu se získaly značné zkušenosti v profesionální oblasti pokryté dvou základních předmětů podle vlastní volby a kromě toho budou také vyvinuli své pedagogické, psychologické a didaktické kompetence, klíčové pro jakoukoli učitelské profese. Tudíž, na rozdíl od povinných a volitelných předmětů, jejichž cílem je zpevnit odborné znalosti studentů, MA osnovy také zahrnuje speciálně přizpůsobené didaktické kurzy a plnohodnotnou studentka pedagogické praxe, z nichž všechny jsou integrovány v organickém a propojené sítě. Absolvent MA studie follow-up je plně kvalifikovaný učit na vyšších základních a středních školách.

historie

The Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze byla založena v listopadu 1946, založený na jednom z prvních prezidentských dekretů, které mají být předány po re-založení samostatného Československa, jakož i na nově přijatý zákon, který snažil se vytvořit vzdělávací schopnosti na všech univerzitách v daný den , To byla vyvrcholením trvalé úsilí s cílem zajistit podstatné vysokoškolské vzdělání učitelů na všech úrovních, a to jak primární a sekundární. Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy byl slavnostně otevřen 15. listopadu 1946 v pražském Rudolfinu (Dům umělců) a slavnostní zahájení se zúčastnil českého prezidenta, Dr. Edvard Beneš.

Nicméně, reforma z roku 1953 škola podařilo demontáž všech českých pedagogických fakultách. Nově zřízené instituce pro školení učitelů všeobecně vzdělávacích předmětů bylo nazýváno Vysoká škola pedagogická - Vyšší pedagogická škola.

Ještě další reformy českého vzdělávacího systému (provedeného v roce 1959) porodila pedagogických ústavů v Praze a v Brandýse nad Labem, které byly navrženy tak, aby školit učitele základních škol, zatímco budoucí učitelé středních škol měli studovat jejich základních předmětů na různých fakultách vysokých škol, jako tomu bylo před 1946. České pedagogické fakulty nebyly obnoveny až do roku 1964. Stojí za zmínku, že sekundární učitelé umění, hudby a tělesné výchovy byly původně cvičen u jiných příslušných fakultách Univerzity Karlovy v Praze, zatímco alsoattending nějaké pedagogické a psychologické kurzy na Pedagogické fakultě.

Střední-1970s viděl sjednocení a sloučení vzdělávacích sítí učitelů základních a středních škol a prodloužení příslušné délky studia až 5 let. Byly to spíše nešťastné časy, protože mnoho oddělení byly demontovány nebo připojeny do různých jiných fakultách univerzity.

Během 50 let existence fakulty, řada pozoruhodných odborníků v různých oblastech, které učil ve svých řadách, jako Cyril Bouda, V. Hrabala, J. Charvát, Otakar Chlup, L. Kopeckij, J. Plavec, V. Tardy a F. Vodička, abychom zmínili jen několik.

Programy se vyučují na:
  • Angličtina
  • čeština

Tato škola dále nabízí:

MA

Charles University Faculty of Education

Základní odborná znalost vyučovaná v rámci magisterského studia vychází z předcházejícího studijního programu BA a sestává ze souboru symbioticky propojených jazykových, ... [+]

Anglický jazyk

Základní odborná znalost vyučovaná v rámci magisterského studia vychází z předcházejícího studijního programu BA a sestává ze souboru symbioticky propojených jazykových, literárních a didaktických oborů, jejichž cílem je poskytnout absolventům podstatné znalosti ve všech těchto oblastech v souladu s úrovní magisterského studia.

Hudba

Cílem je vychovávat školitele, který je schopen vyučovat hudbu všech druhů a stupňů škol. Studium je spojeno s předchozím bakalářským studiem zaměřeným na získání zvláštních hudebních znalostí a schopností. Magisterský studijní program se zaměřuje na spolupráci s pedagogickými a psychologickými subjekty as praxí na základních a středních školách k rozvoji hudebních pedagogických dovedností. Předměty zohledňují pedagogickou orientaci magisterského studia.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
2 roky
Kampus
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Studijní program "Vzdělávání učitelů vzdělávání na vyšších středních školách a vysokých školách" je navržen jako jeden magisterský studijní program po bakalářském studiu ... [+]

Studijní program "Vzdělávání učitelů vzdělávání na vyšších středních školách a vysokých školách" je navržen jako jeden magisterský studijní program po bakalářském studiu vzdělávání. Důraz je kladen na výukové obory, reflexní výukové praktiky a především na přísné teoretické a metodologické předměty.

