
MSc in
Mistr V Transportní A Geoinformační Technologii
KTH Royal Institute of Technology

Klíčová informace
Umístění kampusu
Stockholm, Švédsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
SEK 310 000 *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* plný poplatek za program pro občany ze zemí mimo EU / EHP / Švýcarsko
Úvod
Funkční a dobře vyvinuté dopravní systémy jsou v udržitelné a prosperující společnosti zásadní. Plánování, budování a údržba takového systému vyžadují znalosti dopravních a geoinformačních technologií a pochopení toho, jak jsou přijímány nové technologie a politiky, jak interagují a jak ovlivňují naše každodenní činnosti.

Dopravní a geoinformační technologie na KTH
Magisterský program kombinuje dva úzce související aspekty zastavěného prostředí: dopravní systémy a geoinformační technologie. Program umožňuje studentům buď se specializovat na jeden z těchto hlavních předmětů, nebo vypracovat vlastní interdisciplinární studijní plán s využitím jedinečného pozadí a zájmů každého studenta. Doporučené kurzy tvoří základ pro obě předmětové oblasti a studenti si mohou vybrat předmětovou oblast výběrem nejvhodnějšího pořadí volitelných předmětů. Většina kurzů kombinuje interaktivní přednášky s laboratorními pracemi. Mnoho z nich také zahrnuje podrobný termínový projekt. Kurzy využívají moderní nástroje pro sběr dat a software pro kvantitativní modelování a zpracování.
V závěrečném semestrálním projektu studenti aplikují své získané znalosti a dovednosti při řešení vědeckých problémů v hlavních oborových oblastech programu. Vedou nezávislá vyšetřování charakterizovaná kritickou analýzou a syntézou; naučí se analyzovat, formulovat a definovat vědecké problémy, najít a vyhodnotit možná řešení a nakonec prezentovat výsledky v diplomové práci. Kromě toho studenti získají praktický výcvik ve vědecké komunikaci a prezentaci, a to ústně i písemně. Titulní projekt lze provádět na KTH nebo ve společnosti nebo organizaci mimo univerzitu. Téma může vypracovat student samostatně nebo společně s vedoucími.
Dopravní systémy
Dopravní systémy se zabývají pohybem osob a zboží napříč vesmírem a socio-technickými systémy, které tento pohyb podporují. Zkušení dopravní inženýři a plánovači musí kombinovat prvky inženýrství, plánování, ekonomiky a systémové analýzy, aby poskytli vodítko, jak by měly být dopravní systémy navrhovány, stavěny, provozovány a hodnoceny. Jako specialista na dopravu se naučíte, jak analyzovat složité dopravní sítě, jejichž cílem je, aby lidé prováděli své každodenní činnosti způsoby, které podporují ekonomickou činnost při minimalizaci dopadů na životní prostředí.
Abychom se vypořádali se složitostí moderních dopravních systémů, potřebují dopravní plánovači a inženýři vysokou úroveň technické způsobilosti, ale zároveň musí spolupracovat s tvůrci politik, zúčastněnými stranami a veřejností, kteří používají dopravní systém, aby zajistili, že naše řešení skutečně splňují společenské potřeby. Nakonec pracujeme napříč disciplinárními hranicemi, abychom plně ocenili možné dopady dopravního systému na rozvoj měst, ekonomiku a na ekologické systémy.
Ve studii o dopravě klademe důraz na systémový přístup, který nám pomáhá jak řídit složitost dopravních sítí, tak poskytovat informace, které společnosti pomáhají co nejlépe se rozhodovat o tom, jak investovat zdroje do dlouhodobé dopravní infrastruktury. Téměř všichni naši absolventi najdou kariéru ve městě, regionální správě, státní správě, ministerstvu dopravy, jako konzultant v soukromé firmě nebo jako výzkumný pracovník.
