Magisterský titul v oboru krajinářské architektury
Sapienza University of Rome
Klíčová informace
Umístění kampusu
Rome, Itálie
Jazyky
Angličtina, Italština
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 1 500 / per year *
Uzávěrka přihlášek
29 Jul 2024
Nejbližší datum zahájení
Oct 2024
* za akademický rok
Úvod
Titul se snaží dokončit specializovanou formaci integrující teoreticko-kritické znalosti a operativní a profesionální dovednosti v oblasti krajinného designu do různých měřítek, poskytující dovednosti pro spolupráci s dalšími profesionálními osobnostmi v oblastech architektury, inženýrství a přírodních věd. Vědy.
Program je stejně jako v EU formulován v jednotkách a činnostech, jejichž cílem je poskytnout dovednosti související s plánováním, návrhem a řízením procesů transformace krajiny v jejích přírodních a antropických složkách, aby uspokojily přírodní i lidské, funkční a estetické potřeby. To bude provedeno při uznání potenciálu krajiny (v jejích fyzikálních, ekologicko-environmentálních, estetických a sociokulturních rysech), jakož i potenciálu a problémů kontextů, v nichž se intervence uskutečňují, s využitím estetických, funkčních a operativních principy založené na konkrétních technicko-vědeckých metodikách.
Znalosti potřebné pro úplnou formaci krajinářského architekta, uznávané na úrovni EU (prohlášení EFLA, Evropská nadace pro krajinnou architekturu, Bruxelles, duben 1989), zahrnují následující:
- Dějiny a teorie krajiny, umění, technologií, humanitních a přírodních věd a jejich vzájemný vztah;
- Estetické teorie ovlivňující projekt krajiny;
- Ekologie a využívání přírodních prvků jako základů pro zachování, plánování, návrh a správu krajiny;
- Požadavky architektonických a inženýrských prací ve vztahu k krajinným prvkům;
- Fyzické a technologické problémy, které zasahují do životního prostředí;
- Vztahy mezi člověkem a prostředím;
- Ochrana, ochrana a ochrana historické krajiny;
- Význam krajinářské architektury v procesech plánování a navrhování na regionální, národní a mezinárodní úrovni;
- Metody analýzy, přípravné pro plánování krajiny a environmentálních vztahů;
- Metody a techniky reprezentace a komunikace;
- Produktivní, normativní a manažerské procesy potřebné k realizaci plánů a projektů;
- Legislativa týkající se výkonu povolání krajinářského architekta.
Program zohledňuje zvláštnosti disciplíny současné krajinářské architektury s odkazem na následující:
- Jeho skutečný plánovací rozměr, orientovaný na propagaci identity míst
- Specifické technické a technologické aspekty
- Cíle týkající se kvality krajiny
- Ekologicko-environmentální metody
- Sociální cíle projektu
- Environmentální, ekonomické, sociální, technické a energetické aspekty udržitelnosti
- Moderní a dynamická vize environmentálních aspektů
Pro tyto účely lze běžnou nabídku vzdělávání integrovat s aktivitami souvisejícími s organizací, účastí a řízením seminářů a workshopů na národní i mezinárodní úrovni.
Přijímací řízení
Osnovy
Program je členěn do jednooborových celků, mezioborových laboratoří, stejně jako workshopů, seminářů, prohlídek s průvodcem, stáží a/nebo etap se zaměřením na integraci mezi předměty a synergii mezi různými modalitami výuky.
Teoretické jednotky se zabývají tím souborem znalostí, které jsou zásadní pro analýzu a pochopení krajinných systémů, pro plánování a správu zelených systémů v různých měřítcích, pro ochranu zahrad a krajinný design.
Mezioborové laboratoře experimentují ve specifických oblastech a/nebo oblastech se zkušenostmi, které zdokonalují dovednosti potřebné k definování složitých problémů designu, pokud jde o čtení, porozumění a řešení návrhu, nabízejí řešení, která využívají tradiční a inovativní nástroje. Laboratoře prosazují interdisciplinární přístupy, včetně seminářů, jejichž prostřednictvím mohou studenti integrovat znalosti získané prostřednictvím teoretických celků.
Program upřednostňuje integraci předmětů za účelem dosažení komplexní formace. Je členěna do tří fází, které se odvíjejí během čtyř semestrů.
První fáze se kryje s prvním semestrem. Je charakterizován procesem vyrovnávání – často velmi odlišných – formativních profilů nových studentů prostřednictvím jednooborových celků, především teoretických a technických. Tvoří jej tyto celky: Estetika krajiny, Teorie současné krajiny, Fytogeografie a geobotanika, Městské lesnictví a krajina a Reprezentace krajiny.
