MSc ve fyzice
University Of L'Aquila
Klíčová informace
Umístění kampusu
L'Aquila, Itálie
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Fyzika
Katedra : Fyzikální a chemické vědy
Úroveň: Master's
Třída: LM17
Typologie přijetí: Otevřené přijetí s hodnocením osobních kompetencí a dovedností
Internacionalizace: Mezinárodní studijní obor
Magisterský titul ve fyzice završuje všeobecné vzdělání získané bakalářským titulem tím, že poskytuje pevný společný základ v charakteristických sektorech a umožňuje studentům získat hluboké znalosti hraniční fyziky ve vybraných sektorech mikro- nebo makrofyziky, které jsou užitečné pro pracovat i v mezinárodním kontextu.
Přijímací řízení
Osnovy
Navrhovaná školicí dráha umožňuje studentům upevnit znalosti moderní mikro- a makrofyziky, včetně kvantové mechaniky aplikované na fyziku hmoty a jaderné fyziky, kvantovou elektrodynamiku a fyziku dynamiky atmosférických tekutin a vesmírného plazmatu, kromě znalostí nejmodernějších hranic témata z vybraného sektoru mikro- a makrofyziky. Studijní kurz poskytuje výrazné výukové moduly pro více než 45 ECTS, které zahrnují pokročilé experimentální/laboratorní/výpočetní techniky, kromě pokročilých teoretických témat a jejich aplikace v různých sektorech.
Absolventi magisterského studia fyziky na konci vzdělávací dráhy získají zejména:
Znalost:
- vynikající znalost a pochopení matematického/teoretického formalismu v oblasti kvantové a statistické fyziky a jeho implikací v různých sektorech fyziky;
- hluboké znalosti principů hlavních technik a metodologií experimentálního výzkumu a následné analýzy dat s aplikacemi souvisejícími s nejnovějšími metodikami, přijatými v různých kontextech;
- specifické pokročilé znalosti teoretického formalismu, principů, modelů a nejmodernějších experimentálních technik používaných ve zvoleném sektoru;
- znalost špičkových výzkumných témat ve zvoleném sektoru;
- znalost hraničních témat spadajících do příbuzných sektorů vybraných studenty;
- znalost výpočtových technik pro zpracování dat a simulaci složitých fyzikálních systémů.
Schopnosti:
- schopnost porozumět složitým matematicko-fyzikálním formalismům v různých sektorech;
- schopnost porozumět vědeckým článkům a konkrétní vědecké literatuře;
- schopnost aplikovat matematické modely na fyzikální problémy reálného světa;
- schopnost porozumět a rozpoznat zákonitosti regulující dynamiku fyzikálních jevů v různých oblastech díky interdisciplinaritě;
Výukové metody: Výukové moduly ad-hoc (odlišné, příbuzné a doplňkové).
Způsob a kritéria hodnocení: Individuální zkoušky se závěrečným písemným a ústním testem.
Možné průběžné testy s částečným nebo zpětnovazebním hodnocením.
Všechny výukové moduly této vzdělávací cesty umožňují závěrečnou zkoušku se závěrečným písemným a/nebo ústním testem. V laboratorních kurzech jsou studenti podporováni v činnostech, které zajišťují autonomní nastavení experimentálního zařízení a získávání, analýzu a zpracování dat získaných jak z experimentů, tak z numerických simulací.
Aplikace znalostí a porozumění
Na konci vzdělávací dráhy získají absolventi magisterského studia fyziky následující schopnosti:
- schopnost aplikovat znalosti v různých kontextech a porozumět interdisciplinární hodnotě získaných teorií a experimentálních metodologií
- schopnost testovat experimentální zařízení za účelem provádění použitelných měření v oblasti vědeckého výzkumu
- schopnost aplikovat získané poznatky do hraničního výzkumu ve vlastním sektoru i v jiných sektorech
- schopnost testovat experimentální zařízení vhodná pro provádění použitelných měření v oblasti vědeckého výzkumu.