Geoinformační technologie
Geoinformační technologie, také známá jako geoprostorová technologie nebo geomatické inženýrství, je věda zabývající se získáváním, ukládáním, správou, analýzou a doručováním geografických a prostorově odkazovaných informací. Znalost zastavěného a přírodního prostředí ve formě map a databází je nezbytná pro téměř všechny oblasti lidské činnosti. Dnes považujeme za samozřejmé, že k nalezení cesty do restaurace, kina nebo na adresu, kterou jsme „vygooglili“, používáme přijímače GPS zabudované do mobilních telefonů nebo instalované v automobilech. Profesionálové v oborech, jako je územní plánování, správa pozemků, registrace nemovitostí a mnoho dalších, používají pro podporu rozhodování mapy, modely měst a prostorové databáze. Geoinformační technologie není jen o sběru geografických dat a jejich vizualizaci; poskytuje také nástroje pro použití a interpretaci dat pro jiný druh analýzy, například hledání optimálních tras, identifikaci vzorů, vytváření předpovědí atd.
Geoinformační technologie je ideální volbou pro všechny, kteří se zajímají o aplikovanou matematiku a informatiku. Naučíte se, teoreticky i prakticky, jak získávat geografická data pomocí různých senzorů nebo zdrojů dat a jak provádět zpracování a analýzu tak, aby bylo možné vytvořit požadované řešení a jeho vizualizaci. Dnešní a zítřejší trh práce v tomto odvětví roste a potřebuje odborníky, jako jste vy. Můžete pracovat jako poskytovatel, analytik nebo uživatel prostorových dat a geoinformačních technologií v soukromých společnostech i ve vládních agenturách.
Jedná se o dvouletý program (120 kreditů ECTS) poskytovaný v angličtině. Absolventi získávají titul Master of Science. Program je dán hlavně na KTH Campus ve Stockholmu školou architektury a stavěného prostředí (na KTH ).
Pokrytá témata
Plánování dopravy, simulace dopravy, ekonomika dopravy, železniční dopravní a signalizační systémy, logistika, sběr geografických dat: dálkový průzkum Země, GNSS, laserové skenování; ukládání, strukturování, vizualizace a analýza geografických dat.
Kariéra
Zajištění udržitelného rozvoje a předcházení změnám klimatu je pro lidstvo nejvyšší prioritou. Toho nelze dosáhnout bez dobře organizovaných, dobře fungujících a ekologických dopravních systémů. Předpokladem pro plánování, návrh a konstrukci veškeré potřebné infrastruktury jsou přesné a aktuální geografické databáze. V soukromém i vládním sektoru existuje velká poptávka po odbornících v oblasti dopravních systémů a geoinformačních technologií.
Příklady profesních příležitostí pro absolventy zahrnují:
- Geoinformační analytik: shromažďování, analýza a podávání zpráv o geoprostorových datech v národních mapovacích a kartografických agenturách (jako je Lantmäteriet ve Švédsku).
- Dopravní plánovač / modelář: pomáhá městu, regionálním vládám nebo národní správě plánovat, navrhovat a provozovat dopravní systémy a analyzovat dopravní účinky nového vývoje za účelem dosažení udržitelnosti (například poradenské společnosti jako WSP, ÅF, regionální vlády nebo Trafikverket).
- Konzultant v soukromé firmě v oblastech od průzkumu, mapování a zpracování geoinformací po plánování dopravy a dopravní techniku (např. Digpro nebo Ramböll).
- Železniční inženýr; provádění strategického plánování železničních systémů včetně infrastruktury, kolejových vozidel, správy jízdních řádů a turistických informačních služeb (například v SL, SJ nebo v místních a národních železničních společnostech).
- GIS expert v oblastech od územního plánování po správu půdy a zdrojů až po monitorování životního prostředí (obce, poradenské společnosti).
Po promoci
Dopravní inženýr, plánovač dopravy, dopravní analytik, výzkumný pracovník, doktorand, IT konzultant, inženýr GIS, konzultant GIS, zeměměřič, geoprostorový inženýr, architekt řešení GIS.
