Práce automobilového designéra kombinuje kreativní design a dovednosti automobilového stylingu s prvky techniky, ergonomie a marketingu. V SPD jsou designéři schopni čelit složitým projektům pomocí multidisciplinárního přístupu. Jsou vyzváni, aby si představili progresivní dopravní koncepce, které budou vyhovovat budoucímu scénáři, kdy auta již nebudou bezkonkurenčním hráčem.
Funkce
Program Master zahrnuje celý proces vývoje designu zkoumáním nových zážitkových konceptů, předefinováním architektonických řešení a posunem vpřed s novými kritérii pohodlí a efektivity. Aby bylo možné lépe interpretovat nové estetické a sociální trendy, musí být dnešní paradigma designu zpochybněno. Studiové projekty, organizované ve spolupráci s významnými automobilovými společnostmi, představují testovací místo pro testování nápadů studentů.
Společnost SPD zejména podepsala dlouhodobé vzdělávací partnerství se společností Volkswagen Group Design zahrnující účast designérů různých značek - od Audi po Lamborghini - do výukových aktivit. Po počátečním průzkumu se studenti přesunou k návrhovým konceptům a jejich zdokonalení až k fyzickému a digitálnímu modelování. Je to dlouhý proces, který vyžaduje vysokou míru osobního nasazení a flexibility, organizační schopnosti a schopnosti řídit čas a také silný přístup k týmové práci. Projekty podléhají skupinové kritice a kritice s externími recenzenty. Dopravní designéři tak získávají neustálý podnět k inovacím, a to jak ve formě jazyka, tak ve funkci, spojenou s porozuměním inženýrským a výrobním procesům.