Master of Fine Arts (MFA) in Advertising
Academy of Art University
Klíčová informace
Umístění kampusu
San Francisco, Spojené státy americké
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Dálkové studium, Na kampusu
Doba trvání
6 semestry
Tempo
Plný úvazek
Školné
USD 1 276 *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Jun 2024
* per unit for international students | $1,218 per unit for domestic students. Additional fees apply
Úvod
Na základě svých životních zkušeností spolu s uměleckými a technickými dovednostmi, které získáte, budete připraveni na kariéru uměleckého ředitele, copywritera nebo kreativního stratéga. Zvládnutí pokročilých reklamních principů a konceptů je přivedeno k životu samostatnou a společnou prací na vašem jedinečném portfoliu.
Výsledek programu
Graduate students will meet the following student performance criteria:
Strategic Communication
- Develop strategic elements focused on the target customer, the product/service, and the market
- Gather, assess, and apply relevant information, including historical research, to strategic work
Visual Communication
- Use appropriate visual media, including freehand drawing, to convey essential elements
- Aplikujte vhodné principy designu na strategickou a kreativní práci
Verbal Communication
- Convey creative ideas, concepts, and brand tone through engaging and sophisticated language at each stage of the creative process
- Communicate verbally and in writing with a unique and versatile voice
Conceptual Thinking
- Communicate relevant objectives through the use of appealing aesthetic choices
- Think conceptually and execute projects beyond traditional advertising media
- Zvažte různé úhly pohledu a dosáhněte dobře odůvodněných závěrů jako součást koncepčního a návrhového procesu
Professional Readiness
- Prezentujte sofistikované a originální portfolio, abyste získali práci v oboru.
- Formulujte kariérní cíle a plánujte jejich dosažení
- Komunikovat strategické koncepční a umělecké cíle na profesionální úrovni
- Submit work according to professional presentation standards
- Spolupracujte s ostatními členy kreativního týmu
Academy of Art University Learning Outcomes
Graduates of the Academy of Art University will demonstrate the ability to:
- Produce a body of work suitable for seeking professional opportunities in their chosen field of art and design.
- Solve creative problems within their field of art and design, including research and synthesis of technical, aesthetic, and conceptual knowledge.
- Communicate their ideas professionally and connect with their intended audience using visual, oral, and written presentation skills relevant to their field.
- Execute technical, aesthetic, and conceptual decisions based on an understanding of art and design principles.
- Evaluate work in their field, including their own work, using professional terminology.
- Recognize the influence of major cultural and aesthetic trends, both historical and contemporary, on art and design products.
- Learn the professional skills and behaviors necessary to compete in the global marketplace for art and design.
Kariérní možnosti
Successful advertising careers require problem-solvers, which is why our hands-on degree programs provide aspiring advertising professionals with a comprehensive problem-solving toolbox of marketable skills and training.
You’ll find our graduates enjoying roles as art directors, copywriters, creative strategists, content creators, and others at leading companies. Who’s hiring our alumni? Companies like razorfish, Leo Burnett, Y&R, Ogilvy, AKQA, CP+B, and more.
Art Director
Art directors are responsible for communicating a clear, unique, and interesting idea about a product or a brand. Copywriters drive the advertising industry.
Content Creator
Create, edit, and curate compelling work to supplement ads. You'll work with blogs, streaming videos, magazine articles, books, songs, and movies.
Copywriter
Copywriters craft messages and develop stories for all media so a product or brand can have an intriguing voice. Together with art directors, they form the creative teams that drive the advertising industry.
Creative Strategist
You'll manage information flow, conduct research, and inform and inspire the creative teams. You'll also help devise business strategies and guide clients to success.
Galerie
Osnovy
Unit Requirements
Hlavní, důležitý | 30 |
Řízená studia | 18 |
Volitelný | 6 |
Absolvent svobodných umění | 9 |
Celkový | 63 |
Degree Requirements
- Successful completion of Final Thesis Project
- A minimum grade of C in all required 63 units
- Minimum 2.0 cumulative GPA and the following Academic Study requirements:
- 1 Art Historical Awareness & Aesthetic course
- 1 Cross Cultural Understanding course
Curriculum
Semester 1
- ADV 605: Digitální grafika (hlavní)
- ADV 622: Perspektivy v reklamě (hlavní)
- COM 602: Visual Storytelling: Editace krátkého videoobsahu (hlavní)
Semester 2
- ADV 602: Umělecký směr (hlavní)
- ADV 604: Techniky copywritingu (hlavní)
- ADV 623: Strategie značky (hlavní)
- GLA 603: Anthropology: Experiencing Culture (graduate Liberal Arts)
Doporučeno na léto - GLA 615: Historie grafického designu (graduate Liberal Arts)
Doporučeno na léto
Semester 3
- ADV 606: Kampaň (hlavní)
- ADV 625: Interaktivní reklama (hlavní)
- GR 616: Zviditelnění nápadů (volitelné)
Semester 4
- ADV 646: Pokročilá kampaň (hlavní)
- ADV 670: Visual Storytelling (hlavní)
- ADV 695YH: Projekt spolupráce: Young & Hungry Creative Lab (volitelný)
- ADV 800: řízená studie (řízené studie)
Doporučeno na léto - Semester 5
- ADV 800: řízená studie (řízené studie)
- ADV 801: Skupinově řízená studie (řízené studie)
- ADV 900: Stáž (řízená studia)
Semester 6
- ADV 800: řízená studie (řízené studie)
- ADV 850: Finální portfolio (řízené studie)
- GLA 676: Professional Practices for Designers & Advertisers (graduate Liberal Arts)
Přijímací řízení
Vybavení
English Language Requirements
Ověřte svou znalost angličtiny pomocí testu Duolingo English Test! DET je pohodlný, rychlý a cenově dostupný online test angličtiny akceptovaný více než 4 000 univerzitami (jako je tato) po celém světě.