„ KTH vám pomůže stát se skutečně nezávislým, když budete vytlačeni ze své komfortní zóny. Buďte tedy připraveni na zážitek na celý život!“
Omkar z Indie
Udržitelný rozvoj
Absolventi KTH mají znalosti a nástroje pro posun společnosti udržitelnějším směrem, protože udržitelný rozvoj je nedílnou součástí všech programů. Tři klíčové cíle udržitelného rozvoje řešené magisterským programem v oboru dopravní a geoinformační technologie jsou:
- 9 Průmysl, inovace a infrastruktura
- 11 Udržitelná města a společenství
- 13 Opatření v oblasti klimatu
Dopravní systémy a geoinformační technologie, hlavní oblasti programu, jsou rozhodující infrastrukturou pro vytváření udržitelných měst, zemí a komunit obecně. Dnešní dopravní systémy jsou zodpovědné za velkou část emisí skleníkových plynů způsobujících globální oteplování. Přechod na dopravu s nulovými emisemi je jednou z největších výzev naší generace. Návrh a provoz moderních dopravních systémů není možný bez přesných a aktuálních geografických databází. Kurzy v programu se zabývají otázkami plánování a navrhování dopravních systémů, jakož i otázkami sběru a analýzy geografických dat. Odbornost v těchto oborech je předpokladem pro hledání nových inovativních řešení pro zlepšení dopravní a informační infrastruktury, jakož i nových řešení pro zelené dopravní systémy.
Fakulta a výzkum
Program je poskytován na škole architektury a zastavěného prostředí. Všechny kurzy v tomto programu jsou poskytovány vysoce kvalifikovanými učiteli a výzkumnými pracovníky zapojenými do různých výzkumných projektů. Na výuce se podílejí i doktorandi, a to zejména tím, že pomáhají studentům s laboratorními úkoly a spolupracují s akademickými projekty.
Výzkumné skupiny v oblasti systémové analýzy a ekonomiky a plánování dopravy mají několik probíhajících výzkumných projektů zabývajících se modelováním dopravních systémů, politickou analýzou a plánováním dopravy.
Hlavními výzkumnými tématy výzkumné skupiny v oboru geodézie jsou geodetické aspekty určování polohy a navigace založené na BIM (Building Information Modeling) založené na GNSS, fyzická geodézie a hodnocení kvality geografických dat.
Hlavní zaměření výzkumné skupiny geoinformatiky je v oblasti dálkového průzkumu Země a lokalizační a síťové analýzy.
Požadavky na přijetí
Chcete-li mít nárok na tento program, musíte mít bakalářský titul, znalost angličtiny a splnění specifických požadavků programu.
Bakalářský titul
Je vyžadován bakalářský titul ekvivalentní švédskému bakalářskému titulu nebo ekvivalentní akademická kvalifikace z mezinárodně uznávané univerzity. Studenti, kteří sledují delší technické programy a absolvovali kurzy ekvivalentní bakalářskému titulu, budou posuzováni případ od případu.
Studenti v posledním ročníku vysokoškolského studia se mohou přihlásit a pokud budou mít kvalifikaci, obdrží podmíněné přijetí. Tito uchazeči musí přiložit písemné prohlášení podle pokynů daných přijímacím řízením na univerzitu. Studenti v posledním ročníku vysokoškolského studia na švédské univerzitě nemusí předložit písemné prohlášení, aby získali podmíněné přijetí, pokud mají kvalifikaci. Musí však do 1. února absolvovat 150 kreditů ECTS v bakalářském programu.
Anglická znalost
Je vyžadována znalost anglického jazyka ekvivalentní (švédské vyšší sekundární škole) anglickému kurzu B / 6. Požadavek může být splněn prostřednictvím výsledku, který je stejný nebo vyšší než výsledek uvedený v následujících mezinárodně uznávaných anglických testech:
- TOEFL v papírové podobě: skóre 4,5 (stupnice 1-6) v písemném testu, celkové skóre 575.
