Master of Science v přírodovědném vzdělávání a komunikaci
Utrecht University
Klíčová informace
Umístění kampusu
Utrecht, Nizozemsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 2 209 / per year *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* studenti z EU/EHP, Surinamu nebo Švýcarska; 20 750 EUR: zahraniční studenti
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Máte solidní znalosti v některé z věd, rádi sdílíte své znalosti a rádi byste prohloubili svůj vhled do vzdělávacích a komunikačních procesů? Pak může být vaší volbou magisterský program v přírodovědném vzdělávání a komunikaci.
V tomto programu získáte teoretické poznatky a praktické dovednosti ve formálních i neformálních vzdělávacích postupech. Vaše vědní disciplína bude zasazena do širší společenské perspektivy a vytvoříte si vlastní názory na to, jak by měla být vaše disciplína relevantní pro střední vzdělávání a pro širokou veřejnost. Stáže a výzkumný projekt v oblasti vědeckého vzdělávání a komunikace vás podpoří, abyste se vyvíjeli jako zruční praktikanti i inovátoři.
Tento dvouletý program může být vaší branou ke kariérám, jako jsou:
- Učitel na střední nebo vysoké škole
- Vzdělávací design
- Vědecké psaní nebo editace
- Muzejní výchova
- Výzkum přírodovědného vzdělávání
Specializace
Po společném prvním semestru se budete specializovat na jednu z programových stop:
- Učitelský titul (v biologii, chemii, fyzice, matematice nebo informatice)
- Výzkum a vývoj v přírodovědném vzdělávání a komunikaci
NLT kvalifikace
Kromě toho, že jste kvalifikovaní jako učitelé chemie, informatiky, fyziky a matematiky, jste po absolvování tohoto magisterského programu (učitelský titul) také kvalifikováni pro výuku přírody, života a technologie.
Osnovy
Trasy
Učitelský titul (částečně holandsky mluvený)
V (částečně holandsky mluveném) učitelském studiu budete mít nárok na učitelskou kvalifikaci prvního stupně z biologie, chemie, fyziky, matematiky nebo informatiky (požadavky na přijetí se liší podle školního předmětu). Tato trať má silnou orientaci na teorii a praxi učitelské profese ve středním vzdělávání. Komponenty programu specifické pro tuto stopu zahrnují:
- Kurzy výuky předmětů a obecných vyučovacích metod;
- Dvě školní stáže jsou naplánovány buď 1) během roku (poločas) nebo 2) během semestru (prezenční), v závislosti na vstupní úrovni a průběhu studia. Tyto dvě stáže jsou obvykle na dvou různých partnerských školách. Stážisté postupně přebírají větší odpovědnost za třídní výuku v průběhu roku;
- Významný výzkumný projekt v přírodovědném vzdělávání (školní předmět specifický).
Vynikající studenti se mohou ucházet o U-teach, mezinárodní variantu této skladby.
Výzkum a vývoj
Ve výzkumu a vývoji budete směřovat ke kariéře v oblasti vzdělávacího designu, neformálního vzdělávání, vědecké komunikace nebo výzkumu přírodovědného vzdělávání. Trať kombinuje zkušenosti z odborné praxe se silnou výzkumnou orientací. Komponenty programu specifické pro tuto stopu zahrnují:
- Dvě stáže, jedna ve škole (formální vzdělávání) a jedna v organizaci, která se zaměřuje na & komunikaci vědeckého vzdělávání pro širokou veřejnost (neformální vzdělávání), jako jsou vědecká muzea, vědecká žurnalistika nebo vědecká komunikace.
- Významný výzkumný projekt v oblasti přírodovědného vzdělávání a komunikace.
Kariérní možnosti
Kariérní vyhlídky našich absolventů jsou dobré. Přibližně polovina našich studentů začíná kariéru učitele. Jiní najdou práci jako pedagogický výzkumník na univerzitě nebo najdou práci v jiném prostředí, kde mohou předávat své vědecké poznatky ostatním.
Začínáme jako učitel
Po absolvování učitelského titulu budete kvalifikováni jako učitel pro jeden ze školních předmětů v nižším i vyšším sekundárním vzdělávání. Vyhlídky na zaměstnání učitelů přírodovědných předmětů jsou obecně dobré, mezi jednotlivými školními předměty však existují rozdíly. Je mnoho volných míst pro učitele chemie, informatiky, fyziky a matematiky a méně příležitostí pro učitele biologie.
Kromě toho, že jste kvalifikovaní jako učitelé chemie, informatiky, fyziky nebo matematiky, jste po absolvování tohoto magisterského programu také kvalifikováni pro výuku přírody, života a techniky.
Široká škála kariér
Absolventi oboru Výzkum a vývoj a absolventi oboru Učitel, kteří se nerozhodli pro pozici učitele, nacházejí cestu v široké škále profesí:
- Vědecké vzdělávání a výzkum komunikace (např. pozice PhD)
- Učitel na univerzitě aplikovaných věd (HBO)
- Vývojář vzdělávání v muzeu (např. Universiteitsmuseum, Museon, Naturalis)
- Vzdělávací publikování (psaní vyučovacích metod, tvorba osnov)
- Pracovník pro komunikaci v agentuře nebo instituci související s vědou (National Platform Science & Technology, Stichting C3 (propagace zájmu o chemii).
Přijímací řízení
Poplatek za studium programu
Galerie
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
MSc Digitální transformace a obchodní poradenství
- Montpellier, Francie
Master of Science v digitálním marketingu a firemní komunikaci
- Jyväskylän yliopisto, Finsko
Master of Science in Communication
- Rochester, Spojené státy americké