Master in Service Design

Všeobecné informace

Popis programu

Master in Service Design umožňuje budoucím návrhářům služeb dozvědět se o různých koncepčních perspektivách při navrhování služby. Je to příležitost pro studenty získat teoretický vhled a procvičit si konkrétní metody a nástroje pro každý přístup. Studenti jsou pověřeni týmovými projekty a vyzývají celý proces vytváření nové služby nebo transformace stávající služby - od výzkumu a koncepce po prototypování a přípravu pilotních zásahů.

Služby jsou všude kolem nás. Možná si to neuvědomujeme, ale každý den jich používáme desítky. Obcházíme se veřejnou dopravou nebo ve sdílených vozidlech, čteme zprávy na našich chytrých telefonech, platíme za nákupy, chodíme na hodiny, hodíme odpad do koše a jdeme k lékaři.

Pravda je, že bez ohledu na to, co vnímáme, čísla ukazují rostoucí trend v celosvětovém poskytování služeb. Podle Světové banky již služby představují 65% světového HDP - 69,5% v oblastech s vysokými příjmy a 53,7% v zemích se středními nebo nízkými příjmy.

To vyvolalo rostoucí poptávku po profesionálech, kteří se specializují na toto odvětví, včetně designérů, a proto byl vytvořen Master in Service Design . Sektor služeb je fascinujícím oborem pro studium v dnešním světě, kde technologické jevy, jako je umělá inteligence, robotika a internet věcí, vedou hluboko, závratné transformace ve způsobu, jakým platíme, poskytujeme a využíváme služby.

Pojem Návrh služeb odkazuje na inovace ve službách z lidského a systémového hlediska využitím kreativity a iteračních procesů. Co přesně dělá návrhář služeb? To jsou některé z jejich možných funkcí v závislosti na jejich profesním zázemí a kontextu, ve kterém pracují:

  • Zorganizování různých fází služeb pro zajištění příjemného a plynulého zážitku.
  • Zjišťování příležitostí pro nové služby a konceptualizace systémů, které umožňují společně vytvářet přidanou hodnotu s uživateli nebo dokonce mezi více organizacemi.
  • Umožnit různým hráčům aktivně se podílet na definování nových postupů a příběhů o hodnotě uvnitř i vně organizací.

Cíle

  • Pochopit různé koncepční perspektivy designu služeb a být schopen vybrat, který z nich je pro každý návrhový zásah nejvhodnější.
  • Testovat konkrétní přístupy, metody a nástroje při vývoji projektů souvisejících s vytvářením nových služeb, vyhodnocováním a transformací stávajících služeb nebo prováděním provozních změn na úrovni dodavatelů.
  • Podporovat experimentální přístup, efektivní samosprávu a schopnost pracovat v multidisciplinárních a interdisciplinárních týmech a spolupracovat s uživateli a dalšími zúčastněnými stranami.
  • Podporovat citlivost a kritickou mysl, pokud jde o nejnovější průlomy v designu služeb a další sociálně-technický vývoj ovlivňující ekonomiku služeb.

Metodologie

Učební zkušenosti v tomto kurzu spočívají v:

  • Provádění praktického a experimentálního vývoje skutečných projektů pro společnosti vybrané společností IED Masters.
  • Porozumění teoretickému rámci a základům návrhu služeb jako základu pro rozhodování.
  • Slyšení o zkušenostech z první ruky sdílených učiteli a hostujícími řečníky.

Kurz se zabývá návrhem služeb ze tří různých perspektiv ve třech týmových projektech. Každý projekt v kurzu prochází každou fází procesu navrhování: shromažďování informací, syntéza a definování přístupu, iterativní vývoj a příprava k implementaci. Od studentů se však očekává, že budou řešit každý projekt z nového hlediska. Důvodem je to, aby se studenti cítili čím dál pohodlněji s procesem navrhování. Zajišťuje také, že jsou připraveni přijímat stále náročnější úkoly.

Studentský profil

  • Profesionálové a absolventi designu produktů, digitálního designu, grafického designu a designu interiéru, kteří se chtějí specializovat na služby.
  • Experti na uživatelské zkušenosti, kteří chtějí hrát strategičtější roli.
  • Profesionálové, kteří pracují v oblasti marketingu, komunikace, sociologie, antropologie a průzkumu trhu a mají zájem o kariéru v oblasti inovací služeb a zákaznických zkušeností.

Pracovní příležitosti

V závislosti na profilu a zkušenostech studenta budou kvalifikováni pro práci ve veřejných organizacích, soukromých firmách nebo nevládních organizacích, interně nebo externě jako:

  • Návrhář služby
  • Strategický návrhář
  • UX výzkumník
  • Výzkumný pracovník
  • UX stratég
  • Designový myslitel nebo konzultant designu
  • Návrhář zkušeností se zákazníky

Koordinátor

Itziar Pobes

Návrhář služeb a spoluzakladatel We Question Our Projec t, ateliér servisního designu se sídlem v Barceloně. Pracuje pro podniky a veřejné organizace na místní a evropské úrovni v oblastech jako zdraví a stárnutí, vzdělávání, místní rozvoj, služby zákazníkům a obchodní spolupráce v rámci ekosystémů služeb. Její předchozí pozadí spočívá ve výzkumu uživatelských zkušeností a designu obsahu.

Vystudovala filosofii a magisterský titul v oboru překladatelství a tlumočení, postgraduální studium v oblasti myšlení a inovace v designu a v současné době studuje MBA v oblasti inovace a designu služeb na Laurea Polytechnical University ve Finsku.

Je také pravidelnou lektorkou nebo hostující lektorkou designu služeb, prototypování služeb a spoluvytváření na několika designových školách, univerzitách, jako je Barcelona University nebo Pompeu Fabra University, obchodních školách jako IESE a interních vzdělávacích službách ve vládě.

Poslední aktualizace Bře 2020

Informace o škole

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future.

The IED Barcelona is a workshop for conducting analysis and research applied to material culture, a focus it is destined to develop increasingly in the future. Méně