Keystone logo
Linköping University MSc Věda pro Udržitelný rozvoj
Linköping University

MSc Věda pro Udržitelný rozvoj

Linköping, Švédsko

4 Semesters

Angličtina

Plný úvazek

Request application deadline

Aug 2024

SEK 274 400 / per year *

Na kampusu

* pouze studentům ze zemí mimo EU, EHP a Švýcarsko

Úvod

Staňte se součástí řešení pro udržitelnou budoucnost! Budoucnost potřebuje udržitelná řešení společenských výzev. Tento program nabízí holistický interdisciplinární přístup k aktuálním společenským problémům, jako je změna klimatu, využívání přírodních zdrojů, rostoucí poptávka po energii a nerovnost.

Magisterský program vám umožní prozkoumat složitost vytváření udržitelných společností v souladu s principy udržitelného rozvoje a Agendou 2030. Program se zabývá globálními změnami životního prostředí a společenskými transformacemi. Bude výzvou, abyste provedli kritickou analýzu současných a budoucích problémů životního prostředí, aplikovali vědecké poznatky napříč akademickými obory a rozvinuli mezioborové kompetence. Vaše školení vám umožní rozvíjet dovednosti interpretovat, navrhovat, komunikovat a implementovat řešení problémů udržitelnosti a životního prostředí, což bude nepostradatelné pro vaši budoucí kariéru odborníka na udržitelný rozvoj.

Základní kurzy

Základní kurzy byly navrženy tak, aby vám poskytly široký pohled na problematiku životního prostředí a zároveň poskytly příležitosti k prohloubení teoretických znalostí a praktických dovedností v konkrétních vědeckých oborech. Exkurze, laboratorní a GIS cvičení, prostorová analýza v rozhodovací aréně Norrköping, aktivity při hraní rolí, studijní návštěvy úřadů a podniků v ekologicky progresivní provincii Östergötland jsou jen některé ze způsobů, jak se dozvíte o udržitelných řešeních v praxi. Budete mít příležitost absolvovat stáže v podnicích, organizacích nebo výzkumných ústavech ve Švédsku nebo v zahraničí a rozvíjet dovednosti v multidisciplinárním výzkumu spolu s našimi učiteli. Náš výukový profil je integrován s pokročilým výzkumem v oblasti udržitelného rozvoje a environmentálních věd a výzkumní pracovníci v našem institutu vás individuálně povedou k navrhování, plánování a provádění projektu vaší diplomové práce.

Osnova

Úvod

Magisterský program Věda pro udržitelný rozvoj je dvouletý studijní program druhého cyklu, který vede k magisterskému studiu Environmentální vědy. Tento program na plný úvazek poskytuje pevný základ pro profesionální kariéru související s otázkami udržitelného rozvoje a změn životního prostředí na mezinárodních a národních agenturách, univerzitách, obcích, organizacích a korporacích. Magisterský program je navržen tak, aby studentům poskytl znalosti o změně životního prostředí a výzvách vytváření udržitelné společnosti. Po dokončení programu si studenti vyvinou nezávislý a kritický přístup k environmentální vědě a studiím udržitelnosti a získají dovednosti a znalosti, které jim umožní aktivně pracovat a přispívat k rozvoji v těchto oblastech, ať už jako praktici nebo výzkumní pracovníci. Program rovněž naplňuje způsobilost studentů pro doktorské studium v příbuzných oborech.

Cíl

Národní kvalifikace podle švédského zákona o vysokých školách

Znalost a porozumění

Pro titul Master (120 kreditů) student

  • prokázat znalosti a porozumění v environmentální vědě, včetně široké znalosti oboru a značného stupně specializovaných znalostí v určitých oblastech oboru, jakož i náhled na současnou výzkumnou a vývojovou práci, a
  • prokázat specializované metodologické znalosti v environmentální vědě.

Kompetence a dovednosti

Pro titul Master (120 kreditů) student:

  • prokázat schopnost kriticky a systematicky integrovat znalosti a analyzovat, posuzovat a řešit složité jevy, problémy a situace i s omezenými informacemi
  • prokázat schopnost kriticky, autonomně a kreativně identifikovat a formulovat problémy, plánovat a pomocí vhodných metod provádět pokročilé úkoly v předem stanovených časových rámcích a přispívat tak k utváření znalostí a také schopnost hodnotit tuto práci
  • prokázat schopnost slovem a písmem na národní i mezinárodní úrovni jasně hlásit a diskutovat o svých závěrech a znalostech a argumentech, na kterých jsou založeny, v dialogu s různými publiky a
  • prokázat dovednosti potřebné pro účast na výzkumných a vývojových pracích nebo samostatném zaměstnání v jiné kvalifikované kapacitě.

Posouzení a přístup

Pro titul Master (120 kreditů) student:

  • prokázat schopnost provádět hodnocení v environmentální vědě na základě relevantních disciplinárních, sociálních a etických problémů a také prokázat povědomí o etických aspektech výzkumné a vývojové práce
  • prokázat vhled do možností a omezení výzkumu, jeho role ve společnosti a odpovědnosti jednotlivce za to, jak je využíván, a
  • prokázat schopnost identifikovat osobní potřebu dalších znalostí a převzít odpovědnost za jeho průběžné učení.

