
MSc in
MSc v oboru aplikovaná vývojová psychologie
QUB Faculty of Engineering and Physical Sciences (EPS)

Klíčová informace
Umístění kampusu
Belfast, Spojené království
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
1 - 2 rok
Tempo
Plný úvazek, Poloviční úvazek
Školné
EUR 6 980
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Úvod
Aplikovaná vývojová psychologie je aplikace základní vývojové vědy v aplikovaných kontextech. School of Psychology má odborné znalosti v oblasti rozvoje v nepříznivých kontextech a atypickém vývoji ve vzdělávacím kontextu a výuka v kurzu, stejně jako témata nabízená pro disertační práce, budou tuto odbornost odrážet. Škola má také odborné znalosti v oblasti základních vývojových věd, které budou důležitým prvkem kurzu. Témata pokrytá v magisterském studiu zahrnují kvantitativní a kvalitativní výzkumné metody, atypický vývoj ve třídě, nepřízeň dětí: od základní vědy ke zlepšení výsledků a teoretické pohledy na vývoj dětí a dospívajících.
Tento MSc si klade za cíl poskytnout postgraduálním studentům příležitost pro pokročilé studium v odborných tématech v oblasti aplikované vývojové psychologie a připravit postgraduální studenty na pokročilejší výzkum v aplikované vývojové psychologii, odborný výcvik v psychologii nebo jiný odborný výcvik související s obory.
Jeho cílem je také poskytnout postgraduálním studentům příležitost pro pokročilé studium v odborných tématech v oblasti aplikované vývojové psychologie.
Doba trvání
1 rok (plný úvazek) / 2 roky (částečný úvazek)
Přijímací řízení
Stipendia a financování
Žadatelům se doporučuje, aby plně prozkoumali možnosti financování studia ve Spojeném království, například zahraniční studenti mohou najít financování ze zdrojů v jejich vlastních zemích.
Finanční prostředky uvedené v této části zahrnují finanční prostředky dostupné z univerzity az některých externích zdrojů. Informace uvedené v této části mají upozornit na některé zdroje financování: nejedná se o úplný seznam zdrojů financování.
Žádost o financování, které je k dispozici na univerzitě, je součástí integrovaného, online postgraduálního přijímacího procesu. Nabídka místa v Queen's nepředstavuje nabídku finanční podpory.
Pro vstup do roku 2023 si fakulty a školy na univerzitě stanoví vlastní termíny pro postgraduální přihlášky k přijetí, stipendia a stipendia. Žadatelé, kteří chtějí požádat o postgraduální financování dostupné z univerzity pro vstup do roku 2023, by se měli informovat na příslušných webových stránkách fakulty a školy.
- Ministerstvo hospodářství poskytne půjčku na školné až do výše 6 500 GBP na studenta NI / EU pro postgraduální studium. Informace o půjčce za školné.
- Systém postgraduálních půjček ve Spojeném království nabízí studentské půjčky podporované vládou ve výši až 11 836 GBP na magisterské kurzy ve všech oblastech výuky a výzkumu.
Osnovy
Moduly jádra
Psychologické metody ve vývojovém výzkumu
Tento modul se zaměřuje na širokou škálu psychologických metod používaných ve vývojovém výzkumu. Kurz pokryje specifické aspekty designu při provádění výzkumu s dětmi a seznámí studenty s běžně používanými testy ve vývojovém výzkumu. Budou prozkoumány otázky týkající se replikace studie, spolehlivosti a platnosti testů, stejně jako praktičtější aspekty práce s dětmi v různých experimentálních a naturalistických prostředích. Modul bude usilovat o to, aby studenti mohli naplánovat část metod jejich dizertačního projektu a výzkumného protokolu. Studenti budou muset prokázat své porozumění probírané problematice prostřednictvím skupinové práce a závěrečného hodnocení.
Výzkumné dovednosti
Tento modul se zaměřuje na otázky spojené s plánováním a prováděním výzkumu a šířením výsledků výzkumu. Pojednává o vládnutí a etických otázkách spojených s prováděním výzkumu s lidskými účastníky. Modul bude zahrnovat literaturu/systematické přehledy a databáze dostupné pro vyhledávání předchozí literatury a strategie vyhledávání. Modul umožňuje studentům plánovat svůj projekt a diskutovat o potenciálních problémech se třídou a vedoucími. Kromě toho se modul zabývá otázkami spojenými s šířením zjištění různým skupinám uživatelů a způsobem hodnocení výzkumu. Studenti budou muset prokázat své porozumění problémům prostřednictvím skupinové práce při řešení konkrétního výzkumného problému.
