MSc v oboru počítačového a systémového inženýrství
University Of L'Aquila
Klíčová informace
Umístění kampusu
L'Aquila, Itálie
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Počítačové a systémové inženýrství
Katedra: Informační inženýrství, informatika a matematika
Úroveň: Master's
Třída: LM32
Typologie přijetí: Otevřené přijetí s hodnocením osobních kompetencí a dovedností
Internacionalizace: Mezinárodní studijní obor
Magisterský titul v oboru Počítačové a systémové inženýrství je zaměřen na školení profesionálních osobností se solidními kompetencemi v informačním inženýrství, schopných porozumět, spravovat a přispívat k inovacím v oblasti systémů zpracování informací a automatizačních systémů a schopných sebevědomě pracovat v mezinárodní kontext.
Přijímací řízení
Osnovy
Absolventi tohoto studia musí mít znalosti o hlavních i pokročilých metodologiích a technologiích, aby správně popsali a modelovali inženýrské problémy, které vyžadují počítačová a systémová řešení. Vzhledem k tomu, že schopnost precizně formulovat problémy prostřednictvím nejvhodnějších matematických modelů je nesmírně důležitá, bylo do studia zahrnuto 9 – 15 ECTS aplikované matematiky. Aby bylo možné porozumět různým problémům souvisejícím s počítačovým inženýrstvím (informační a komunikační technologie), studijní obor vložil 18 – 27 ECTS předmětů souvisejících s inženýrstvím.
Navíc díky 12 ECTS modulů s volným výběrem mohou studenti prohloubit inženýrská témata, která je nejvíce zajímají. Potřebné znalosti a kompetence k pochopení a analýze počítačových a systémových řešení inženýrských problémů jsou dány velkým počtem výukových programů patřících do odlišných oborových sektorů (od 45 do 63 ECTS). Dále mají studenti možnost zvolit si různé odborné kurzy, až do maximální výše 12 ECTS, pořádané odborníky z byznysu, během kterých se ověřují získané dovednosti porozumění, zejména na konkrétní obchodní témata.
Dosažení znalostí a dovedností porozumění se posuzuje homogenně v rámci všech testů a zkoušek stanovených výukovými moduly studijního oboru.
Od akademického roku 2021/2022 je také aktivní učební plán pro pohon a řízení elektrických vozidel (E-PiCo) . Jedná se o dvouletý magisterský studijní program v rámci magisterského programu v oboru počítačového a systémového inženýrství na univerzitě v L'Aquile. Informace o výzvě naleznete na tomto odkazu .
Aplikace znalostí a porozumění
Absolventi tohoto studia budou schopni aplikovat získané znalosti k dosažení následujících cílů:
- formulovat skutečné problémy pomocí matematických modelů a identifikovat ten nejvhodnější pro daný problém (statické nebo dynamické, stochastické nebo deterministické, spojité nebo diskrétní modely);
- Analýza požadavků na automatizační a řídicí systémy a posouzení souladu s požadavky a specifikacemi;
- Návrh a implementace systémů odhadu a kontroly;
- Matematické modelování fyzikálních systémů pro simulaci a ověřování řídicích algoritmů se zvláštním zřetelem na průmyslové roboty;
- Implementace hardwaru a softwaru systémů řízení výroby energie a průmyslové automatizace;
- identifikovat a používat algoritmy řešení problémů, definovat a hodnotit inovativní algoritmy;
- Schopnost analyzovat a navrhovat efektivní algoritmy a datové struktury;
- Analytické a návrhářské dovednosti v kontextu životního cyklu moderního vývoje softwaru (iterativní, inkrementální, evoluční) a pokročilé nástroje pro vývoj/správu/údržbu softwaru;
- Návrh analýzy a údržba komplexních softwarových architektur/systémů (obchodní systémy, systémy na webu, mobilní systémy, geografické informační systémy, komplexní databázové systémy);
- Návrh interaktivních počítačových systémů a rozhraní mozek-počítač;
- Analýza a návrh vestavěných hardwarových/softwarových systémů.
Těchto cílů je dosaženo díky metodickým základům daným jak teoretickými výukovými moduly, tak projektovými aktivitami poskytovanými některými výukovými moduly, které jsou zakončeny praktickým testem, ve kterém musí studenti v pracovní skupině provést projektovou aktivitu, která zajišťuje realizaci nebo počítačovou simulaci algoritmů, komplexních softwarových systémů (založených na různých typech architektur), interaktivních systémů, komplexních databází a vestavěných hardwarových/softwarových systémů.
Rozhodování
Díky solidní metodické přípravě a workshopové činnosti získávají absolventi dovednosti analyzovat výsledky projektů, experimentů a/nebo simulací a posuzovat, zda je konkrétní model nebo postup vhodný. To jim umožní komunikovat s dalšími profesionálními osobnostmi a rozhodovat se za účelem adekvátního řešení možných problémů v oblasti informatiky a automatizace v souladu se zvolenou školicí Pathway .
