Ma V Creative Industries
Radboud University
Klíčová informace
Umístění kampusu
Nijmegen, Nizozemsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
1 rok
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 2 314 / per year *
Uzávěrka přihlášek
01 Jul 2024
Nejbližší datum zahájení
Sep 2024
* pro státní příslušníky EU/EHP; 16 500,00 EUR pro státní příslušníky zemí mimo EU/EHP
Úvod
V dnešním dynamickém mediálním světě jsou kreativita a inovace neoddělitelně integrovány s technologií a globalizací. Na Radboud University vám pomůžeme rozvinout reflexivní, zvídavý a kritický pohled na kreativní průmysly a jejich vztah k ekonomice a komercialismu. Žádáme vás, abyste se podívali za příslib autenticity, volání po hodnotě nebo hledání kvality v kreativních odvětvích. Ale co je nejdůležitější, nikdy neztratit ze zřetele své jádro; Srdcem tvůrčích odvětví je kulturní produkt nebo událost. Proto je v každém směru, v každé diskusi, náš výchozí bod estetický a kreativní prvek. Jde o přidávání nové hodnoty a významu do tvůrčích odvětví.
V magisterském oboru Creative Industries se zaměřujeme na umělecký produkt. Díváme se na nádherný nový svět, kde vysoká móda interaguje s technologickými gadgety a kde televizní seriály získávají půdu v kině. Budete také studovat naši (post) průmyslovou společnost jako kulturní jev.
Fakta a čísla
- Titul: MA v oboru Umění a kultura
- Fakulta: Filozofická fakulta
- Croho kód: 60087
- Doba trvání: 1 rok (60 EC), plný úvazek
- Začátek měsíce: září
- Jazyk výuky: angličtina
- Zapsaní studenti: 50-75 za rok
- Kontaktní hodiny: 10-17 hodin týdně
Magisterský program v Creative Industries: něco pro vás?
- Podívejte se na mnoho oblastí kreativního průmyslu: nejen na módu, hudbu, film a televizi, ale také (sociální) média a vzdělávání.
- Přistupujeme k kreativnímu průmyslu se silným zaměřením na kulturu.
- Praktický program s několika úkoly týdně, které vás vyzývají k rozvoji „měkkých dovedností“, abyste byli úspěšní na trhu práce.
- V Nijmegenu a okolí máme úzké kontakty s uměleckými a kulturními organizacemi.
Proč studovat tento program
- Přistupujeme k tvůrčím odvětvím se silným zaměřením na kulturu: do středu studie klademe kreativní předmět, produkt nebo samotný proces. Tento důraz dělá náš přístup jedinečným v Nizozemsku.
- Zaměřujeme se na mnoho oblastí kreativního průmyslu: nejen na módu, hudbu, film a televizi, ale také (sociální) média a vzdělávání.
- V této oblasti přistupujeme k praktickému přístupu tím, že se díváme nejen na velké hráče, jako jsou globální konglomeráty, ale také na malé a střední podniky, a nezapomínáme na společnosti jednoho muže a ženy.
- Náš program je praktický, s několika úkoly týdně, které vás vyzývají k rozvoji „měkkých dovedností, abyste byli úspěšní na trhu práce.
- V Nijmegenu a okolí máme úzké kontakty s uměleckými a kulturními organizacemi. Pomocí těchto kontaktů získáte skutečný vkus odvětví, ve kterých budete pracovat.
Přijímací řízení
Osnovy
Náš přístup k této oblasti
Kreativita je v naší současné kultuře považována za docela žádoucí komoditu. Kreativita — ekonomové a vládní činitelé tvrdí — je nezbytná pro inovace a inovace vedou k hospodářské prosperitě. Dosud, co to znamená být kreativní? Co jsou kreativní produkty?
Kreativní odvětví jsou dynamickým a složitým oborem, který se rychle mění díky globalizaci a neustálému vývoji nových a vzrušujících technologií. NaRadboud University podíváme se na mnoho oblastí tvůrčího průmyslu, jako jsou:
- Móda: Móda je komerční, kreativní a kulturní průmysl vyrábějící a konzumující materiální předměty, jako jsou textil a oděvy, ale také nehmotnější hodnoty, jako jsou trendy, obrazy, význam, touha, zkušenosti a (krása) ideály. Kouzlo módy nás může nalákat, ale po ropném průmyslu je to nejvíce znečišťující průmysl. Na poli dominuje neuvěřitelná rychlost, rychlý obrat, a vysoký odpad. Může si módní průmysl zachovat svůj půvab, ale stát se udržitelnějším?