Studijní program je charakterizován jak důrazem na získání nespecifické odborné způsobilosti, např. Analýzou a porozuměním odborných textů, tak specifickým zaměřením na antropologické perspektivy. Základní pedagogické obory jsou doplněny předměty z několika oborů včetně fyzické, kulturní, sociální a filozofické antropologie. Pedagogické obory se zavádějí do integrálních antropologických souvislostí, aby se zdůraznil hlavní cíl profesionální pedagogické práce, což je citlivé kultivace lidských bytostí s ohledem na jejich schopnosti a omezení - kultivace, která bere v úvahu co nejširší vzájemné vztahy člověka existence.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
2 roky
Kampus
Přečtěte si více v češtině

Manažerské kurzy

Charles University Faculty of Education

Cílem je vychovávat školitele, který se může stát dirigentem různých druhů a úrovní sborů (děti, dívky, smíšené mládí, ženy, smíšené i muži). Studium je spojeno s předcho ... [+]

Hudba

Cílem je vychovávat školitele, který je schopen vyučovat hudbu všech druhů a stupňů škol. Studium je spojeno s předchozím bakalářským studiem zaměřeným na získání zvláštních hudebních znalostí a schopností. Magisterský studijní program se zaměřuje na spolupráci s pedagogickými a psychologickými subjekty as praxí na základních a středních školách k rozvoji hudebních pedagogických dovedností. Předměty zohledňují pedagogickou orientaci magisterského studia.

Pěvecký sbor

Cílem je vychovávat školitele, který se může stát dirigentem různých druhů a úrovní sborů (děti, dívky, smíšené mládí, ženy, smíšené i muži). Studium je spojeno s předchozím bakalářským studiem zaměřeným na získání zvláštních hudebních znalostí a schopností. Magisterský studijní program se zaměřuje na spolupráci s pedagogickými a psychologickými subjekty as praxí v různých sborech k rozvoji hudebních pedagogických dovedností. Předměty zohledňují pedagogickou orientaci magisterského studia.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
2 roky
Kampus
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Základní odborná znalost vyučovaná v rámci magisterského studia vychází z předcházejícího studijního programu BA a sestává ze souboru symbioticky propojených jazykových, ... [+]

Hudba

Cílem je vychovávat školitele, který je schopen vyučovat hudbu všech druhů a stupňů škol. Studium je spojeno s předchozím bakalářským studiem zaměřeným na získání zvláštních hudebních znalostí a schopností. Magisterský studijní program se zaměřuje na spolupráci s pedagogickými a psychologickými subjekty as praxí na základních a středních školách k rozvoji hudebních pedagogických dovedností. Předměty zohledňují pedagogickou orientaci magisterského studia.

Viz studijní plán na http://studium.pedf.cuni.cz/karolinka/

Nástroj

Cílem je vychovávat školitele, který je schopen vyučovat nástrojové hry (klavír nebo housle) na různých druzích hudebních škol. Studium je spojeno s předchozím bakalářským studiem zaměřeným na získání zvláštních hudebních znalostí a schopností. Magisterský studijní program se zaměřuje na spolupráci s pedagogickými a psychologickými subjekty as praxí na základních a středních školách k rozvoji hudebních pedagogických dovedností. Předměty zohledňují pedagogickou orientaci magisterského studia.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
2 roky
Kampus
Přečtěte si více v češtině
Charles University Faculty of Education

Cílem studia je poskytnout absolventům úplné magisterské vzdělání, které je připraví na povolání učitele matematiky na nižších a vyšších středních školách všech typů. Stu ... [+]

Cílem studia je poskytnout absolventům úplné magisterské vzdělání, které je připraví na povolání učitele matematiky na nižších a vyšších středních školách všech typů. Studium je založeno na rovnováze kognitivních, didaktických a pedagogicko-psychologických částí vzdělávání učitelů. Důraz je kladen na využití didaktických inovací při výuce matematiky s ohledem na nejaktuálnější didaktické koncepce. Absolventi budou připravováni na výstavbu školních vzdělávacích programů se zaměřením na integraci různých oblastí matematiky (aritmetika, algebra, geometrie, statistika, finanční matematika apod.) A různé vzdělávací oblasti. Absolventi získají dostatečné množství znalostí a dovedností, aby mohli pracovat diferencovaně s žáky talentovanými pro matematiku.... [-]

Česká republika Praha
Kontaktuj školu
Angličtina
Denní studium
2 roky
Kampus
Kombinace studia online a v kampusu
Přečtěte si více v češtině

Charles University in Prague

Adresa destinace
Pedagogická fakulta UK v Praze
Street: Magdalény Rettigové 4

Prague, Praha, 116 39 CZ