Druhá fáze se kryje s druhým a třetím semestrem. Zaměřuje se na formaci studenta v designu prostřednictvím čtyř mezioborových, tematických laboratoří a některých jednooborových celků, které laboratoře dále integrují.
Laboratoře představují jádro studentovy formace v designu. Zabývají se hlavními tématy specifických dovedností krajinného architekta, jak jsou stanoveny rámcem dovedností krajinného architekta, všechny orientované na principy udržitelnosti, ekologické intervence, aktualizované kulturní a designové návrhy.
Členění laboratoří v modulech poskytuje studentům informace a postupy, které jsou užitečné pro individuální designérské zkušenosti, aby získali zkušenost s projektem, který integruje různé disciplinární znalosti a jazyky.
První část této fáze (první ročník, 2. semestr) tvoří: Ateliér krajinářské tvorby I, skládající se ze zahrad a krajinářství, krajinného a vodního hospodářství a ekonomického hodnocení krajiny; Ateliér restaurování a krajiny, sestávající z: Konzervace a zhodnocení krajiny, Obrana a ochrana rostlin; jednooborový celek Geotechnické studie území; a volitelná jednotka.
Druhá část této fáze (druhý ročník, první semestr) se skládá z: Ateliéru plánování a krajinných infrastruktur, skládající se z krajinného plánování, krajinného designu a krajinné ekologie; Landscape Design Studio II, skládající se z krajinářské architektury, městského zemědělství a krajiny a městského designu.
Třetí fáze završuje formativní proces prostřednictvím volitelných jednooborových celků a vypracování závěrečné disertační práce (závěrečné zkoušky) a dalších doplňujících formativních aktivit.
Hlavní metody hodnocení se skládají z hodnocení přesnosti sledovaného procesu a získaných návrhářských dovedností, tj. ve společné aplikaci různých teoretických a technických znalostí získaných v každé jednotce a zaměřených na formulaci projektu. To představuje významnou část jednotek. Půlsemestrální a závěrečné zkoušky umožňují neustálou změnu orientace procesu a neustálé procvičování systematizace znalostí.
Posuzování se tedy týká jak celkových kvalit finálního produktu jednotek či ateliérů, tak přesnosti a provázanosti výrobních fází a procesů prováděných studenty a lektory při přibližování se k designovému produktu. Půlsemestrální testy nebo dílčí úkoly prostřednictvím zkušeností z „designové stáže“, konkrétně cvičení i na různých objektech, tak samy o sobě představují formy posouzení schopnosti studenta aplikovat získané znalosti a dovednosti.
První rok
- Krajinná estetika
- Teorie současné krajiny
- Rozvoj aplikované fytogeografie a geobotaniky
- Městské lesnictví a krajina
- Reprezentace krajiny
- Studio zahradního designu 1
- Restaurátorský a krajinářský ateliér
- Geotechnické studie území
Druhý rok
- Studio plánování a krajinářské infrastruktury
- Studio zahradního designu 2
- anglický jazyk
- Praxe - workshop - počítačové dovednosti
- Závěrečný test
Výsledek programu
Absolventi budou schopni:
- Identifikovat perspektivy a cíle pro jejich průběžné utváření a vlastnit nástroje pro průběžné zdokonalování svých znalostí;
- Vstupte do kulturního, ekonomického a profesního života a zapojte se do něj;
- Pracovat se specifickými stupni autonomie, odpovídajícími jejich profesnímu profilu;
- Řídit a hodnotit jejich profesionalitu, a to jak individuálně, tak v rámci pracovních skupin.
Získání těchto dovedností se ověřuje zkouškami a závěrečnou zkouškou.
Stipendia a financování
Můžeme nabídnout tak výhodné ceny díky veřejnému financování od italského ministerstva vysokého školství. Kromě toho mohou studenti žádat o různá stipendia dostupná na různých úrovních, udělovaná na základě akademických zásluh a/nebo rodinných příjmů.
Galerie
Kariérní možnosti
Krajinný architekt může popisované činnosti vykonávat v soukromé praxi nebo jako konzultant v rámci procesů projektování, plánování nebo řízení prosazovaných ve veřejné nebo soukromé sféře. Absolventi mohou také pracovat jako úředníci nebo ředitelé ve veřejných institucích plánování a kontroly nebo v soukromých společnostech působících v oblasti krajinného designu a propagace.
Další kariérní příležitosti představují snaha o formaci třetího stupně, PhD a specializační školy.
Absolventi, kteří mají dostatečný počet ECTS v SSD stanovených platnou legislativou, se mohou přihlásit k přijímacím testům na střední pedagogickou přípravu.