K dosažení tohoto cíle zvláště přispěje příprava a sestavení závěrečné diplomové práce; tato práce musí být výsledkem osobního přepracování obsahu probíraného během kurikula.
Posouzení autonomního úsudku se provádí písemnými a/nebo ústními zkouškami, zejména zkouškami stanovenými v projektových disciplínách, a u ostatních vzdělávacích činností závěrečnou zkouškou.
Komunikační dovednosti
V průběhu studia, zkouškami a přípravou na závěrečnou zkoušku, si absolventi osvojují odpovídající komunikační dovednosti k vyjadřování se verbální, písemnou i multimediální formou k disciplinární problematice, a to na obecné i odborné úrovni. Tyto komunikační dovednosti vyjádřené v italštině budou průběžně hodnoceny při průběžných zkouškách a zejména při závěrečné zkoušce.
Studenti budou muset prokázat porozumění a komunikační dovednosti také v angličtině, alespoň v jejich technicko-vědeckém kontextu. Posledního cíle bude dosaženo nabídkou výukových programů v angličtině.
Tyto schopnosti budou rozvíjeny během pravidelných školicích aktivit poskytovaných v průběhu studia a prostřednictvím různých okamžiků diskusí a debat (semináře, konference, návštěvy s průvodcem atd.).
Komunikační dovednosti se posuzují písemnými a/nebo ústními zkouškami v rámci průběžných zkoušek a dalších vzdělávacích aktivit, a zejména závěrečnou zkouškou.
Učící schopnosti
Absolventi budou muset být vždy aktuální a uznávat technologické novinky v oblasti počítačového a systémového inženýrství, školit spolupracovníky, účastnit se výzkumných a vývojových skupin v IT a automatizačním průmyslu a přispívat k základnímu vzdělání v oboru. oboru informatiky a automatizace.
Tyto schopnosti studenti rozvíjejí především individuálním studiem probírané problematiky v rámci frontálních lekcí a cvičení. Vypracování diplomové práce zajišťuje konzultace a osobní přepracování konkrétní vědecké a technické literatury.
Učební dovednosti jsou hodnoceny prostřednictvím písemných a/nebo ústních zkoušek, které jsou součástí průběžných zkoušek a dalších vzdělávacích aktivit, prostřednictvím projektových činností některých výukových programů a zejména závěrečnou zkouškou.
Výsledek programu
Magisterský titul v oboru Počítačové a systémové inženýrství je zaměřen na přípravu profesionálních osobností se solidními kompetencemi v informačním inženýrství, schopných porozumět, spravovat a přispívat k inovacím v oblasti systémů zpracování informací a automatizačních systémů a schopných sebevědomě pracovat v mezinárodním prostředí. kontext.
Tento studijní kurz sleduje charakteristické cíle kategorie a poskytuje dvě vzdělávací Pathways se specifickými rysy.
Školení Pathway "Computer" si klade za cíl předat znalosti pokročilých jazyků, modelů a metod sektoru Informačních Procesních Systémů nezbytných pro návrh, realizaci a ověřování složitých počítačových systémů.
Školení Pathway "Systems" je zaměřeno na rozvoj kompetencí pro modelování, identifikaci, analýzu, řízení a optimalizaci systémů ve složitých kontextech, jako jsou například kontexty robotiky nebo vestavěných elektronických systémů, za účelem navrhování, řízení a dohlížet na automatizované řídicí systémy.
Za účelem dosažení těchto cílů a upřednostnění interdisciplinárního přístupu se obě vzdělávací Pathways rozvíjejí:
- Hluboké matematické znalosti, vhodné pro každou Pathway ;
- Rozsáhlá znalost jak IT, tak automatizačního sektoru, pro obě Pathways ;
- Solidní znalost teoreticko-vědeckých aspektů inženýrských věd.
Proto se charakteristické výukové programy obou učebních osnov týkají:
- Návrh efektivních algoritmů na komplexních datových strukturách;
- Základy softwarového inženýrství;
- Návrh, realizace a hodnocení pokročilých uživatelských rozhraní;
- Návrh, realizace a využití komplexního datového skladu;
- Návrh, realizace a dotazování teritoriálních databází;
- Studium modelů a metod pro logickou a fyzickou ochranu databází;
- Modely a metody pro systémovou analýzu a simulaci v deterministickém i stochastickém kontextu;
- Techniky analýzy a filtrování dat;
- Modely a techniky pro statickou a dynamickou optimalizaci;
- Počítačové modelování a simulace dynamických systémů;
- pokročilá robotika;
- Modelovací a řídicí/ověřovací algoritmy pro hybridní systémy;
- Metody návrhu HW a SW vestavěných systémů;
- Návrh výkonových elektronických zařízení pro automatizaci a energetiku.
