Magisterský titul v oboru počítačového vidění
Universidade Santiago de Compostela
Klíčová informace
Umístění kampusu
Santiago de Compostela, Španělsko
Jazyky
Španělština, Galicijský
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
1 rok
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 1 089
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Oct 2024
Úvod
Počítačové vidění je schopnost vidět ve strojích, to znamená extrahovat časoprostorovou strukturu obrázků/videí za účelem úplné interpretace scény. Je to obor, ve kterém se provádí bohatá výzkumná činnost, ale není to jen výzkum. Technologie počítačového vidění mají potenciál přispívat k blahobytu, hospodářskému růstu a udržitelnosti životního prostředí rychleji a s nižšími náklady než kdykoli předtím.
Automatické pochopení našeho vizuálního světa nebylo nikdy důležitější v aplikacích, jako jsou: zdravotnictví, průmysl 4.0, mobilní robotika, zabezpečení infrastruktury a služeb, bezpečnost silničního provozu, autonomní vozidla, volný čas, reklama a další. Toto magisterské studium nabízí interdisciplinární specializaci na obecné základy počítačového vidění. Magisterský má za cíl zaplnit současnou mezeru na severozápadě poloostrova a Portugalska ve vztahu k vytvoření tohoto profilu, ale také si klade za cíl přilákat studenty z jiných částí Španělska, Portugalska a mezinárodně.
Osnovy
Studijní plán tvoří 15 předmětů včetně externích praxí a diplomové práce (TFM). Výsledkem je akademická nabídka 105 ECTS (30 ECTS pro TFM, 3 ECTS pro externí stáže, 48 ECTS pro povinné předměty a 24 pro volitelné). K získání magistra počítačového vidění musí student složit 90 ECTS.
Master je organizován do 6 modulů, z nichž tři jsou zaměřeny na získání dovedností v technologiích transverzálního počítačového vidění, a proto jsou použitelné pro velké množství oblastí; Dva další moduly se zaměřily na specifické technologie a metodiky dvou velkých skupin aplikací: průmyslové a inženýrské aplikace a aplikace biomedicínského zobrazování; a modul TFM.
Výuka bude obecně rozvíjena kombinací prezenční a distanční výuky (většinou), prostřednictvím mistrovských kurzů s teoretickými i praktickými složkami (hands-on), ve kterých budou studenti používat počítačové nástroje ke konsolidaci učení pojmů a technik. Rozvoj výuky bude doplněn o integrované vyučovací metodiky, v nichž se budou rozvíjet kooperativní a projektové vzdělávací aktivity.
V dálkovém vzdělávání je důležité kombinovat využití synchronních médií (videokonference) s asynchronními médii (virtuální učebny). Materiály kurzu budou k dispozici v dostatečném předstihu, aby studenti mohli předem znát aktivity, které mají být provedeny, počáteční obsah, z něhož vycházejí, doporučenou literaturu, související kalendář aktivit a postup monitorování a hodnocení.
Pro akademické doučování lze stejné mechanismy použít prostřednictvím univerzálních nástrojů pro videokonference v kombinaci s e-mailem a telefonem. Práce mimo třídu bude zahrnovat samostudium, práci pod dohledem, řešení problémů a účast na diskuzních fórech na virtuální platformě.
Výsledek programu
Jeho multidisciplinární povaha je založena na skutečnosti, že (i) mnoho z jeho výsledků je inspirováno výsledky neurovědy a zpětně k nim vede, (ii) složitost problémů jak z geometrického, tak ze statistického a pravděpodobnostního hlediska vyžaduje dobré školení v matematice, (iii) ) fotometrický rozměr obrázků, řešení špatně podmíněných problémů, multispektrální analýza nebo zdroje šumu v obrazech jsou oborem fyziky, (iv) přicházejí technologie pro kamery, komunikaci a hardware. z různých Engineering, (v) a výpočetní modely, které jsou nutné pro zpracování a učení z velkého množství dat, umožňují vývoj nových paradigmat v rámci Computingu.
Na druhé straně je jeho vysoký technologický potenciál zřejmý z toho, že jde o disciplínu, která umožňuje rychlou aplikovatelnost všech svých teoretických výsledků, což z ní dělá transverzální inženýrství, které lze integrovat do více systémů různorodých aplikací.
Stojíme tedy před technologickým sektorem, který vyžaduje vysoký stupeň školení svých odborníků a jehož vědecký zájem postupuje velkou rychlostí. Zájem na akademické úrovni se vyskytuje na dvou frontách, na jedné straně jsou to studenti, kteří právě ukončili studium a před vstupem na trh práce hledají větší specializaci. Na druhé straně existuje několik výzkumných skupin věnovaných počítačovému vidění, které vyžadují magisterský titul v této oblasti, který jim umožňuje školit studenty, kteří mají v úmyslu napsat doktorskou práci.
Galerie
Ideální studenti
Doporučený profil příjmu je:
- Matematické školení ekvivalentní alespoň vysokoškolskému vzdělání v oboru inženýrství.
- Znalost programování v jazycích jako C/C++ nebo Java nebo prototypování jako Matlab nebo Python.
- Znalost angličtiny pro porozumění, psaní a mluvení, minimálně ekvivalentní úrovni B2 evropského referenčního rámce pro jazyky Rady Evropy.
Kariérní možnosti
Tento magisterský titul s akademickým profilem, s praktickým a aplikovaným přístupem (vylepšený o TFM 30 ECTS, minimální požadavek v souladu s portugalskými předpisy), poskytuje dovednosti a zkušenosti, které umožňují okamžitě aplikovat znalosti a vytvářet vysoce kvalifikované odborníci se schopnostmi přinášet okamžitý prospěch pro průmysl, jako odborníci s podnikatelskou kapacitou nebo výzkumní pracovníci, kteří mají v úmyslu zahájit doktorandské studium v rostoucím vědeckém oboru. Po absolvování školení se od studentů očekává, že budou kompetentní v:
- Čtení a porozumění současným výzkumným publikacím o technikách počítačového vidění.
- Využití základních nástrojů běžně používaných k vývoji aplikací počítačového vidění.
- Implementace aplikací počítačového vidění založených na nejmodernějších algoritmech.
- Provádějte experimentální analýzy a testy v souladu se současnou praxí v počítačovém vidění, včetně standardních metrik a referenčních datových souborů.
- Aplikace matematických nástrojů a nástrojů strojového učení, jako je geometrie, optimalizace a statistika, na aplikace počítačového vidění.