- schopnost aplikovat získané poznatky v hraničním výzkumu ve vlastním sektoru.
- schopnost aplikovat, zpracovávat a koncipovat pokročilé výpočetní techniky;
- schopnost převést fyzikální problém reálného světa do matematického modelu;
- schopnost řešit složité problémy pomocí rovnic a optimalizačních technik;
- schopnost sdělit své vlastní úvahy a výsledky jasným a úplným způsobem odbornému i nespecializovanému publiku, a to jak písemnou, tak ústní formou;
- schopnost formulovat zákonitosti regulující dynamiku fyzikálních jevů díky mezioborové spolupráci;
- předávat své vlastní fyzikálně-vědecké znalosti třetím osobám
- schopnost a flexibilita uplatnit své uvažovací schopnosti a vědeckou metodu v jakékoli jiné oblasti.
Metoda učení: skupina společných výukových modulů o 40 ECTS poskytuje interdisciplinární pohled na uplatnění znalostí a porozumění; závěrečná zkouška umožňuje rozvíjet individuální dovednosti ve střednědobém projektu; laboratorní kurzy poskytují potřebné znalosti a kompetence pro návrh a použití adekvátního měřicího zařízení k řešení uvažované problematiky.
Způsob hodnocení: všechny zkoušky umožňují aplikaci znalostí na dosud neznámé problémy a stimulují iniciativu a autonomii studentů.
Rozhodování
Na konci výcvikové cesty získají absolventi magisterského studia fyziky schopnost:
- kritické uvažování;
- kriticky analyzovat proces ve světle shromážděných a prozkoumaných dat/důkazů;
- provádět vědeckovýzkumnou činnost ve zvoleném sektoru;
- porovnat své vlastní výsledky s těmi, které se týkají dostupné vědecké literatury, nalezené v databázích a prostřednictvím bibliografických rešerší;
- provést kritickou a motivovanou analýzu;
- najít nejnovější vědeckou literaturu týkající se zvažované problematiky.
Metody učení: Studenti získávají tyto schopnosti analýzou a interpretací experimentálních dat, jejich kritickým porovnáváním s teoretickými a modelovými výsledky, pod vedením profesorů zapojených do vědeckovýzkumné činnosti v sektorech navrhovaných cest.
Studenti jsou během konkrétních kurzů vzdělávací dráhy průběžně stimulováni k prohlubování relevantních témat v různých učebnicích a původních vědeckých článcích.
Způsob hodnocení: tyto kompetence jsou hodnoceny průběžnými a závěrečnými testy, v rámci navrhovaných kurzů a při závěrečné zkoušce.
Komunikační dovednosti
Na konci vzdělávací dráhy získají absolventi magisterského studia fyziky následující schopnosti:
- schopnost podpořit vědeckou diskusi využitím získaných znalostí a pojmů
- schopnost využívat nástroje informačních technologií k vytvoření vědecké prezentace a podpoře vědecké diskuse za přítomnosti odborníků na základě validních, přesvědčivých a relevantních argumentů
- schopnost sdělit výsledky vlastního výzkumu odbornému i nespecializovanému publiku výběrem správného jazyka a prezentováním nejvhodnějších aspektů v obou případech. Výukové metody: školicí aktivity, které zajišťují ústní prezentaci fyzikálních témat (eseje a semináře v různých kontextech), i v angličtině, zakončené prezentací spojenou se závěrečnou zkouškou.
Způsob hodnocení: posouzení dovedností verbální komunikace, schopnosti motivovat vlastní vědecké závěry a podpořit vědeckou debatu při ústních zkouškách a při prezentaci diplomové práce, to vše za přítomnosti rady fakulty.
Učící schopnosti
Během školení studenti získají pokročilé dovednosti autonomního učení v italském i anglickém jazyce, přičemž jsou stimulováni k provádění bibliografického výzkumu (vědecké texty a články v angličtině) a výběru zajímavého materiálu kritickým porovnáváním a hodnocením různých zdrojů.
