Magistr ve veřejné historii

Všeobecné informace

Popis programu

Veřejná historie

Program veřejného dějepisu je určen všem absolventům bakalářského studia , a to nejen v dějinách, a to nejen v humanitních oborech, kteří chtějí provést výzkum a propagovat veřejné využití dějin. Veřejná historie působí od sedmdesátých let jako poddisciplina dějin, ale také jako samostatná akademická disciplína. Nazývá se to historie "pro lid, lid, lid, lid" a zabývá se všemi aspekty dějin mimo formální výchovu (také akademické vzdělání). Pracuje po mnoho let na univerzitách po celém světě a má značnou popularitu u studentů.

Samotná historie se soustřeďuje na zkoumání minulosti (s cílem odpovědět na otázku "jak to tam bylo?"), Zatímco veřejná historie vede výzkum toho, jak jsou znalosti o minulosti přítomny ve společenském vědomí a jak je (a může být) v tomto vědomí, s ústřední otázkou "co lidi vědí o tom, jak to bylo?" Zaměřuje se na historickou paměť, která je spíše okrajová ve "tradičním" historickém výzkumu. Kurzy z programu veřejného dějin se soustředí na způsoby utváření historického vědomí (nebo kolektivní paměti) - a to jak v kontextu jeho teoretického rámce a mechanismu (včetně např. Historie), tak v různých praktických způsobech (nástrojů / technikách) ovlivnění této paměti a vědomí, počínaje sběrem a zpracováváním svědectví minulosti, psaním řeči a přípravou dalších textů propagujících historické poznatky, výstavy, historické instalace, lokalizaci historických prvků v masmédiích, zábavě nebo ve virtuálním prostředí v jeho nejširší smysl. Proto i obecný chronologický přehled minulosti, který je umístěn v učebních osnovách veřejných dějin, se soustřeďuje na prvky (jevy, události, procesy, jednotlivce), které vyvolávají debaty a spory - tj. Jsou přítomné ve veřejné sféře - nezopakujte tradiční učební osnovy.

Absolventi veřejné historie budou mít znalosti o způsobech, jakými jsou znalosti o minulosti ve veřejné sféře ao způsobech ovlivňování těchto cest. Bude schopen shromažďovat, uchovávat, zpracovávat a propagovat dědictví minulosti vědomým a kompetentním způsobem a zkoumat, jak to ostatní dělají.

Tyto kompetence jej přivádí k zaměstnání v institucích zabývajících se ochranou, formováním a propagací vzpomínky na minulost a podílející se na těchto oblastech:

1) politika dějin - politické strany, místní vlády, společnosti, vládní agentury a další státní instituce

2) mimoškolní vzdělávání v historii - knihovny, místní a národní vzdělávací instituce

3) kombinace historie a dějin umění - muzea, skanzeny, tvůrčí umělecké skupiny a společnosti (např. Jako odborníci historických filmů, her, událostí)

4) kombinace historie a médií (vydavatelství, tisk, nová média, webové stránky, tematické televizní kanály)

5) správa archivu a ústní historie (soukromí, místní správa)

6) mezinárodní spolupráce (např. Evropské instituce)

Absolventi budou mít také možnost pokračovat v studiu v doktorských studijních programech v humanitních oborech.

Struktura programu

1. semestr:

2. semestr:

3. semestr:

4. semestr:

Poslední aktualizace Bře 2020

Informace o škole

The Faculty of History and Pedagogy is organized into seven institutes and offers full-time and part-time courses in areas of study including history, psychology, pedagogy, archaeology, culture, and a ... Čtěte více

The Faculty of History and Pedagogy is organized into seven institutes and offers full-time and part-time courses in areas of study including history, psychology, pedagogy, archaeology, culture, and anthropology. The Faculty has over 250 Faculty members and around 6400 students and over 260 PhD students in the areas of history, psychology and pedagogy. Méně