Magistr v inženýrství digitálních technologií
Fontys University of Applied Sciences
Klíčová informace
Umístění kampusu
Eindhoven, Nizozemsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 2 314
Uzávěrka přihlášek
15 May 2024
Nejbližší datum zahájení
Sep 2024
Úvod
Jste připraveni na vedoucí roli v digitální transformaci? Jste ambiciózní bakalář v oboru strojírenství, ICT nebo aplikované vědy, který touží po kariéře v širší roli? Chcete se specializovat na digitální technologie? Jste ochotni jít nad rámec samozřejmého, abyste vyřešili složité a smysluplné výzvy v mezioborovém přístupu? Chcete od prvního dne budovat svou síť v high-tech ekosystému Nizozemska?
Proč Master Digital Technology Engineering?
- Neexistuje jednoduché řešení velkých problémů, jako jsou klimatické změny, infekční choroby a exponenciální růst technologií. Vzestup chytré společnosti a digitální transformace vyžadují odlišný přístup k digitálním technologiím, lidem, procesům a spolupráci.
- Pracovní pole vyžaduje inženýry, kteří se dokážou vypořádat s vysokou mírou nejistoty, složitosti, vzájemných závislostí a adaptací a porozumět ekosystému.
- Aby společnost Fontys zaplnila tuto mezeru, spolupracovala s mezinárodními společnostmi, výzkumnými centry a vzdělávacími institucemi při návrhu tohoto zbrusu nového magisterského programu.
- Tento magisterský program nabízí přímý vstup pro studenty s bakalářským titulem inženýrství, ICT nebo aplikované vědy, kteří chtějí dokončit svůj magisterský titul za 2 roky (není vyžadováno pre-magisterské studium) a nastartovat svou kariéru!
Profesionální mistři
V Nizozemsku existují dva typy magisterských programů: profesionální magisterské programy nabízené univerzitami aplikovaných věd a vědecké magisterské programy nabízené akademickými univerzitami. Přestože oba typy magisterských programů školí na stejné úrovni, je zde rozdíl v orientaci. Profesionální magisterské programy se zaměřují na výzkum založený na praxi, zatímco vědecké magisterské programy jsou více zaměřeny na výzkum v akademickém světě. Od absolventa se očekává schopnost adaptace na nové poznatky a zvídavý přístup. Znalost omezeného studijního oboru již nestačí. Inovace vesměs probíhají na křižovatkách různých oborů. Profesionální magisterské programy splňují tuto rostoucí potřebu odborníků, kteří mohou na těchto křižovatkách působit.
Naši spolupracovníci
Úzce spolupracujeme s několika společnostmi.
- Philips
- ASML
- Solarge
- VDL
- CSU
- Siouxské technologie
- TMC
- Bodec
- van Berlo
- zelená van Rijsingen
Přijímací řízení
Stipendia a financování
Některé studijní programy Fontys nabízejí svým studentům holandské stipendium. Můžete mít také nárok na další stipendia, která neposkytuje Fontys.
Osnovy
Přístup a přehled programu
Zjistěte vše o podrobnostech, které potřebujete vědět o magisterském programu, v tomto přehledu níže. Jak byste očekávali podrobnější vysvětlení dvou let a navíc i náš přístup ke vzdělávání.
Během magisterského programu budou kurzy uvedeny pro všechny čtyři vzdělávací linie, které budete sledovat. Výukové linie zajistí, že budete rozvíjet znalosti a dovednosti v:
- Digitální technologie
- Systémové inženýrství
- Výzkum založený na praxi
- Práce na základě návrhu
Každá výuková linie nabízí čtyři kurzy během každé ze čtyř otevřených výzev. Po čtyřech výzvách získáte ve fázi promoce doučování pro každou výukovou linii vašeho projektu.
Výzvy s otevřeným koncem
Cílem otevřených výzev je umožnit vám získat zkušenosti v procesu integrace digitální technologie v inženýrském kontextu a úzce souvisejí s učebními liniemi. Výzvy poskytují větší hloubku a vaše akce v rámci výzev jsou dobře podložené. Učíte se jednat z teoretických rámců a učíte se dívat na výzvy z různých úhlů pohledu. Kurzy jsou smysluplné, protože souvisejí s výzvami.
Rok 1
První rok magisterského programu se skládá ze tří otevřených výzev, které se střídají s týdny integrace, reflexe a testování: takzvané „mezi týdny“. Mezi týdny přemýšlíte o tom, jak jste aplikovali teoretické rámce a vzdělávací nabídky ve výukových liniích na výzvy. Třetí výzva bude provedena, když pracujete ve společnosti.
- Výzva 1 - kurzy
- Digitální technologie - získávání dat, základní zpracování a vizualizace dat
- Systémové inženýrství- Pochopení perspektiv v systémovém inženýrství
- Výzkum založený na praxi- Výzkum založený na praxi – základní dovednosti
- Práce založená na designu – Vytvářejte a volte
- Výzva 2 - kurzy
- Digitální technologie – AI: praktické strojové učení a neuronové sítě
- Systémové inženýrství- Navrhování hodnotové nabídky
- Praktický výzkum – sběr a analýza dat
- Práce založená na designu – designové myšlení
- Výzva 3 - kurzy
- Digitální technologie – Hluboký ponor do analýzy dat: zvládnutí toho nejmodernějšího
- Systémové inženýrství - Optimalizace a zlepšování designu produktu v organizačním kontextu
- Výzkum založený na praxi – sdělování výsledků výzkumu
- Práce založená na designu – přístupy zaměřené na člověka
Rok 2
Druhý ročník magisterského programu se skládá z jedné otevřené výzvy. Zbytek bude součástí maturitní fáze, ve které probíhá předvýzkum pro absolventský projekt, a nakonec samotný diplomový projekt (20 týdnů). Fáze otevřené výzvy a předběžného výzkumu ve druhém ročníku se také střídají mezi týdny integrace, reflexe a testování. Absolventský projekt bude dokončen při práci ve společnosti.
