Master of Arts in Fashion Journalism
Academy of Art University
Klíčová informace
Umístění kampusu
San Francisco, Spojené státy americké
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Dálkové studium, Na kampusu
Doba trvání
4 semesters
Tempo
Plný úvazek
Školné
USD 1 276 *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Jun 2024
* per unit for international students | $1,218 per unit for domestic students. Additional fees apply
Úvod
Master of Arts Program v módní žurnalistice vybavuje studenty odbornými znalostmi v oboru, které jim pomohou komunikovat rostoucí složitost globálního módního průmyslu. Studenti magisterského studia rozvíjejí jak: hluboké porozumění sociálním médiím pro žurnalistiku, tak silné základy módního průmyslu, které jim umožňuje klást informovanější otázky, situovat módní novinky a podnikání z módních událostí do širšího kontextu a hodnotit módní kolekce kriticky, dobře. - informované oko. Studenti se učí vytvářet příběhy napříč platformami, které jsou jemné a sofistikované pro sociální, digitální, mobilní a tištěná média. Magisterský program je poháněn hlubokým intelektuálním porozuměním módě, etice a schopnosti profesionálně využívat sociální média – dovednosti, které jsou vyžadovány od předních módních novinářů zítřka.
Výsledek programu
Graduate students will meet the following student performance criteria:
Vizuální komunikace a digitální nástroje
- Apply basic design principles to creative work
- Work effectively with industry-standard software
Verbální a písemná komunikace
- Napište působivý materiál pro tisk, online nebo vysílací média
- Jasně sdělujte nápady a koncepty pomocí specifického jazyka módního průmyslu
- Efektivně prezentujte nápady
- Conduct effective interviews
- Rozvíjejte jak osobní hlas, tak schopnost přizpůsobit hlas tak, aby vyhovoval různým tištěným/online publikacím
Výzkum a vývoj koncepce
- Proveďte hloubkový výzkum za účelem vývoje materiálu pro tištěná, online nebo vysílací média.
- Prokázat schopnost provádět redakční „balíčky“ kombinující různé novinářské funkce
Sociální média a blogování
- Publikujte, sdílejte a propagujte příběhy cílovému publiku na sociálních sítích
- Konceptualizujte, vytvářejte a balte obsah napříč kanály sociálních médií
Collaborative Skills
- Collaborate effectively to produce creative projects
Professional Practices
- Create a relevant and original portfolio and collateral materials that can be used to market themselves to the industry
Academy of Art University Learning Outcomes
Graduates of the Academy of Art University will demonstrate the ability to:
- Produce a body of work suitable for seeking professional opportunities in their chosen field of art and design.
- Solve creative problems within their field of art and design, including research and synthesis of technical, aesthetic, and conceptual knowledge.
- Communicate their ideas professionally and connect with their intended audience using visual, oral, and written presentation skills relevant to their field.
- Execute technical, aesthetic, and conceptual decisions based on an understanding of art and design principles.
- Evaluate work in their field, including their own work, using professional terminology.
- Recognize the influence of major cultural and aesthetic trends, both historical and contemporary, on art and design products.
- Learn the professional skills and behaviors necessary to compete in the global marketplace for art and design.
Kariérní možnosti
Academy of Art University offers some of the best training and hands-on experience to help accelerate your career. We pride ourselves in doing an exceptional job preparing you to excel in your future fashion careers. Our degree programs are designed to equip aspiring fashion professionals with a comprehensive toolbox of marketable skills that lead to success in the fashion industry.
Fashion Designer
Based on your conceptual vision, your grasp of fashion direction, and your ability to anticipate designs that will appeal to consumers, you will transform your fashion inspirations into original collections of clothing. Sketch, select colors and fabrics, and give direction to make the products you design.
Design Director
Oversee trends, color, and fabric direction for upcoming seasons across all product lines as a design director for a fashion label. You will manage design teams, oversee manufacturing and marketing, and set the direction for a brand voice to create the future of fashion.
Executive Editor
Responsible for overseeing, planning, and directing all editorial content, the executive editor is the voice of any fashion publication. You will develop budgets, manage staff and contractors, oversee quality control, and innovate in the print and digital spaces in this fast-paced industry.
Fashion Editor
Supervise the process of creating, developing, and presenting content for a fashion magazine as a fashion editor. You will supervise teams, conceptualize, and style photo shoots, curate photography, research industry trends, and choose items for publication in this fast-paced and exciting career.
Patternmaker
Turn a designer’s vision into a finished garment as a pattern maker. You will break down garment designs into workable patterns, transfer them onto fabric, and create the design blueprints for manufacturing.
Stylist
As a fashion stylist, you will provide on-set art direction for editorial and catalog fashion shoots and support merchandising strategy with the brand and theme-based shoots.
Knitwear Designer
You will create ideas for a range of products, including sweaters, cardigans, knit jackets and coats, knit dresses, and knit accessories. A wide variety of environments will be open to you - from retail brands to boutiques to freelancing and you will work with apparel manufacturers to create men's, women's, and children's fashions for the mass market.
Textile Designer
You will research, draw, and design seasonal prints for fashion, interiors, and other surfaces using both hand-drawing and computer skills. Design repeat patterns and graphic prints for the home and apparel. Create and inspire the next wave of textile designs.
Visual Merchandising Director
As a visual merchandising director, you will help promote the image, products, and services of retail and wholesale businesses. You’ll create eye-catching displays using visual and graphic elements and organize brand-related special events.
Galerie
Osnovy
Unit Requirements
Hlavní, důležitý | 27 |
Řízená studia | 6 |
Volitelný | 6 |
Absolvent svobodných umění | 3 |
Celkový | 42 |
Degree Requirements
- Successful completion of Final Portfolio Review
- Minimální známka C ze všech požadovaných 42 jednotek
- Minimum 2.0 cumulative GPA and the following Academic Study requirements:
- 1 Art Historical Awareness & Aesthetic course
Curriculum
Semester 1
- FSH 617: Základy módní žurnalistiky (hlavní)
- FSH 619: Vývoj a aktuální diskuse v módní žurnalistice (hlavní)
- GLA 613: Móda, umění a vliv (graduate Liberal Arts)
Semester 2
- COM 602: Visual Storytelling: Editace krátkého videoobsahu (hlavní)
- FSH 627: Fashion Research & Reporting (hlavní)
- FSH 628: Mobile & Social Media Journalism (hlavní)
- FSH 629: Módní styling (hlavní)
Doporučeno na léto - FSH 630: Módní marketingová strategie (hlavní)
Doporučeno na léto
Semester 3
- FSH 626: Digital & Print Magazine Publishing (hlavní)
- FSH 700: Profesionální postupy a portfolio pro módu (hlavní)
- FSH 800: řízená studie (řízené studie)
Semester 4
- FSH 648: Sustainability & Society (volitelné)
- FSH 800: řízená studie (řízené studie)
- FSH 900: Stáž: pro módní žurnalistiku (volitelná)
Přijímací řízení
Vybavení
English Language Requirements
Ověřte svou znalost angličtiny pomocí testu Duolingo English Test! DET je pohodlný, rychlý a cenově dostupný online test angličtiny akceptovaný více než 4 000 univerzitami (jako je tato) po celém světě.