Magisterský titul v inženýrství pro životní prostředí a území

Všeobecné informace

Popis programu

Magisterský titul v inženýrství pro životní prostředí a území umožňuje dosáhnout pokročilého vědeckého a odborného výcviku se specifickými inženýrskými dovednostmi ve svých interdisciplinárních oblastech prostřednictvím široké společné cesty, ve které jsou znalosti považovány za nejdůležitější pro profesionální postavu, kterou chcete trénovat. Zejména po prohloubení aspektů matematického modelování jsou plánované vzdělávací aktivity zaměřeny na poskytnutí hlubokých znalostí o metodách průzkumu půdy a monitorování prostředí ohroženého znečištěním nebo znečištěním, intervenčních technologií zaměřených na sanaci kontaminovaných lokalit. , jakož i aspekty modelování týkající se environmentálních procesů a jevů zaměřených zejména na povrchové a podzemní vody. Nabízí také přípravu na technologii geografických informačních systémů, nástroj, který je nyní nezbytný pro inženýra, který se stará o životní prostředí a území. Student pak bude schopen prohloubit konkrétní předměty s výběrem jednoho ze tří zamýšlených učebních osnov: Techniky a technologie environmentální sanace, geoinženýrství a ochrany půdy, územního a environmentálního plánování.

Cílem kurikula Techniky a technologie ochrany životního prostředí je pokročilý design, stavba / výstavba a správa vodovodů, odpadních vod, civilních a průmyslových čistíren odpadních vod, pevného odpadu.

Kurikulum Geoinženýring a ochrana půdy je zaměřeno na rozpoznání, prevenci a obnovu jevů hydrogeologické nestability, nestability svahů, urovnání a řízení povodí, pobřeží, analýzu hlavních prvků a problémů implementace a fyzikálních principů na plážích navrhování a ověřování prací na obraně, studium a geologicko-technické charakterizaci pozemku podle prací, které musí trvat a analýza souvisejících interakcí, způsobů kultivace a výkopů, těžby a skládky nerostných odpadů, vyhodnocení důsledků technických zásahů a jejich správné rozměry.

Cílem studijního plánu Teritoriální a environmentální plánování je zkoumat následující aspekty: plánování od makroúrovni až po mikrosvačku, analýza obecných, implementačních a odvětvových plánů (městské plány, podrobné plány, plány odpadového hospodářství apod.). ), které složité programy se zvláštním důrazem na aspekty řízení; ekonomického plánování, udržitelného řízení, prevence a omezování environmentálního a sociálního dopadu a rizika těžebního průmyslu.

Specifické cíle výuky studijního programu

Profesní oblasti magisterského studijního oboru Environmentální inženýrství a území jsou spojeny se SSD, které se vztahují k charakteristickým a podobným vzdělávacím činnostem uvedeným v učebních osnovách výcvikové cesty, jak je uvedeno v následujícím seznamu:

  • Ochrana půdy (GEO / 05, GEO / 11, ICAR / 01, ICAR / 02, ICAR / 07, ING-IND / 28);
  • Odpadové hospodářství (ICAR / 02, ICAR / 03, ING-IND / 25, ING-IND / 28, ING-IND / 29);
  • Řízení surovin a ekologických zdrojů (ING-IND / 29);
  • Bezpečnost práce a ochrana životního prostředí (ING-IND / 28);
  • Územní plánování (GEO / 09, ICAR / 06, ICAR / 20).

Magisterský studijní program v inženýrství pro životní prostředí a území má za cíl poskytnout studentům pokročilé vědecké a odborné vzdělání se specifickými inženýrskými dovednostmi ve svých interdisciplinárních oborech, a to prostřednictvím široké společné cesty, ve které budou konsolidovat své znalosti považována za důležitější pro profesní postavu, kterou chceme trénovat, a to jak charakterizováním formativních činností, tak podobnými a integračními činnostmi a laboratořemi.

Vzdělávací cíle studijního oboru Inženýrství pro životní prostředí a území, které se chápou jako role, pro které má student připravit, spočívají ve vytvoření odborné osobnosti schopné rozpoznat, formulovat a řešit, také pro prostředky technik, postupů a inovativních nástrojů, široké spektrum problémů charakterizovaných vysokým stupněm složitosti, které se týkají životního prostředí a území.

