Magisterský titul v problematice měst
Universidade Santiago de Compostela
Klíčová informace
Umístění kampusu
Santiago de Compostela, Španělsko
Jazyky
Španělština, Galicijský, Portugalština
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
3 semesters
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 1 089
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Oct 2024
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Master in City Challenges je nabízen v rámci projektu UNISF (Universidade Sem Fronteiras), vedeného Universidade do Minho a vyvinutého příslušným konsorciem za účasti tří univerzit v severním Portugalsku (UMinho, UPorto a UTAD) a tři univerzity Galician University System (USC, UVigo, UDC).
Jeho obecným cílem je zlepšit kapacitu univerzit a veřejných orgánů pro vytváření společných titulů mezi Galicií a severním Portugalskem a konsolidaci hraniční oblasti pro vysokoškolské vzdělávání a výzkum v euroregionu. Jedná se tedy o mezinárodní a meziuniverzitní magisterský program a je to jedinečná nabídka jak ve španělském, tak v portugalském kontextu.
Jeho výrazný multidisciplinární a mezinárodní charakter a především profil studentského sboru, kterému je určen, který pochází z různých zemí a který v mnoha případech již bude aktivním profesionálem, naznačuje výuku titulu ve smíšeném režimu.
Ideální studenti
Při stanovování přijímacích kritérií budou zohledněna ustanovení článku 17 RD 1393/2007 ze dne 29. října a nařízení ECI 3858/2007 ze dne 27. prosince.
Studenti, kteří chtějí být přijati do Master in Cities Challenges, musí mít vysokoškolské vzdělání, které umožňuje přístup k magisterskému studiu.
Veřejnost, na kterou je magisterské studium zaměřeno, se v zásadě ztotožňuje s: absolventy; vysocí veřejní činitelé, zejména sloužící obcím, regionálním a celostátním institucím; soukromý vrcholový management, zejména poradenských společností se zásahy do veřejných a soukromých subjektů se zásahy do rozvoje a plánování území; stejně jako manažeři a lídři s intervencemi ve městech, kteří přímo podporují politické vůdce.
Výsledek programu
Studenti zapsaní do kurzu získají široké porozumění jak současným městským debatám, jejich rozmanitosti a možnému vývoji, tak i politikám, plánům a intervencím. Stejně tak získáte dovednosti pro rozvoj svých dovedností ve veřejných institucích (obce či jiné subjekty územního řízení) nebo ve firmách podílejících se na rozvoji území. Proto jsou hlavními cíli Mistra:
1) Zajistit pokročilé školení odborníků v oblasti městských politik, plánování a urbanismu, analyzovat, diagnostikovat a navrhovat opatření v oblastech souvisejících s výstavbou udržitelných, inteligentních, efektivních, odolných a inkluzivních měst;
2) Získat synergie ze zkušeností s vysokoškolskými kurzy v oblasti města, rozvoje a plánování, aby bylo možné na regionální úrovni lépe reagovat na výzvy v těchto oblastech, a to jak ve Španělsku, tak v Portugalsku, stejně jako v jiných zemích, zejména v Africe a Latinské Americe;
3) Poskytnout studentům dovednosti pro odbornou praxi excelence a pro rozvoj výzkumných aktivit v oblasti výzkumných projektů diplomových prací;
4) Podporovat interakci a mobilitu studentů a učitelů mezi šesti univerzitami v severním Portugalsku a Galicii.
Osnovy
Magisterské studium zahrnuje metodologii kombinovaného vzdělávání, aby se ponořila do myšlenky obnovy pedagogických metod a reagovala na tuto potřebu flexibilnějšího studia, které umožňuje celoživotní vzdělávání. Všechny předměty, kromě Externí praxe a Diplomové práce (TFM), tak zařazují mezi své metodiky a vzdělávací aktivity některé, které vyžadují osobní docházku, čímž se rozumí fyzická přítomnost učitelů a studentů s konkrétním časovým rozvrhem. a osobní vedení učitele ve třídách. Kontaktní hodiny těchto vzdělávacích aktivit budou vyučovány synchronně z magisterských učeben vysoké školy, pod kterou pedagog patří. Tím bude zajištěna přítomnost studentů zapsaných na uvedené univerzitě ve třídě a vzdálené připojení ostatních studentů, ať jsou kdekoli. Asynchronní část školicích aktivit bude mobilizovat zdroje a online výukový obsah, jako jsou mimo jiné diskusní fóra, nahraný obsah, aplikace dotazníků. V souladu s povahou kombinovaného učení budou vzdělávací aktivity v magisterském stupni čtyř typů: řízené, řízené, autonomní učení a tutoring.