- Výzva 4 - kurzy
- Digitální technologie - Inteligentní zařízení - senzory a vestavěný software
- Systémové inženýrství - Vývoj řešení: jak udělat produkt úspěšný
- Výzkum založený na praxi – vizualizace vašeho procesu
- Práce založená na designu - Přístupy zaměřené na člověka
Fáze promoce
Fáze promoce se skládá z předběžného výzkumu a absolventského projektu. Cílem projektu předběžného výzkumu je připravit se za šest týdnů na svůj absolventský projekt. Ve dvojicích budete dělat (stolní) výzkum, zkoumat a určovat, jaký bude váš přístup k designu, a vymyslet koncepční výzkumnou strategii pro svůj absolventský projekt. Získáte podporu od jednoho z koučů a při práci na tomto projektu můžete využít zpětnou vazbu od odborníků.
Během svého absolventského projektu pracujete v projektové skupině na skutečné a relevantní otázce designu v kontextu – a přivedené – organizace, která je konfrontována s digitální transformací. Vyvinete digitální řešení, které poskytne vhodnou odpověď na daný problém organizace s ohledem na zainteresované a systémové požadavky.
Vzdělávací přístup: Design-Based Learning (DBL)
Přístup Design-Based Learning vám umožňuje řešit realistické (návrhové) problémy a zároveň reflektovat vaše učení. Klade důraz na plánování a navrhování zásadních činností při navrhování produktů a realizaci nápadů v autentickém (technickém) prostředí. V rámci tohoto procesu návrhu se rozhodujete o krocích, které je třeba podniknout, a neustále je opakujete. Výsledkem je, že se stále zdokonalujete v generování specifikací, předpovídání, zkoušení a vytváření řešení, testování a komunikaci.
Celkově pracujete samostatně v rámci přístupu Design-Based Learning a přemýšlíte o konstruktivním (učebním) procesu. Věříme, že Design-Based Learning je odpovědí na otázku, jak se stát profesionálem, který se sám řídí.
Profesionál ve tvaru T
Inženýr digitální technologie je typ profesionála, kterého lze popsat pomocí profesionálního modelu ve tvaru T.
- Horizontální čára T představuje šíři odborných znalostí, jako je schopnost spolupracovat s dalšími odborníky napříč různými systémy a intelektuálními a disciplinárními kulturami.
- Vertikální část T představuje hloubku odbornosti v konkrétní doméně znalostí.
Společnosti volají po těchto profesionálech ve tvaru T s hlubokými znalostmi jedné disciplíny a širokou znalostní základnou v přilehlých oblastech, obecném podnikání nebo podnikatelských oborech. Inženýra digitálních technologií ve tvaru T si představujeme jako profesionála, který je schopen komunikovat a porozumět odborníkům a zároveň má podnikatelské myšlení řízené rozvojem.
Výsledek programu
Co se naučíte
- Program vám umožní získat rozsáhlé znalosti a dovednosti v oblasti digitální technologie a systémového inženýrství. Je navržen tak, aby vám umožnil vyvíjet řešení složitých problémů, které přináší digitální transformace.
- Během magisterského studia usnadňujeme stimulující výukové prostředí, ve kterém pracujete na výzvách skutečného života s využitím dovedností, jako je spolupráce, zpětná vazba a reflexe. Tím, že budete pracovat způsobem orientovaným na design, zažijete problémy, kterým průmysl čelí, a pochopíte, jakými fázemi řešení digitálních technologií prochází od začátku do konce.
- Po úspěšném absolvování magisterského studia z vás bude inženýr digitálních technologií, který dokáže implementovat řešení digitálních technologií a přispívat k digitální transformaci organizací. Budete moci přispět k rychle se měnící digitální společnosti a mít sociální dopad na oblasti udržitelnosti a etiky
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
Jako absolvent magisterského studia jste orientovaní na výsledky a dokážete se vypořádat s vysokou mírou flexibility, složitosti a vzájemné závislosti, kterou aplikace a integrace digitální technologie vyžaduje. Tato integrace probíhá jak při inovaci stávajících produktů a/nebo služeb, tak při změně vnitřních výrobních a organizačních procesů. Abyste dosáhli svých cílů, spojíte své pokročilé technické znalosti (hardware, software a analytické dovednosti) se schopností komunikovat a vyhodnocovat potřeby různých zainteresovaných stran.
Juniorské pozice
- zkušební inženýr,
- analytik obchodních procesů,
- procesní inženýr,
- výrobní inženýr,
- Konstruktér
- A mnoho dalších
Střední/vyšší pozice
- vlastník produktu,
- projektový manažer/koordinátor,
- Vedoucí projektu NPI,
- výrobní inženýr NPI,
- Technik podpory v terénu.
- Opět mnohem více možností