Atypický vývoj ve vzdělávacím kontextu
Tento modul se zaměří na atypický vývoj ve vzdělávacím kontextu. Studenti se seznámí s atypickým rozvojem jazyka, gramotnosti a komunikačních dovedností a matematického poznávání a důsledkem deficitů některých základních kognitivních dovedností, jako je pracovní paměť a exekutivní funkce. Studenti se také seznámí se specifickými vývojovými poruchami, jako je autismus, ADHD, dyslexie, dyskalkulie a poruchy jazyka a komunikace. Modul začne se zaměřením na základní kognitivní zpracování týkající se pracovní paměti a výkonného fungování a zváží, jak mohou atypické profily základních kognitivních funkcí vést k nepříznivým zkušenostem s učením ve třídě. V druhé části modulu bude přezkoumán a kriticky zhodnocen výzkum poruch jazyka a komunikace, dyslexie, dyskalkulie a autismu. Modul bude zahrnovat i vzdělávací intervence.
Dětská nepřízeň: Od základní vědy ke zlepšení výsledků
Modul představí přední teorie a výzkum vývojové psychopatologie a rozvine u studentů kritické chápání vztahů mezi nepřízní v dětství, duševním zdravím, výsledky vzdělávání a výsledky chování během vývoje. Obsah bude zahrnovat výzkum jak rodinných, tak socioekonomických ukazatelů nepřízně osudu a toho, jak různé aspekty nepříznivého vlivu interagují za účelem dosažení výsledků. Budou prozkoumáni také zprostředkovatelé a moderátoři výsledků. Studenti se také seznámí s výběrem intervencí založených na důkazech zaměřených na podporu pozitivních výsledků pro rodiče a děti vyrůstající v nepřízni osudu a porozumí problémům souvisejícím s intervencemi založenými na důkazech, včetně teoretického základu a implementace programů, politický kontext a co skutečně znamená založené na důkazech. Diskuse se rozšíří nad rámec zkoumání hlavních účinků na zvážení kauzálních mechanismů a Pathways , které podporují dlouhodobý úspěch, stejně jako zprostředkovatelů a moderátorů výsledku.
Principy metod kvalitativního výzkumu a analýzy dat 1
Tento modul poskytuje studentům potřebné znalosti a dovednosti k provádění nezávislého kvalitativního výzkumu. Cílem tohoto modulu je vybavit studenty znalostmi pro pochopení, navrhování, provádění a kritické hodnocení kvalitativního výzkumu. Obsahuje výuku o filozofických předpokladech, na nichž je založen kvalitativní výzkum, a praktické pochopení hlavních metod kvalitativního výzkumu. V tomto kurzu budou představeny čtyři hlavní metodologické přístupy, jako je tematická analýza, interpretační fenomenologická analýza, diskurz a narativní analýza.
Disertační práce Aplikovaná vývojová psychologie
Tento modul poskytuje studentům příležitost provádět nezávislý výzkum na téma vhodné pro magisterskou Pathway , kterou sledují. To zahrnuje identifikaci životaschopného výzkumného problému nebo otázky související s doménou psychologie, kterou studují; navržení strategie vyšetřování, která se bude zabývat výzkumnou otázkou a/nebo hypotézami, které lze logicky obhájit, a je v souladu s etickými směrnicemi School of Psychology na QUB a BPS; provádění vhodných statistických analýz, které se zabývají danými hypotézami, a/nebo aplikace jiných kvalitativnějších analytických metod, které jsou vhodné pro výzkumnou otázku; interpretovat poznatky – ať už numerické/statistické nebo ve formě doslovných přepisů, s odkazem na relevantní teorii a/nebo předchozí výzkum, informovaným a obhájitelným způsobem s uznáním vlastní role v analytickém procesu; koherentně formulovat výhody a omezení výzkumu; identifikace důsledků pro budoucí výzkum a případně také praktických důsledků s náležitým uznáním rozsahu a hranic těchto důsledků. Disertační práce obvykle zahrnují sběr dat, ačkoli mohou nastat případy, kdy lze existující soubory dat použít pro metaanalytické účely nebo pro dodatečné analýzy.
Kvantitativní analýza dat 1
Tento modul nabízí opakovací lekci o odvozené statistice a diskutuje o základních předpokladech, použití a provádění řady statistických technik včetně modelů ANOVA, vícenásobné a logistické regrese.