Na druhou stranu se považuje za nutné realizovat momenty vzájemného vztahu mezi všemi studenty šesti vysokých škol, jakož i mezi nimi a pedagogickým sborem jako celkem. Z tohoto důvodu budou všechny kurzy naplánovat dny osobních setkání, která se budou konat střídavě na každé ze šesti univerzit a jejich oslavy se budou střídat na obou stranách „hranice“. Tyto dny budou využity k prezenčnímu doučování podle předmětů, k prvotní orientaci a přivítání nových studentů, k prezentaci a předložení každého projektu TFM k hromadné diskusi a k závěrečné veřejné obhajobě TFM.
Magisterský titul nabízí široký učební plán, který pokrývá robustní teoretický rámec, vysoce zaměřený na nejnovější vývoj a na otázky související se zvažováním různých scénářů a perspektiv evoluce a akce. Vzhledem ke kontextu budoucích výzev, kterým města čelí v disciplinárních a vědeckých oborech inženýrství, geografie, městského plánování a dalších věd, vývoj návrhu magisterského studia, diferencovaný a atraktivní, vzal v úvahu strukturu kurzu jako možnost vážené rovnováhy mezi nimi všemi.
Magisterské studium se bude skládat ze 3 semestrů, každý s 30 ECTS. Semestry jsou organizovány do Dimenzí nebo Kurikulárních jednotek (UC), které se zabývají a prohlubují debatu a znalosti o městských výzvách, v souladu s výzvami, o nichž uvažuje JCR, v rámci jejího znalostního centra pro územní politiky. To ve své nejnovější publikaci z roku 2019 – „Budoucnost měst“ identifikuje výzvy, které se odrážejí ve struktuře kurikula. Těchto 6 dimenzí nebo vědeckých oblastí, které zahrnují oblasti podpory udržitelného města s kvalitou života, jsou: Fyzická dimenze, Sociální dimenze, Environmentální dimenze, Technologická dimenze, Politická dimenze a Ekonomická dimenze.
V prvním semestru z 30 ECTS je navržen předmět 5 ECTS pro každou ze 6 oblastí/dimenzí. 6 předmětů tohoto semestru bude povinných pro všechny studenty magisterského studia. Každý předmět bude mít svého koordinátora jako zodpovědnou osobu a za účasti dvou profesorů: jednoho z jedné z univerzit v Galicii a dalšího z jedné z univerzit na severu Portugalska. Ve druhém semestru studenti získají také 30 ECTS. V této fázi bude magisterský studijní plán nabízet 12 předmětů po 5 ECTS, 2 pro každou z oblastí prvního semestru. Každý student si vybere jednu z oblastí se záměrem prohloubit své znalosti, které musí souviset s vědeckou oblastí budoucí magisterské práce (TFM) rozvíjené ve třetím semestru. Z 12 volitelných předmětů si student vybere 4: 2 předměty musí patřit do konkrétní oblasti, ve které si přeje prohloubit své znalosti a následně rozvíjet TFM; a další 2 předměty do zbývajících pěti oblastí. Každý z těchto posledních 2 předmětů musí být přiřazen k jiné oblasti. Kromě absolvování těchto 4 předmětů, každý po 5 ECTS, budou muset studenti absolvovat další 2 předměty povinné povahy, aby dosáhli 30 ECTS druhého semestru: (1) Externí stáže (v institucích nebo podnicích), 5 ECTS; a (2) Metodologie výzkumu a příprava disertačních prací, 5 ECTS. Předmět „Metodiky výzkumu a plán disertačních prací“ je nezbytnou podporou pro zahájení přípravy TFM. Z tohoto důvodu bude vyvíjen výukovým způsobem.
Třetí semestr s 30 ECTS je určen pro přípravu TFM, kterou budou řídit dva profesoři, jeden z jedné z portugalských univerzit a druhý z jedné z galicijských univerzit.
Kariérní možnosti
Mistr se zavázal k výcviku:
1) Odborníci v oblasti městských politik, plánování a urbanismu v oblastech souvisejících s plánováním a řízením udržitelných, inteligentních, efektivních, odolných a inkluzivních měst;
2) Profesionály schopné podílet se na výstavbě analytických měst prostřednictvím vývoje inovativních řešení pro sběr, zpracování a analýzu městských dat, která podporují větší udržitelnost v jejich řízení a správě souběžně s aktivnějším občanstvím a participací;
3) Odborníci schopní identifikovat a analyzovat individuální, sociální a prostorové faktory, které ovlivňují přijetí udržitelného životního stylu a jejich vztah ke zdraví a pohodě;
4) Odborníci schopní navrhovat politiky a intervenční programy, které podporují řešení zlepšující udržitelnost životního prostředí, lidské zdraví a sociální soudržnost;
5) Profesionály schopné podílet se na návrhu modelu správy, který zaručuje právo na město, prostřednictvím městských politik, které podporují vztahy mezi veřejným a soukromým sektorem a veřejností a komunitou;
6) Výzkumníci schopní identifikovat a studovat výzvy měst.
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
Magistr v městských studiích
- Malmö, Švédsko
Magisterský titul inženýra, obor Internet věcí a inteligentní města
- Paris, Francie
Magistr v městské udržitelnosti, Lahti
- Lahti, Finsko