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
Role v pracovním prostředí:
Jako analytici budou mít absolventi magisterského studia oboru Počítačové a systémové inženýrství za úkol analyzovat potřeby zákazníků a související problémy, definovat projektové požadavky a specifikace aplikací a IT systémů (jako jsou počítačové sítě, software, webové aplikace, databáze , rozhraní…) nebo automatické systémy (jako jsou vestavěné systémy, robotické, řídicí a monitorovací systémy atd.).
Termíny běžně používané k popisu tohoto druhu profesí jsou: systémový analytik, IT analytik a technický konzultant.
Jako konstruktéři budou muset využívat moderní techniky a nástroje pro efektivní návrh počítačových a automatizačních komponent, systémů a procesů, a to i využitím svých kompetencí v definici matematických modelů pro analýzu a simulaci procesů a řídicích systémů.
Mohou mít také funkce kontroly a ověřování výkonnosti počítačových/automatizačních systémů, provádění experimentů a analýzy a interpretace dat.
Termíny běžně používané k popisu tohoto druhu profesí jsou: softwarový a systémový inženýr (nebo návrhář), inženýr řídicích systémů, softwarový vývojář.
Jako správci musí počítačoví a systémoví inženýři hluboce porozumět a spravovat složité informační a automatizační systémy tím, že analyzují jejich kvalitu, identifikují možná kritická místa a navrhují řešení.
Termíny běžně používané k popisu tohoto druhu profesí jsou: Systémový manažer (manažer databáze, manažer závodu), správce systému.
Dovednosti spojené s funkcí
Role kompetence:
Znalosti a kompetence poskytované výukovými programy tohoto studijního oboru se týkají porozumění a realizace algoritmů, návrhu softwaru, návrhu a realizace rozhraní uživatel-stroj, návrhu, realizace a využití databází a informačních systémů. Za to, co se týká „systémy“ Školení Pathway , znalosti a kompetence za předpokladu ohledem modelování, analýzy, simulace, identifikace a ovládání různých typů dynamických systémů (spojité, diskrétní, hybridní, lineární, nelineární, deterministické a stochastické), průmyslových robotů , statistická analýza dat a měření, návrh a realizace vestavěných řídicích systémů a výkonových elektronických systémů pro řízení zařízení.
Tyto kompetence umožňují počítačovým a systémovým inženýrům analyzovat a porozumět systémům zpracování informací a řídicím systémům navrženým a realizovaným ostatními a kriticky posoudit jejich vhodnost ve vztahu k aplikaci, kvalitě a výkonu.
Jako systémoví analytici využijí získané znalosti k analýze a pochopení průmyslových problémů a navrhnou počítačová nebo systémová řešení, definující modely, které budou použity ve fázi návrhu.
Jako návrháři softwaru a systémů budou počítačoví a systémoví inženýři využívat získané znalosti k provádění následujících činností:
- Návrh a programování softwaru (oblast: Vývoj softwaru);
- Návrh sítí (počítačové sítě) (oblast: Informační systémy);
- Vývojář aplikací, který používá databáze (oblast: Informační systémy);
- Návrh a programování robotických nebo automatizovaných systémů (oblast: Automatizační systémy);
- Návrh kontinuálních a událostně založených automatických řídicích systémů (oblast: Automatické řídicí systémy);
- návrh a vývoj vestavěných systémů (oblast: Návrh vestavěných systémů);
- Asistent podpory prodeje počítačových systémů (oblast: Komerční sektor).
Profesionální status.
Profesní příležitosti:
Hlavní profesní příležitosti jsou dány jak průmyslovými odvětvími, zejména v technologicky vyspělých odvětvích, která realizují produkty včetně subsystémů a počítačových/automatizačních komponent (jako jsou logické a řídicí jednotky, elektronické řídicí jednotky, vestavěné systémy, jednotky pro sběr a ukládání dat), tak průmysl, společnosti nebo instituce patřící do různých sektorů, které poskytují služby prostřednictvím systémů zpracovávajících informace a automatizace (například ve výrobě zboží a služeb, veřejné správě, financích, komunikacích, dopravě, zásobování, údržbě a kontrole kvality).
Mezi hlavní oblasti zájmu absolventů počítačového a systémového inženýrství patří:
Elektronika, elektromechanika, letectví a kosmonautika, automobilový průmysl, chemie, stroje a zařízení pro automatizované systémy, počítačové komponenty, testovací a měřicí zařízení, bioinženýrství.
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
MSc v oboru zabezpečení sítí a informací
- Kingston upon Thames, Spojené království
Interakce člověka s počítačem MSc
- Newcastle upon Tyne, Spojené království
Magistr v informačních systémech - STEM program
- San Francisco, Spojené státy americké