Master Of Arts and Design Management (MADEM)
Università LUM - School of Management
Klíčová informace
Umístění kampusu
Milan, Itálie
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
1 rok
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 8 000 / per year *
Uzávěrka přihlášek
29 Nov 2024
Nejbližší datum zahájení
Feb 2025
* Sleva za včasný nákup 15 % do 31. 7. 2023
Úvod
Kultura a kreativita budou mít v italské ekonomice a na jejím trhu práce stále důležitější roli. Proto je nutné vychovat odborníky schopné řídit a rozvíjet se udržitelným a inovativním přístupem k podnikům působícím v kreativním a kulturním průmyslu.
V této souvislosti nabízí University Master in Arts & Design Management cestu pokročilého školení zaměřeného na školení profesionálů schopných řídit růst kulturních podniků, schopných praktikovat principy a nástroje designu a schopné budovat inovativní partnerství mezi světem umění a design a tradiční průmyslové prostředí.
University Master in Arts & Design Management (MADEM) je národní program pokročilého vzdělávání pro absolventy humanitního a ekonomického managementu a pro profesionály pracující nebo ochotné pracovat pro organizace v umělecké, kreativní a kulturní oblasti (např. muzea, divadla, festivaly , nadace, ziskové a neziskové podniky a organizace, orgány veřejné moci).
Cílem univerzitního magisterského studia je rozvíjet technické a specializované znalosti a dovednosti, vůdcovské a měkké dovednosti pro lidi, kteří chtějí mít role s vyšší odpovědností nebo pracovat jako konzultant nebo podnikatel v umění, kultuře a kreativitě, kteří se také zajímají o rozvoj spolupráce a interakcí. mezi těmito obory a tradičním podnikáním v logice posilování inovací a stimulace nového podnikání.
V této souvislosti je cílem magistra analyzovat a rozvíjet – v multidisciplinárním, specializovaném a integrovaném dialogu – modely, techniky, přístupy a obchodně orientované nástroje řízení a také pokyny pro přijetí; to vše s cílem podpořit inovace v „uměleckých organizacích“ a vytvořit a rozvinout spolupráci v oblasti kreativity, umění a kultury s podnikatelským světem, a tak reagovat na rostoucí potřeby školení a know-how, které veřejné správy, podniky, manažeři a profesionálové pracující nebo ochotní pracovat v těchto oborech dnes ukazují.
Zvláštní pozornost je třeba věnovat zlepšování využívání hmotného a intelektuálního kapitálu, zlepšování procesu učení a výuky specializovaného a obecného know-how, identifikaci a řízení prvků užitečných pro růst a inovace a osobní a profesní růst lidských zdrojů, marketing a směrnice pro trh, řízení projektů a ekonomických zdrojů; význam bude kladen také na roli a dopad digitalizace, možnosti financování a fundraisingu s cílem zlepšit organizaci a dopady umělecké organizace na sociokulturní, profesní a územní úrovni.
Studenti budou následovat vzdělávací cesty:
- rozvíjet odborně-technické znalosti s přístupem ekonomického řízení v kultuře a umění;
- vytvářet a řídit partnerství a spolupráci mezi uměním, kulturou, designem a kreativitou a tradičním a novým podnikáním;
- rozvíjet a používat metody a techniky k podpoře inovačních dovedností podniků a organizací;
- vypracovat pokyny na podporu odborníků a podnikatelů (nebo potenciálních podnikatelů) při definování a praxi manažerských strategií a akcí pro jejich organizace, se zvláštním důrazem na inovace a zlepšování kvality služeb;
- určit, kde je třeba podniknout kroky na podporu a povzbuzení inovací v činnostech a chování.
Datum zahájení – 26. 2. 2024
Nabídka Early Bird: Sleva 15 % při registraci do 31. července 2023.
Program
- Úvod do managementu umění a designu
- Strategické řízení institucí, ziskových a neziskových organizací v umělecko-tvůrčím a kulturním sektoru
- Základy kvantitativních metodik pro instituce, ziskové a neziskové organizace v umělecko-kreativním a kulturním sektoru (základní účetnictví, řízení nákladů a výkonu)
- Organizace a řízení a rozvoj lidských zdrojů
- Průzkum trhu, marketing a CRM
- Umění a digitální média
- Designové myšlení
- Inovace obchodního modelu, kreativní podnikání a obchodní plánování
- Financování a fundraising
- Projektový management
- Umělecké právo
- Komunikace v umění
Přijímací řízení
Osnovy
Struktura kurzu
Počet hodin je rozdělen následovně:
- 360 hodin přednášek
- 590 hodin studia a diskuse
- 200 hodin na školení, semináře, workshopy apod.
- 350 hodin projektové práce
Galerie
Poplatek za studium programu
Výsledek programu
Magisterský program je určen těm, kteří mají zájem o fungování v souladu s ekonomicko-manažerskou perspektivou v oblasti umění, kultury, tvořivosti. Obecněji je určena těm, kteří mají zájem jednat v logice motorů a katalyzátorů inovací, a to i v tradičních dodavatelských řetězcích, a také těm, kteří jsou ochotni být pověřeni odpovědností v oblasti umění a správy kulturního dědictví. Příklad potenciálního umístění je uveden níže:
•odborníci na řízení spojeni s kulturními iniciativami;
•odborníci na pořádání akcí a výstav ;
•kurátoři muzeí nebo manažeři nadací, firem, sdružení a kulturních podniků;
•profesionálové na podporu soukromých, neziskových a/nebo neziskových organizací společnosti, orgány veřejné správy
Kariérní možnosti
Magisterský program je určen těm, kteří mají zájem o fungování v souladu s ekonomicko-manažerskou perspektivou v oblasti umění, kultury, tvořivosti. Obecněji je určena těm, kteří mají zájem jednat v logice motorů a katalyzátorů inovací, a to i v tradičních dodavatelských řetězcích, a také těm, kteří jsou ochotni být pověřeni odpovědností v oblasti umění a správy kulturního dědictví. Příklad potenciálního umístění je uveden níže:
•odborníci na řízení spojeni s kulturními iniciativami;
•odborníci na pořádání akcí a výstav ;
•kurátoři muzeí nebo manažeři nadací, firem, sdružení a kulturních podniků;
•profesionálové na podporu soukromých, neziskových a/nebo neziskových organizací společnosti, orgány veřejné správy