Teoretické pohledy na vývoj dítěte a dospívání
Hlavním cílem tohoto modulu je vybavit studenty současným chápáním klíčových teorií vývoje dětí a dospívajících z psychosociálního a psychobiologického hlediska. Modul začne přehledem teorie vazby s důrazem na aktuální výzkum dlouhodobých důsledků kvality vazby. Bude přezkoumán a kriticky zhodnocen výzkum vlivu výchovných stylů, rodinné struktury a vrstevnických vztahů (mikrosystémů) na rozvoj prosociálního chování. Budou rovněž přezkoumány vlivy sociálního kontextu (makrosystému) na vývoj dítěte. Studenti jsou poté seznámeni se základy kognitivního a mozkového vývoje od dětství až po dospívání jako předstupeň pro pochopení individuálních variací v reakci na nepříznivé prostředí. Druhá část modulu představí nedávný vývoj v našem chápání toho, jak sociální kontext dítěte interaguje s jeho genetickým a biologickým prostředím během vývoje, aby produkoval pozitivní i negativní výsledky. Úvod do těchto klíčových problémů připraví půdu pro pochopení vývoje v kontextu nepřízně osudu, který bude představen v paralelních modulech.
Volitelné moduly
Úvod do terapeutických dovedností
Studenti získají úvod do terapeutických dovedností relevantních pro různé klinické a jiné aplikované kontexty. Kurz bude zahrnovat hraní rolí a procvičování dovedností. Mezi indikativní témata patří aplikace základních klinických dovedností, ACT, CBT, systemická terapie a motivační rozhovory. Kurz pomůže studentům vytvořit vazby mezi základní teorií a klinickou praxí.
Principy metod kvalitativního výzkumu a analýzy dat 2
Tento modul prohloubí studentům porozumění pěti přístupům ke kvalitativnímu výzkumu: zakotvená teorie, diskurzivní analýza, narativní analýza, interpretativní fenomenologická analýza (IPA) a vizuální metodologie. Bude zahrnovat diskuse o epistemologických a ontologických úvahách, které jsou základem těchto přístupů, a také příležitost získat praktické zkušenosti s analýzou kvalitativních dat pomocí každého z nich. Studenti se seznámí se základními funkcemi používání softwaru NVivo pro usnadnění analýzy dat.
Aplikovaná vývojová psychologie umístění
Tento modul dá studentům příležitost vyzkoušet si na vlastní kůži práci s dětmi z nepříznivých kontextů. Studenti si vyberou umístění buď v aplikovaném nebo výzkumném prostředí. Potenciální umístění by mohla být střediska Sure Start po celém Severním Irsku nebo dobrovolné agentury, jako jsou New Lodge Arts, Newry and Morne pečovatelé, YMCA Belfast, Newtownards & Bangor Contact Center nebo Parenting NI. Někteří studenti budou mít také možnost pracovat v zahraničí, například u Dr. Paula O Callaghana v západní Africe. Na pracovní stáži se stráví minimálně 60 hodin. Studenti spolu s personálem si vyberou vhodné pracovní prostředí, kde budou mít studenti možnost vyzkoušet si práci s dětmi v nepříznivém prostředí v různých kontextech. Studenti budou vedeni k tomu, aby se aktivně zapojili tam, kde je to možné.
Kvantitativní analýza dat 2
Tento modul nabízí úvod do používání a provádění řady statistických technik včetně faktorové analýzy, SEM a mediačních a moderačních analýz. Probírá také otázky platnosti a spolehlivosti při konstrukci testů.
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
- Předmět programu je relevantní pro kariéru v pedagogické a klinické psychologii. Je také relevantní pro ty studenty, kteří se mohou rozhodnout pro doktorandské studium v oboru psychologie.
- Program je navržen tak, aby připravil postgraduální studenty pro pokročilejší výzkum v oblasti vývojové psychologie, pro odbornou přípravu v psychologii nebo příbuzných oborech a / nebo pro zaměstnání v oblasti dobrovolných nebo zákonných služeb pro děti. Bude také poskytovat absolventům výzkumné dovednosti a znalosti k provádění PhD ve vývojové psychologii a / nebo v dětském studiu, a pokračovat v akademické kariéře.
- Postgraduální studenti královny sklízejí mimořádné výhody. Unikátní iniciativy, jako je Degree Plus a Researcher Plus, posilují naši angažovanost v oblasti zaměstnatelnosti, zatímco inovativní vedení a výkonné programy spolu s integrací s obchodními experty pomáhají našim studentům získat klíčová vedoucí postavení na národní i mezinárodní úrovni.