Magisterský titul v oblasti suchozemské biologické rozmanitosti: charakteristika, ochrana a řízení
Universidade Santiago de Compostela
Klíčová informace
Umístění kampusu
Santiago de Compostela, Španělsko
Jazyky
Španělština, Galicijský
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
18 měsíce
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 1 089
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Oct 2024
Úvod
Jedná se o meziuniverzitní magisterské studium, které je vyučováno ve spolupráci s univerzitami v A Coruña a Vigo. Jejím hlavním cílem je příprava odborníků specializovaných na charakterizaci, ochranu a management suchozemské biodiverzity, kteří po ukončení studia budou schopni uplatnit se na trhu práce (jak ve veřejné správě s kompetencí v dané věci, tak i v environmentálních poradnách nebo prostřednictvím samostatné výdělečné činnosti).
Magisterské studium má zásadně praktickou povahu, jejímž cílem je, aby studenti zvládli všechny nástroje, které mohou být v budoucnu nezbytné. Tato orientace je ve španělském univerzitním systému nová, protože dodnes neexistují žádné jiné tituly, které by ji sdílely. Získání těchto znalostí přitom může být také nesmírně užitečné pro všechny studenty, kteří mají zájem později dělat doktorské studium.
Osnovy
Master má akademickou nabídku 123 kreditů ECTS, z nichž studenti musí získat alespoň 90 kreditů, aby získali magisterský titul. Tyto kredity jsou strukturovány do modulů, které budou vyvíjeny po dobu 18 měsíců (3 semestry), což odpovídá 2 akademickým rokům.
Tato modulární organizace neznamená získání specializace přidané k samotnému magisterskému studiu, jedná se pouze o akademickou organizaci.
Na druhou stranu budou předměty vyučovány pouze v jednom ze tří zapojených center (Přírodovědecká fakulta UDC, Biologická fakulta USC a Biologická fakulta UVIGO):
- V případě výstavních zápočtů se studenti mohou zúčastnit osobně v příslušném centru nebo prostřednictvím videokonference z kteréhokoli z dalších dvou center.
- V případě interaktivních kreditů (terénní praxe, laboratoř atd.) musí studenti dojet do odpovídajícího centra a osobně se jich zúčastnit
Studenti si mohou navrhnout své školení podle svého studijního zájmu a k tomu musí absolvovat 36 ECTS povinných předmětů a minimálně 33 ECTS volitelných předmětů z různých modulů nabízených v magisterském programu.
- Instrumentální modul se skládá z 33 kreditů ECTS, 24 povinných a 9 volitelných.
- Modul charakterizace suchozemské biodiverzity se skládá z 27 kreditů ECTS, 9 povinných a 18 volitelných.
- Modul ochrany, řízení a obnovy biodiverzity suchozemských oblastí se skládá z 21 kreditů ECTS, 18 volitelných a 3 povinných.
- Modul řízení biodiverzity suchozemské populace se skládá z 21 kreditů ECTS, z nichž všechny jsou volitelné.
Povinnost je uvedena i v magisterském závěrečném projektu a v předmětu Stáže v podnikání (9 + 12 ECTS).
První akademický rok
První semestr
V prvním semestru se vyučuje většina povinných předmětů (27 ECTS z celkových 36 povinných ECTS), protože tvoří školící základnu studentů. Z těchto předmětů je 18 ECTS z Instrumentálního modulu, 6 ECTS z modulu Charakterizace suchozemské biodiverzity a 3 ECTS z modulu Zachování, řízení a obnova suchozemské biodiverzity. Kromě toho je nabízeno 6 volitelných ECTS, 3 z instrumentálního modulu, 3 z modulu řízení biodiverzity suchozemské biodiverzity. Dva z povinných předmětů jsou vzhledem k jejich průřezovému charakteru (např. základní znalosti GIS a základy biodiverzity) uspořádány do 6 kreditů. Cílem této nabídky je, aby se studenti naučili používat nástroje a získali základní dovednosti pro studium a ochranu přírodního prostředí, ale také měli možnost zdokonalit se v takových aspektech, jako je použití molekulárních technik v studium biodiverzity a práva životního prostředí.
Druhý semestr
V tomto semestru se vyučují dva povinné předměty (6 ECTS instrumentálního modulu a 3 ECTS modulu Charakterizace biodiverzity suchozemských organismů), které vzhledem ke své eminentně praktické povaze a související s prací v životním prostředí musí být vyučovány ve vhodných časech, které zaručují přítomnost fauny a flóry. Vyučuje se také většina magisterských volitelných kreditů: 6 ECTS z Instrumentálního modulu (2 předměty), 18 ECTS z modulu Charakterizace suchozemské biodiverzity (6 předmětů), 12 z modulu Konzervace, management a obnova biodiverzity na Zemi (4 předměty) a 6 z modulu řízení biodiverzity suchozemské biodiverzity (2 předměty)
Druhý akademický rok
První semestr
V tomto semestru musí studenti absolvovat povinné externí praxe (12 ECTS) a závěrečný magisterský projekt (9 ECTS). Můžete si také absolvovat maximálně 9 ECTS volitelných předmětů, přičemž si můžete vybrat mezi 6 ECTS z modulu Ochrana, management a obnova zemské biodiverzity (2 předměty) a 12 z Modulu managementu biodiverzity suchozemské půdy (4 předměty). Studenti si tak budou moci organizovat práci způsobem, který nejlépe odpovídá jejich zájmům, protože prezenční výuka je v průběhu semestru značně omezená.
Výsledek programu
Specifickým cílem tohoto magisterského studia je zprostředkování zaměstnání ve veřejné správě nebo v environmentálních poradenských společnostech, které pro ně pracují. Zároveň zvažuje itinerář školení budoucích výzkumníků.
Galerie
Ideální studenti
Tento magisterský program je zaměřen na absolventy/inženýry v oborech biologie, environmentální vědy, lesnictví a přírodní environmentální inženýrství, zemědělské a zemědělsko-potravinářské inženýrství, farmacie, chemie, veterinární lékařství a námořní vědy.
Meziuniverzitní akademická komise bude mít na starosti hodnocení přijímání studentů z jiných vědeckých titulů (pokud jsou volná místa), v případě potřeby uvede potřebu dalšího školení (což by byly předměty z titulů v biologii MDT). , USC nebo UVigo).
Kariérní možnosti
Ve veřejné správě a ekologických poradenských společnostech existuje důležitý sektor zaměstnanosti související s přírodním prostředím, a proto je pro adekvátní profesionální výkon nezbytné doplňkové vzdělání na úrovni biolog.
Toto magisterské studium se snaží o profesní profil, takže získané nástroje a dovednosti mají zásadní význam pro profesní rozvoj absolventa.
Paralelně může být získání těchto praktických znalostí také maximálně využitelné pro všechny studenty, kteří se následně rozhodnou pokračovat ve studiu zápisem do různých doktorských programů.
Tyto nástroje představují základ, na kterém je následně možné postavit výzkumné kurikulum, které obohatí a rozšíří obzory budoucích doktorandů.