- Média: Současné mediascape dominují globální konglomeráty, které vlastní společnosti v různých průmyslových odvětvích, jako jsou filmová studia, tematické parky, televizní sítě, sportovní a zpravodajské kanály, nahrávací společnosti, vydavatelství, a vývojáři her. V důsledku toho se průmysl proměnil v kulturní ekonomiku, kde pouze šest „mediálních gigantů“ - včetně Disney a Time Warner - ovládá 90% všeho, co čteme, sledujeme nebo posloucháme. Podíváme se na to, jak mediální průmysl formuje formu i obsah současné mediální produkce.
- Vzdělávání: Kreativita a takzvané „dovednosti 21. století“ ve vzdělávání jsou dovednosti, které jsou důležité pro současné postindustriální společnosti. Je také nutkání lidí učit se a zvyšovat jejich „kulturní intelektuál „se také používá k propagaci produktů. Například muzea se stávají mnohem interaktivnějšími, aby návštěvníkům pomohla lépe porozumět jejich obsahu.
Výzvy, kterým čelí odborníci z kreativního průmyslu
Náš přístup k Creative Industries je teoretický i pragmatický. V této magisterské specializaci se podíváme na větší a menší hráče v oblasti kreativního průmyslu, od globálních konglomerátů až po firmy s jedním mužem a ženou. Podíváme se na výzvy, kterým mohou čelit. Mezi tyto výzvy patří:
- Snažím se zjistit, co se stane v budoucnu. Jako budoucí odborník na Creative Industries se naučíte analyzovat a předpovídat trendy v samotném oboru: od praktických otázek, jako je jaký vliv může mít iPhone na módu, k obecnějším otázkám, jako je to, jak může kultura spojovat komunity nebo jak může kreativní průmysl investovat do hodnot krásy, kvalitní, a zmyslové tvorby.
- Snaží se, aby pole bylo udržitelnější. V Creative Industries, trendy se pohybují překvapivě rychlým tempem. Zítřejší must-have bude starý příští týden. Je možné zpomalit trendy v rychle se měnícím globalizovaném světě? Nebo můžeme zavést pomalost jako nový trend?
Specializace
Creative Industries je specializací magisterského programu v oboru umění a kultura. Další specializací vyučovanou angličtinou je:
- Cestovní ruch a kultura
Kariérní možnosti
Kariérní vyhlídky
Pokud si chcete udělat kariéru v oblasti, kde se umění setkává s obchodem, kde se highbrow setkává s lowbrow, a kde se elita setkává s veřejností, magisterská specializace na Creative Industries bude určitě vyhovovat vašim zájmům.
Dovednosti
Tento mistr vám pomůže rozvinout reflexní, zvídavý a kritický přístup, který potřebujete k úspěchu v této oblasti, při pečlivém pohledu na výzkumné metody a diskuse, které tato témata aktuálně obklopují. Seznámíte se s politickými dokumenty, podnikatelskými plány, skripty pro budoucnost, pokročilými znalostmi odvětví založenými na kreativním produktu. Budete také moci posoudit budoucí trendy, zejména pokud jde o průmysl. Stručně řečeno, budete mít dovednosti, které potřebujete, abyste přispěli k rozvoji mladého a dynamického tvůrčího sektoru.
Pracovní pozice
Práce, které byste mohli po absolvování tohoto programu dělat, jsou velmi rozmanité. Terén kreativních odvětví je stejně rozmanitý jako velký a neustále se rozšiřuje a vytváří spoustu nových potenciálních pracovních míst. Proto očekáváme, že bude stále větší poptávka po lidech s odbornými znalostmi v kreativním průmyslu.
Abychom vám poskytli představu o možných pracovních místech, zde ukázka pracovních míst, které naši absolventi nyní dělají:
- Sledovač trendů pro firmy
- Konzultant výtvarné výchovy pro vzdělávací organizaci
- Konzultant „kvalitní televize“ pro národní komerční televizní stanici
- Tvůrce kulturní politiky pro vládu
- Organizátor festivalu
- webmaster, v, jeden, muzeum
- Organizátor programu na filmovém festivalu
Kreativní průmyslová odvětví v televizi!