Výzkum

Magisterský titul v oboru věda pro udržitelný rozvoj poskytuje kandidátům příležitost rozšířit své akademické a výzkumné zkušenosti prostřednictvím výzkumné spolupráce na Linköping University .

Katedra tematických studií – změna životního prostředí je také známá jako provádí výzkum, doktorské studium a vysokoškolské vzdělávání o aktuálních environmentálních výzvách a měnící se povaze stavu životního prostředí. Výzkum a vzdělávání se zaměřují na vliv společnosti a jednotlivce na přírodu.

Tema M navazuje na silnou tradici interdisciplinárních environmentálních studií, které od roku 1980 pronikají do divize Water and Environmental Studies (Tema V) a od roku 2004 do Centra pro výzkum klimatu a politiky (CSPR). Tema M tyto studie dále rozvíjí a profiluje ve vztahu k současné environmentální vědě a vývoji environmentální politiky. Současný výzkum se provádí v rámci těchto interdisciplinárních oblastí dlouhodobého zaměření a mezi nimi.

Centrum pro výzkum klimatu a politiky (CSPR) se rychle etablovalo jako prominentní referenční bod pro studie související s vědou o klimatu a výzkumem politiky. Výzkum je interdisciplinární a dává problémy související se změnou klimatu do kontextu s dalšími opatřeními pro udržitelný rozvoj, jako je omezování dopadů na životní prostředí a odpovědné hospodaření s přírodními zdroji.

Environmentální výzva Změna klimatu

Změna klimatu, jedna z nejobtížnějších výzev dneška. Výzkum sleduje dvě hlavní cesty. Klimatická politika v širším smyslu a druhá klimaticko-biogeochemie, zejména s ohledem na emise skleníkových plynů.

Environmentální výzva Dodávky energie

Bezpečný přístup k obnovitelné energii je předpokladem udržitelného sociálního rozvoje. Současná výroba a spotřeba energie úzce souvisí s mnoha vážnými environmentálními a sociálními problémy naší doby.

Environmental Challenge Knowledge for Sustainable Development

Studujeme, jak znalosti o dnešních environmentálních a rozvojových výzvách vznikají a jsou reprezentovány a legitimizovány v různých kontextech, jako je vzdělávání, výzkumné postupy, média a politické procesy.

Environmentální výzva – využití zdrojů

Řízení přírodních zdrojů se týká hospodaření s vodou, využívání půdy a toků živin, stejně jako udržitelné výroby energie. V případě studií vyvíjíme a zdokonalujeme analytické nástroje a rámce pro lepší řízení zdrojů.

Environmentální výzva toky látek a znečištění

Mnoho chemikálií, které používáme každý den, je pro člověka toxické. Obava z rostoucího dopadu těchto chemikálií na životní prostředí vyžaduje posílené monitorování. Další součástí této výzvy je odhadnout emise a bilanci skleníkových plynů.

Vzdělávací prostředí

Náš program obsahuje následující vlastnosti:

  • Jedinečné prostředí: Jsme jednou z mála univerzit, které nabízejí širokou interdisciplinární perspektivu environmentálních věd, od humanitních až po sociální a přírodní vědy. Kurzy jsou navrženy v úzkém dialogu s potenciálními zaměstnavateli i studenty, aby se zajistilo, že obsah řeší současné problémy životního prostředí a budoucí výzvy.
  • Silné výzkumné vazby: Spojení mezi programem a výzkumem je silné, protože všichni učitelé se zabývají výzkumem životního prostředí a udržitelnosti. Tím je zajištěna výuka nejnovějších teoretických a metodologických poznatků a poznatků výzkumu.
  • Kvalitní výuka: Učitelé průběžně pracují na zkvalitňování svých kurzů na základě zpětné vazby studentů a diskusí se zástupci studentů v Radě programu.
  • Vysoký poměr učitelů a studentů: Tento vysoký poměr zajišťuje rychlou a osobní zpětnou vazbu od učitelů, úzkou interakci mezi učiteli a studenty a aktivní učení studentů.
  • Silné profesní vazby: Prostřednictvím práce na případech a vzdělávacích aktivit se studenti zapojují s jednotlivci v okolních úřadech pro životní prostředí a výzkumných ústavech a konkrétně pracují s problémy reálného světa a společensky relevantními problémy.
  • Problémové aktivity: Studenti získávají během programu širokou škálu kompetencí. Mají také možnost specializovat se na společenské, přírodní nebo humanitní vědy. Naprostá většina našich studentů má zaměstnání související s životním prostředím nebo pokračuje v akademickém prostředí do jednoho roku od ukončení studia.
  • Aktivní učení zaměřené na studenta: Aktivity zaměřené na studenty zahrnují cvičení v rozhodovací aréně Norrköping, která využívá vizualizaci jako silný nástroj pro interakci a rozhodování, hraní rolí, kde studenti zastupují organizace s různými pohledy a zájmy na aktuální problémy. a různé druhy komunikačních technik.

Přijímací řízení

Osnovy

Stipendia a financování

Kariérní možnosti

Poplatek za studium programu

O Škole

Otázky