- TOEFL ITP není přijímán.
- TOEFL iBT prostřednictvím internetu: Skóre 20 (stupnice 0-30) v písemném testu, celkové skóre 90
- IELTS Academic / IELTS UKVI: Minimální celková známka 6,5, žádná část není nižší než 5,5
- Cambridge ESOL: Cambridge English: Certifikát Advanced (CAE) v Advanced English nebo Cambridge English: Proficiency (CPE) (Certifikát o způsobilosti v angličtině)
- Baterie pro hodnocení anglického jazyka Michigan (MELAB): Minimální skóre 90
- University of Michigan, ECPE (zkouška z anglického jazyka)
- Pearson PTE Academic: Skóre 62 (psaní 61)
Jazykový požadavek lze splnit i prostřednictvím předchozího vysokoškolského a středoškolského studia. Další informace o uznávaných testech z angličtiny, předchozích studiích a požadovaných dokumentech poskytuje University Admissions.
Specifické požadavky na magisterský program v oboru dopravní a geoinformační technologie
Bakalářský titul v ekvivalentu 180 kreditů ECTS v oboru stavebnictví, územního plánování, vědy o životním prostředí, geodézie, geografických informačních systémů, informatiky nebo jiného oboru s jasným významem pro tento program. Je požadováno alespoň 60 kreditů ETCS v dopravním inženýrství a plánování, geomatice, fyzice, informatice, statistice a / nebo matematice. Minimálně 3,0 ECTS kredity na kurz by měly být v:
- Programování
- Lineární algebra
- Geografické informační systémy nebo databázová technologie nebo geodetické zaměření
- Matematická statistika
- Jednorázový počet
Celkově je pro matematiku požadováno alespoň 6 kreditů ETCS (statistika se nepočítá).
Aplikační dokumenty
Vaše žádost není úplná bez požadované podpůrné dokumentace. Následující obecné a programově specifické dokumenty proto musí být do aplikace zahrnuty v uvedeném pořadí:
Obecné dokumenty
- Osvědčení a diplomy z předchozího vysokoškolského studia
- Přepis absolvovaných kurzů a stupňů zahrnutých do vašeho titulu
- Doklad o znalosti angličtiny
- Kopie pasu včetně osobních údajů a fotografií nebo jiných identifikačních dokladů
Specifické dokumenty pro magisterský program v oboru Transportní a geoinformační technologie
- Souhrnný list *
- Motivační dopis nebo návrh projektu
- Životopis (CV)
- Dopis o doporučení, pokud jako občan mimo EU máte zájem o stipendium
* Aby byla vaše žádost považována za úplnou, musíte vyplnit online souhrnný list. Pokud nemáte souhrnný list, může to negativně ovlivnit vaše skóre hodnocení. Před odesláním formuláře nezapomeňte vyplnit všechny požadované informace.
Pokud máte dotazy týkající se souhrnného listu, kontaktujte přímo program.
Osnovy
Dopravní a geoinformační technologie at KTH
Magisterský program kombinuje dva úzce související aspekty zastavěného prostředí: dopravní systémy a geoinformační technologie. Program vám umožňuje buď se specializovat na jeden z těchto hlavních předmětů, nebo si vytvořit individuální mezioborový studijní plán přizpůsobený vašemu jedinečnému zázemí a zájmům. Doporučené předměty tvoří základ pro oba obory a obor si můžete vybrat výběrem nejvhodnějšího pořadí volitelných předmětů. Většina kurzů kombinuje interaktivní přednášky s laboratorní prací. Mnohé zahrnují i hloubkový semestrální projekt. Kurzy využívají moderní nástroje sběru dat a software pro kvantitativní modelování a zpracování.