Holandský televizní pořad Ondernemen doen we zo („Jak provozujeme naše podnikání“) představil náš magisterský program v Creative Industries ve vysílání o kreativním průmyslu. Bývalý student Ricardo hovořil o společnosti sledující trendy, kterou založil po ukončení studia.
Radboud Kariérní služba
Radboud Kariérní služba pomáhá studentům při hledání stáží, poskytuje kariérní poradenství a může nabídnout tipy a pokyny při podávání žádosti o zaměstnání.
Náš výzkum v této oblasti
Malý vzorek výzkumu provedenéhoRadboud University v oblasti Creative Industries:
Móda a technologie
Radboud University profesorka Anneke Smelik vede interdisciplinární výzkumný projekt „Crafting Wearables“, jehož cílem je navrhnout nositelné oděvy, které jsou robustní a módní a komerčně životaschopné ve výrobním řetězci. Zatímco budoucnost módní technologie, neboli „nositelné“, byla mnohokrát oznámena, praxe zaostává. Nositelné předměty zřídka opouštějí laboratoř nebo molo, protože nejsou testovány v celém výrobním řetězci; estetika designu není integrována do technologie; nebo zůstávají gadgetem bez zohlednění těla, identity nebo výkonu nositele. Prostřednictvím vzájemně propojených výzkumných projektů, tento interdisciplinární program překlenuje propast mezi teorií a praxí, experiment a průmysl, a design a výroba. Výsledkem je, že projekt nejen vyrobí nositelné oblečení, ale také analyzuje, jak módní technologie souvisí s identitou, pochopí její sociální dopad, přiblíží technologii módnímu designu a učiní z něj konkurenční odvětví kreativního průmyslu v Nizozemsku.
Sonická interakce
Radboud University lektor Vincent Meelberg zkoumá vztah mezi zvukem a interakcí. Lidské bytosti vzájemně komunikují pomocí zvuku, jako je řeč. Tvorba hudby je také formou zvukové interakce. Zařízení, jako jsou alarmy, mobilní telefony, a dokonce i auta komunikují se svými uživateli prostřednictvím zvuku. Ve svém výzkumu Meelberg zkoumá tyto různé formy zvukové interakce zaměřením na každodenní zvuky i zvuky, které jsou výsledkem uměleckých postupů, jako je hudba, rozhlasové hry, a zvukové umění. Tento výzkum se zabývá otázkami, jako jsou způsoby, kterými používáme zvuk k interakci, jak zvuk kodeterminuje způsoby, jak prožíváme prostředí, a způsoby, jakými nás mohou umělecké praktiky naučit o tom, jak nás zvuk může ovlivnit.
Vincent Meelberg je zakládajícím redaktorem časopisu Journal of Sonic Studies a nedávno vydal knihu o znějícím umění nazvanou Routledge Companion to Sounding Art (Routledge 2017).
Mediální průmysl
Martijn Stevens studuje sociální, kulturní a organizační dimenze multidisciplinární a meziodvětvové spolupráce v kreativním průmyslu. Často se tvrdilo, že kreativní odvětví jsou hnacími silami inovací a, dodatečně, že úspěšné inovace se většinou provádějí prostřednictvím vztahů. Proto je klíčová kultura „závazku spolupráce“. Kreativní odvětví jsou však také velmi ambivalentní a institucionálně složitá kvůli současné koexistenci protichůdných diskurzů a odlišných referenčních rámců, což často způsobuje nesoulad a narušení tvůrčího procesu. V důsledku toho inovace nemusí být nutně pohodlným nebo příjemným podnikem. Zvláštní pozornost by proto měla být věnována posílení vzájemné důvěry a respektu.
Kromě horlivého zájmu o mezioborový výzkum, Martijn Stevens také vášnivě miluje vytváření vzdělávacího prostředí, které podporuje společné experimentování a interdisciplinární myšlení. Podílel se proto na několika projektech, jejichž cílem bylo podpořit vzájemnou výměnu studentů pracujících napříč oborem umění, vědy a humanitních věd.