Keystone logo
Linköping University MSc V Oboru Design
Linköping University

MSc V Oboru Design

Linköping, Švédsko

4 Semesters

Angličtina

Plný úvazek

Request application deadline

Aug 2024

SEK 280 600 / per year *

Na kampusu

* pouze studentům ze zemí mimo EU, EHP a Švýcarsko

Úvod

Tento program nabízí interdisciplinární přístup založený na studiu a řešení společenských výzev. Osvědčené a inovativní koncepty designu jsou začleněny do jedinečného kolaborativního uspořádání napříč areály.

Design jako disciplína se stále více ocitá v centru inovací a změn směrem k lepší a udržitelnější budoucnosti. Design se nyní stává nedílnou součástí organizací, nevládních organizací, podniků, veřejného sektoru, jakož i rozvoje politik a správy, aby se postavily výzvám, které definují a umožní alternativní budoucnost.

Účelem tohoto programu je vyškolit kvalifikované a sebevědomé designéry, kteří dokážou vstoupit do těchto složitých kontextů, převzít vedoucí role a spoluvytvářet dobře navržená řešení a usnadnit podmínky umožňující změnu.

Vyberte si své vlastní zaměření

Tento interdisciplinární program se zaměřuje na více úrovní systému a dává vám příležitost kriticky prozkoumat současné systémy, instituce a normy. Společenské výzvy, jako je plýtvání potravinami, opravy, zdvořilost a nomádské blaho, tvoří páteř programu. Tyto otázky jsou zkoumány společně se zúčastněnými stranami v širším systémovém kontextu okolní společnosti.

V LiU vedeme ve vzdělávání designérů v rámci tří směrů – Service Design, Sustainable Design a Visual Media Design, se špičkovým výzkumným týmem na křižovatce mezi designem a službami, což je nejmodernější zařízení pro vizuální média. výzkum a silný tým věnovaný navrhování a udržitelnosti.

Návrh služeb

Návrh pro systémy služeb se zúčastněnými stranami ve veřejném, soukromém nebo třetím sektoru. Zkoumání metod a nástrojů pro řízení společného navrhování interakcí služeb a systémů služeb na více úrovních. Zjišťování nových modelů pro tvorbu a změnu hodnot, jako je sdílení, commons atd. Zapojujeme se do projektů, kde je design a lidé středem designérské praxe, podporovaní znalostmi z kognitivní vědy a spoluvytvářením hodnot. Služby jsou designové objekty, které jsou systémové a vyžadují více úhlů pohledu, jako jsou sociální inovace, vývoj politiky a transformační služby.

Udržitelný design

Návrh udržitelných systémů s doprovodnými obchodními modely, produkty a službami. Projektový průzkum řešení, která mohou podpořit přechod k udržitelné společnosti a umožnit lidem interagovat s těmito systémy. Zkoumáme různé filozofické pohledy na vztah mezi udržitelností a designem, jako je oběhové hospodářství a design inspirovaný přírodou. Pracujeme s mírným zaměřením na design produktů a prostřednictvím fyzického a digitálního prototypování zkoumáme, jak by mohla vypadat preferovaná budoucnost.

Vizuální mediální design

Návrh a konceptualizace interaktivních vizuálních prostředí, přesahujících obrazovky a ruční jednotky. Zkoumáme přístupy k navrhování interaktivních rozšířených a pohlcujících informačních prostorů. Pracujeme se studiovým zkoumáním pokročilých konceptů na pomezí grafického designu, interakčního designu a informační vizualizace.

Kombinace různých kompetencí

Oslovujeme studenty s různým zázemím, ne nutně s předchozími akademickými designérskými kvalifikacemi, ale se silnými designovými schopnostmi a touhou vyvinout design za hranice konkrétních materiálů a oborů. Naše současné kohorty mají studenty z různých prostředí zahrnujících nejen různé oblasti designu, ale mimo jiné také politologii, elektrotechniku a lingvistiku.

Osnova

Účel

Účelem designu je umožnit alternativní budoucnost prostřednictvím systematického, experimentálního, na člověka zaměřeného, estetického a kritického zkoumání. Expresivní práce vyžadující vědomé estetické volby tvoří ústřední část designu hmotných i nehmotných artefaktů, jako jsou produkty, služby a systémy. Designérská praxe zahrnuje perspektivu technologie a materiálů, formy a zkušenosti, inženýrství a řemesla a užitku a etiky. Kromě toho je designová praxe závislá na prolínání více kompetencí, zainteresovaných stran, hodnot a cílů. Z akademického hlediska je tedy design interdisciplinárním předmětem kombinující pohledy z inženýrství, behaviorální vědy, společenských věd a umění.