V závěrečném semestrálním studijním projektu studenti uplatňují získané znalosti a dovednosti při řešení vědeckých problémů v hlavních tematických oblastech programu. Provádíte nezávislé vyšetřování charakterizované kritickou analýzou a syntézou; učí se analyzovat, formulovat a definovat vědecké problémy, nacházet a hodnotit možná řešení a výsledky prezentovat v diplomové práci. Kromě toho získáte praktický výcvik ve vědecké komunikaci a prezentaci, a to jak ústně na seminářích, tak písemnou formou. Studijní projekt může být realizován v KTH nebo ve společnosti či organizaci mimo univerzitu. Téma můžete vypracovat sami nebo společně s vedoucími.
Dopravní systémy
Dopravní systémy se zabývají pohybem lidí a zboží vesmírem a sociotechnickými systémy, které tento pohyb podporují. Kvalifikovaní dopravní inženýři a plánovači musí kombinovat prvky inženýrství, plánování, ekonomiky a systémové analýzy, aby vedli, jak by měly být dopravní systémy navrhovány, stavěny, provozovány a hodnoceny. Jako specialista na dopravu se naučíte analyzovat složité dopravní sítě, ve kterých je cílem, aby lidé vykonávali své každodenní činnosti způsobem, který podporuje ekonomickou aktivitu a zároveň minimalizuje dopady na životní prostředí.
Aby se dopravní plánovači a inženýři vypořádali se složitostí moderních dopravních systémů, potřebují vysokou úroveň technické způsobilosti, ale zároveň se musí zapojit do spolupráce s tvůrci politik, zúčastněnými stranami a veřejností, kteří využívají dopravní systém, aby zajistili, že naše řešení skutečně splňují společenské potřeby. Nakonec pracujeme přes hranice oborů, abychom plně ocenili možné účinky dopravního systému na rozvoj měst, ekonomiku a klimatické a ekologické systémy.
Při studiu dopravy klademe důraz na systémový přístup, který nám pomáhá řídit složitost dopravních sítí a poskytuje informace, které společnosti umožňují činit nejlepší rozhodnutí o investování zdrojů do dlouhodobé dopravní infrastruktury. Téměř všichni naši absolventi nacházejí uplatnění ve městě, krajské správě, státní správě, ministerstvu dopravy, jako konzultant v soukromé firmě nebo jako výzkumný pracovník.
Geoinformační technologie
Geoinformační technologie, také známé jako geoprostorové technologie nebo geomatické inženýrství, je věda zabývající se získáváním, ukládáním, správou, analýzou a poskytováním geografických a prostorově odkazovaných informací. Znalost zastavěného a přírodního prostředí ve formě map a databází je nezbytná téměř pro všechny obory lidské činnosti. Dnes už bereme jako samozřejmost, že pomocí GPS přijímačů zabudovaných v mobilních telefonech nebo instalovaných v autech najdeme cestu do restaurace, kina nebo adresy, kterou jsme si „vygooglili“. Profesionálové v oborech jako je urbanismus, pozemková správa, evidence nemovitostí a mnoho dalších využívají mapy, modely měst a prostorové databáze pro podporu rozhodování. Geoinformační technologie nejsou jen o sběru geografických dat a jejich vizualizaci; poskytuje také nástroje pro použití a interpretaci dat pro různé druhy analýz, například hledání optimálních cest, identifikaci vzorů a vytváření předpovědí.
Geoinformační technologie jsou perfektní volbou, pokud se zajímáte o aplikovanou matematiku a informatiku. Naučíte se teoreticky i prakticky, jak získávat geografická data pomocí různých senzorů nebo datových zdrojů a jak provádět zpracování a analýzu tak, abyste byli schopni vyrobit požadované řešení a jeho vizualizaci. Dnešní a budoucí trhy práce v tomto odvětví rostou a potřebují odborníky, jako jste vy. Můžete pracovat jako poskytovatel, analytik nebo uživatel prostorových dat a geoinformačních technologií v soukromých společnostech a vládních agenturách.