Kromě toho získají dovednosti pozorovat a porozumět přírodním jevům a důležitosti výzkumu v různých odvětvích fyziky a do jaké míry lze základní principy a použité metodiky aplikovat v mnoha dalších oblastech.
Absolventi jsou dále schopni formulovat složité linie uvažování a upravovat standardní ukázky tak, aby je přizpůsobili novým situacím, ne vždy patřícím do přísně vědeckých souvislostí.
Absolventi nakonec pochopí hranice svých znalostí a získají schopnost identifikovat relevantní a užitečné učebnice, zdroje a vědecké články pro hloubkovou analýzu.
Metody učení: studenti tyto dovednosti postupně získávají absolvováním konkrétních kurzů a zpracováním diplomové práce.
Způsob hodnocení: Některá témata probíraná v různých kurzech jsou navržena pro autonomní učení a hodnocena během průběžných zkoušek a testů.
Výsledek programu
Magisterský titul ve fyzice završuje všeobecné vzdělání získané bakalářským titulem tím, že poskytuje pevný společný základ v charakteristických sektorech a umožňuje studentům získat hluboké znalosti hraniční fyziky ve vybraných sektorech mikro- nebo makrofyziky, které jsou užitečné pro pracovat i v mezinárodním kontextu.
Školení je organizováno v osnovách, které se zaměřují na disciplíny Mikrofyzika a Vesmírná geofyzika, potenciálně rozdělené do školicích cest, které odrážejí výzkumné aktivity katedry fyziky, a zejména:
- Částicová fyzika a astrofyzika;
- Fyzika kondenzovaných látek: základní věda a nanotechnologie;
- Vesmírná fyzika;
- Environmentální fyzika a meteorologie.
Společné vzdělávání, poskytované převážně v prvním ročníku, zahrnuje témata Kvantová fyzika a Klasická fyzika mikro a makro systémů, obsah společných povinných rozlišovacích modulů výuky.
Studenti se ve druhém roce studia v podstatě věnují konkrétním činnostem, které je seznamují s vybraným výzkumným oborem, který bude dále prohlubován při zpracování diplomové práce.
Specifické oblasti poskytují pokročilé školicí aktivity v:
- Oblast Fyzika kondenzovaných látek a nanotechnologie: zahrnuje teoretický a modelovací základ a nejmodernější experimentální metody fyziky kondenzovaných látek a jejich aplikaci v základní technologické a výzkumné oblasti.
- Oblast částicové fyziky a astrofyziky: jde o znalosti pokročilého matematického formalismu a specifických experimentálních metod a jejich aplikaci na interakci mezi složkami subjaderné hmoty.
- Oblast vesmírné fyziky: zahrnuje znalosti fyziky plazmatu, jeho dynamiky a interakce s kosmickým zářením.
- Oblast fyziky atmosféry, meteorologie a dálkového průzkumu Země: zahrnuje znalosti a observační a teoretický základ pro studium atmosféry a klimatu, stejně jako nezbytné modelovací techniky a formalismus pro předpovědi událostí.
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
Role v pracovním prostředí:
Odborné činnosti, které mohou absolventi magisterského studia vykonávat, jsou synteticky označeny takto:
- činnosti na podporu a rozvoj vědeckých a technologických inovací
- řízení a navrhování technologií,
- vysoce odpovědné funkce v odvětvích průmyslu, životního prostředí, zdravotnictví, kulturního dědictví a veřejné správy,
- schopnost pojmout originální a přísné demonstrace.
Solidní vědecké vzdělání fyziků, a zejména znalost matematických modelů, informatiky a experimentálního vybavení, jim umožňuje zastávat role designu a analýzy v širokém spektru aplikací, které také přímo nesouvisejí s fyzikou.
Fyzici zastávají manažerské funkce v nemocnicích, jako odborníci na aplikace Fyziky v lékařství v Krajských úřadech ochrany životního prostředí (ARPA), středoškolské učitelské pozice (kde zastávají katedru fyziky, ale i matematiky a informatiky), v průmyslových výzkumných laboratořích. Fyzici mají navíc funkce konstruktérů a analytiků ve výpočetních činnostech vyžadujících znalost matematických modelů a v oblasti informačních a komunikačních technologií.