Cíl

MSc v oboru designu z LiU je schopen identifikovat, analyzovat a řešit složité interdisciplinární designové výzvy a možnosti a vyvíjet a komunikovat potenciální řešení v různých kontextech, včetně průmyslu, podnikání, veřejného sektoru a neziskových organizací. Přínos designu ve smyslu znalostí, dovedností a hodnot je integrován s ostatními postupy, jak to diktuje daná situace.

Designový příspěvek vnesený do situace je zaměřen na člověka v tom smyslu, že zdůrazňuje design pro lidi a lidmi jako komplexními, svéráznými jednotlivci. Navíc je silně interdisciplinární, což znamená, že je použitelný v multikompetentních týmech, v různých typech organizací, na strategické i taktické a operační úrovni, ve složitých a náročných situacích, kde by monodisciplinární přístup k návrhu mohl být neadekvátní.

MSc v oboru designu z LiU získal znalosti, dovednosti a hodnoty potřebné k práci jako designér v měnícím se profesionálním prostředí a aby se stal učencem v akademické oblasti výzkumu designu.

Po absolvování magisterského programu se očekává, že student získá následující:

Znalost a porozumění

MSc v oboru designu z Linköping University :

  • prokázat znalosti a porozumění v oblasti designu, včetně širokých znalostí a chápání designu jako interdisciplinárního oboru a praxe, stejně jako značný stupeň specializovaných znalostí v jedné oblasti oboru
  • prokázat vhled do současné výzkumné a vývojové práce
  • prokázat specializované metodologické znalosti v oblasti designu, stejně jako designové přístupy, metody a techniky a pochopení odpovědnosti, omezení a možností při použití v různých kontextech
  • prokázat specializované znalosti materiálů v designu, v procesech navrhování i ve výsledcích designu, jejich roli v různých situacích a jejich kvalitách při použití
  • prokázat znalost širokého repertoáru designových příkladů a jejich vztah k vyvíjené individuální designérské praxi

Kompetence a dovednosti

MSc v oboru designu z Linköping University :

  • prokázat schopnost kriticky a systematicky integrovat znalosti a analyzovat, posuzovat a řešit složité jevy, problémy a situace i s omezenými informacemi
  • prokázat schopnost kriticky, autonomně a kreativně identifikovat a formulovat problémy, plánovat a pomocí vhodných metod provádět pokročilé úkoly v předem stanovených časových rámcích a přispívat tak k utváření znalostí a také schopnost hodnotit tuto práci
  • rozvíjet formy vyjádření designu a kriticky reflektovat svůj designový přístup a přístup ostatních
  • prokázat schopnost v řeči, písmu a designu na národní i mezinárodní úrovni jasně hlásit a diskutovat o svých závěrech a znalostech a argumentech, na kterých jsou založeny, v dialogu s různými publiky
  • prokázat dovednosti požadované pro účast na výzkumných, konstrukčních a vývojových pracích nebo pro samostatné zaměstnání v nějaké jiné kvalifikované funkci
  • prokázat dovednosti a kompetence společně a nezávisle formulovat a přeformulovat dané nebo vznikající problémy a problémy v procesech spolupráce
  • prokázat dovednosti a kompetence pro zapojení a zapojení zainteresovaných stran, uživatelů, odborníků a dalších vývojářů do opakujících se a spolutvůrčích procesů
  • prokázat dovednosti zapojit pět smyslů do hravého uvádění různých alternativních řešení a nápadů do života a schopnost tak činit ve spolupráci s ostatními
  • prokázat dovednosti a kompetence používat vhodné, kritické a konceptuální vyjadřovací techniky, stejně jako schopnost vyvinout expresivní techniky vhodné pro různé designové situace

Posouzení a přístup

MSc v oboru designu z Linköping University :

  • prokázat schopnost provádět hodnocení v designu na základě relevantních disciplinárních, sociálních a etických problémů a také prokázat povědomí o etických aspektech výzkumné a vývojové práce
  • prokázat vhled do možností a omezení designu a výzkumu, jeho role ve společnosti a odpovědnosti jednotlivce za to, jak je používán
  • prokázat schopnost identifikovat osobní potřebu dalších znalostí a převzít odpovědnost za jeho průběžné učení
  • prokázat dovednosti a kompetence v úsudku o designu, kritice a hodnocení, pokud jde o artefakty i procesy

Přijímací řízení

Osnovy

Stipendia a financování

Poplatek za studium programu

Kariérní možnosti

Ohlasy studentů

O Škole

Otázky