Jedná se o dvouletý program (120 kreditů ECTS) v angličtině. Absolventům je udělen titul Master of Science. Program je poskytován především v kampusu KTH ve Stockholmu School of Architecture and Built Environment (na adrese KTH ).
Pokrytá témata
Dopravní plánování, dopravní simulace, ekonomika dopravy, železniční provoz a signalizační systémy, logistika, sběr geografických dat: dálkový průzkum Země, GNSS, laserové skenování; ukládání, strukturování, vizualizace a analýza geografických dat.
Přijímací řízení
Výsledek programu
Udržitelný rozvoj
Absolventi oboru KTH mají znalosti a nástroje pro posun společnosti udržitelnějším směrem, protože udržitelný rozvoj je nedílnou součástí všech programů. Tři klíčové cíle udržitelného rozvoje, které řeší magisterský program v oboru Doprava a geoinformační technologie, jsou:
- 9 Průmysl, inovace a infrastruktura
- 11 Udržitelná města a komunity
- 13 Opatření v oblasti klimatu
Dopravní systémy a geoinformační technologie, hlavní oblasti zájmu programu, jsou klíčové infrastruktury při vytváření udržitelných měst, zemí a komunit obecně. Dnešní dopravní systémy jsou zodpovědné za velkou část emisí skleníkových plynů způsobujících globální oteplování. Přechod na dopravu s nulovými emisemi je jednou z největších výzev naší generace. Návrh a provoz moderních dopravních systémů není možný bez přesných a aktuálních geografických databází. Kurzy v programu se zabývají otázkami plánování a navrhování dopravních systémů, stejně jako otázkami sběru a analýzy geografických dat. Odbornost v těchto tematických oblastech je předpokladem pro hledání nových inovativních řešení pro zlepšení dopravní a informační infrastruktury, jakož i nových řešení pro ekologické dopravní systémy.
Galerie
Kariérní možnosti
Zajištění udržitelného rozvoje a prevence změny klimatu je pro lidstvo nejvyšší prioritou. Nelze toho dosáhnout bez dobře organizovaných, dobře fungujících a ekologických dopravních systémů. Předpokladem pro plánování, projektování a budování veškeré potřebné infrastruktury jsou přesné a aktuální geografické databáze. Velká poptávka je po expertech na dopravní systémy a geoinformační technologie v soukromém i státním sektoru.
Mezi příklady kariérních příležitostí pro absolventy patří:
- Geoinformační analytik: shromažďování, analýza a podávání zpráv o geoprostorových datech v národních mapových a kartografických agenturách (jako je Lantmäteriet ve Švédsku).
- Dopravní plánovač/modelář: pomáhá městu, regionálním vládám nebo státní správě plánovat, navrhovat a provozovat dopravní systémy a analyzovat dopravní efekty nového vývoje za účelem dosažení udržitelnosti (například poradenské společnosti jako WSP, ÅF, regionální vlády nebo Trafikverket).
- Konzultant v soukromé firmě v oblastech od geodézie, mapování a zpracování geoinformací až po dopravní plánování a dopravní inženýrství (např. Digpro nebo Ramböll).
- železniční inženýr; provádění strategického plánování železničních systémů včetně infrastruktury, kolejových vozidel, řízení jízdních řádů a informačních služeb pro cestující (například u SL, SJ nebo místních a národních železničních společností).
- Expert na GIS v oblastech od městského plánování přes hospodaření s půdou a zdroji až po monitorování životního prostředí (obce, poradenské společnosti).
Po promoci
Dopravní inženýr, dopravní plánovač, dopravní analytik, výzkumník, doktorand, IT konzultant, GIS inženýr, GIS konzultant, geodet, geoprostorový inženýr a architekt GIS řešení. S kvalifikovaným vzděláním můžete být požádáni i o vedoucí pozice.