Zejména po prohloubení aspektů matematického modelování s vložením disciplinárního vědeckého oboru Numerická analýza (MAT / 08) a poskytování povinného laboratoře informatiky (ING-INF / 05) mezi vzdělávacími aktivitami uvedenými v ministerské vyhlášce 270/2004, čl. 10 co. 5 lett. d) plánované vzdělávací aktivity mají za cíl poskytnout magisterský titul v oblasti životního prostředí a pozemního inženýrství s důkladnou znalostí metod průzkumu půdy a sledování prostředí ohroženého znečištěním nebo znečištěním (GEO / 05, GEO / 11 a ING-IND / 28), intervenčních technologií zaměřených na sanaci kontaminovaných míst (ICAR / 03, ING-IND / 29 a ING-IND / 28) a aspekty týkající se environmentálních procesů a jevů, povrchové a podzemní vody (ICAR / 01 a GEO / 05). Kromě toho může student dokončit tento příklad volbou volitelného předmětu v seznamu kurzů, které jsou pro tento účel nejvhodnější. Další povinná laboratoř umožní absolventovi IAT získat odbornou přípravu na technologii geografických informačních systémů, což je nástroj, který je nyní nezbytný pro inženýra, který se stará o životní prostředí a území.

Další specifické cíle je třeba uznat v následujících bodech:

  • pozornost a citlivost na environmentální otázky a rizika technologií, které jsou také předmětem činnosti inženýra pro životní prostředí a území (ICAR / 01, ICAR / 03, GEO / 05, GEO / 11, ING -IND / 28, ING-IND / 29);
  • citlivost na otázky týkající se bezpečnosti práce (ING-IND / 28);
  • (ING-IND / 28, ICAR / 03, ICAR / 20, GEO / 11), které umožňují neustálé sledování jejich vývoje.

Po dokončení vzdělávacích aktivit předpokládaných v učebních osnovách získá magisterský titul v oboru IAT schopnost koncipovat, plánovat, navrhnout a řídit složité a / nebo inovativní systémy, procesy a služby a velmi složité experimenty, zejména v profesní oblasti související s zvolené učební osnovy.

Také na základě potřeb vyjádřených studenty současného magisterského studia a světa práce, shromážděných prostřednictvím konkrétních průzkumů prováděných studijním programem, se má za to, že orientačně jsou orientace nabízené magisterským studiem inženýrství pro životní prostředí a

Území může studentům umožnit prohloubení následujících oblastí:

  • (ICAR / 03, ING-IND / 25, ING-IND / 29), výstavba a správa vodohospodářských prací, civilní a průmyslové odpadní vody, plynné odpady, pevný odpad;
  • prevence a rehabilitace jevů hydrogeologické nestability, nestability svahů, osídlení a řízení povodí, pobřeží a plánování a ověřování obranných prací, studie a geologicko-technické charakterizace pozemků podle prací, které musí trvat (ICAR / 01, ICAR / 02, GEO / 05, ICAR / 07, INGIND / 28) a hodnocení vlivů technických zásahů a jejich správné velikosti.
  • plánování z makro-měřítka do mikrosměru, analýza obecných, implementačních a odvětvových plánů (městské městské plány, podrobné plány, plány nakládání s odpady apod.) a složitých programů (nástroje odkazující na vyjednané plánování, projekty integrované územní, strategické plány) se zvláštní pozorností věnovanou aspektům řízení; studie, hodnocení, zlepšení a udržitelné řízení geo-zdrojů, prevence a omezování environmentálního a sociálního dopadu a rizika těžebního průmyslu (ICAR / 20, GEO / 09, ICAR / 06).

K dispozici jsou také naplánované vzdělávací aktivity zvolené studentem

Pracovní příležitosti

Hlavní pracovní příležitosti, které jsou předmětem magisterských studijních programů třídy, jsou inovace a rozvoj výroby, pokročilý design, plánování a programování, řízení složitých systémů jak v profesích liberálů, tak ve výrobních nebo servisních společnostech. ve veřejné správě. Absolventi budou zaměstnáni společnostmi, veřejnými a soukromými subjekty a profesionálními firmami pro navrhování, plánování, realizaci a řízení prací a systémů pro sledování a monitorování životního prostředí a území, ochranu půdy, nakládání s odpady, surovin a ekologických, geologických a energetických zdrojů a pro posouzení dopadů a environmentální kompatibility plánů a prací. Profesní činnost (vedoucí inženýr) může být provedena až po absolvování statutu a zápisu do profesního rejstříku.

Poslední aktualizace Prosinec 2018

Informace o škole

Established in 1606, the University of Cagliari is a public university dedicated to offering comprehensive and unique public education, cutting edge research and multi-discipline education programmes ... Čtěte více

Established in 1606, the University of Cagliari is a public university dedicated to offering comprehensive and unique public education, cutting edge research and multi-discipline education programmes for the student community. Méně