V současné době v Itálii neexistuje profesní rada fyziků, ale existují návrhy zákonů na její zřízení
Dovednosti spojené s funkcí
Role kompetence:
Kompetence získané absolventy magisterského studia fyziky využitelné ve světě práce jim umožňují přístup k různým profesním příležitostem, které poskytují:
- koordinace a dohled nad činnostmi mladších fyziků a techniků;
- experimentování, výzkum, rovněž výpočetní technika, školení a aktualizace ve vědeckých disciplínách týkajících se fyziky;
- psaní analyticko-instrumentálních postupů spojených s fyzikálním výzkumem a výzkumnými činnostmi;
- činnosti na volné noze týkající se podpory technologických inovací a transferu, využívání nově vznikajících technologií pro zlepšování výrobků a služeb, garance kvality výrobků a služeb a neustálé přizpůsobování jejich funkčnosti technologickému rozvoji;
- Aplikace fyziky k analýze a řešení problémů, zejména pro efektivní využití dostupných zdrojů a rozvoj nových příležitostí;
- poradenství a názory na čistou a aplikovanou fyziku;
- poradenství v oblasti bezpečnosti a hygieny práce spojené s aspekty fyziky;
- návrh matematických modelů zaměřených na optimalizaci procesů pro sektor „průmyslová fyzika, fyzika materiálů a informací“;
- použití zařízení pro charakterizaci materiálů a aplikací v následujících oblastech: chemický, strojní, letecký, elektrotechnický, elektronický, telekomunikační, energetický, stavební průmysl, doprava, zemědělsko-potravinářství, biomedicína, životní prostředí a kulturní dědictví;
- analýza složitých systémů; aplikace výpočetních technik na modelování a ověřování složitých jevů a integrovaných systémů;
- analýza a návrh komplexních ekonomických modelů, také pomocí numerických simulací;
- fyzikální a technická opatření pro aplikační účely; odhalování, analýza a zpracování signálů; Elektronická testovací a měřicí zařízení; propojení mezi měřicím zařízením a digitálními procesory; Řídicí systémy pro získávání a analýzu obrazu;
- design a analýza v oblasti ekonomie a financí, díky schopnosti zpracovávat a aplikovat kvantitativní matematické modely na problémy, které představují statistické a pravděpodobnostní aspekty.
Profesionální status.
Profesní příležitosti:
Magisterské studium fyziky je hlavní vzdělávací příležitostí pro fyzika, který chce vykonávat vysoce specializovanou vědeckou profesi s několika odbornými příležitostmi, na veřejnosti (vzdělávací a výzkumná centra, národní a mezinárodní laboratoře, ústavy a agentury působící ve vědecké oblasti ) a v soukromém sektoru (společnosti působící v oblasti technologií, mikroelektroniky, softwaru, nanotechnologií, energetiky a financí). Fyzici jsou schopni pracovat autonomně, přebírají zodpovědnost za projekty a zařízení, využívají své specifické kompetence k modelování složitých systémů v oblasti základních a aplikovaných věd; proto mohou zastávat vysoce kvalifikované pozice.
Magisterský titul ve fyzice navíc představuje základ kariéry orientované na specializované vzdělávací a výzkumné profese a představuje preferenční podmínku pro přístup k doktorandskému programu ve stejné disciplinární oblasti.
Absolventi, kteří mají dostatečný počet ECTS v konkrétních oborových oborech, se budou moci zúčastnit, jak stanoví stávající zákon, přijímacích testů do kurzů učitelství pro střední školy.
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
Master of Science v měkkých hmotách a materiálech
- Mainz, Německo
- Darmstadt, Německo
M.Sc. v elektrooptickém inženýrství
- Be'er Sheva, Izrael
- Sde Boker, Izrael
MSc v oboru inženýrství (fyzika a technologie)
- Sønderborg, Dánsko