MSc v oboru informatika
University Of L'Aquila
Klíčová informace
Umístění kampusu
L'Aquila, Itálie
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek, Poloviční úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Počítačová věda
Katedra: Informační inženýrství, informatika a matematika
Úroveň: Master's
Třída: LM18
Typologie přijetí: Otevřené přijetí s hodnocením osobních kompetencí a dovedností
Internacionalizace: Mezinárodní studijní obor
Magisterský program Informatika se vyznačuje výraznou autonomní aktivitou studenta za účelem rozvoje jeho schopnosti řešit problémy.
Odborné znalosti programu se zaměřují především na distribuované systémy a mobilní aplikace, počítačové sítě, pokročilé algoritmy a umělou inteligenci a analýzu a vývoj komplexních softwarových systémů.
Přijímací řízení
Osnovy
Absolventi musí mít dostatečné znalosti a důkladnou znalost matematiky a základní počítačové dovednosti pro analýzu a návrh složitých počítačových systémů. Mezi takové dovednosti patří pokročilé algoritmy a datové struktury, formální metody a ověřování složitých softwarových systémů, návrh a optimalizace sítí, systémů a telematických aplikací, umělá inteligence, software a pokročilé inženýrství a webové inženýrství.
Absolventi musí mít také důkladné znalosti informatiky a příbuzných oborů a metod, od základních až po ty nejinovativnější a nejpokročilejší.
Na základě těchto znalostí musí být absolvent schopen autonomně porozumět principům a řešením souvisejícím s aplikacemi a komplexními informačními technologiemi, i když se s nimi v průběhu studia nepočítá, protože jsou charakteristické aktuálním vývojem nebo související se specifickými souvislostmi.
Stručně řečeno, absolventi budou mít:
- Znalost a pochopení matematických konceptů a pokročilé výpočetní techniky jako základu komplexních informačních systémů;
- Důkladná znalost informatiky a systematické chápání souvisejících klíčových pojmů;
- Schopnost samostatně rozumět a ovlivňovat nejnovější vývoj v IT sektoru a inovativních a specifických aplikacích.
V každém poskytovaném programu je těchto cílů dosahováno prostřednictvím vysoce specializovaných didaktických činností v hodnotě více než 80 kreditů.
Aplikace znalostí a porozumění
Absolventi musí být schopni uplatnit své znalosti a znalosti při analýze a vývoji informačních technologií a pokročilých telematických systémů a řešení.
Zejména musí být schopni analyzovat složité problémy informačních technologií, vyhodnotit odpovídající řešení a navrhnout nová, která budou odpovídat úrovni jejich znalostí a porozumění, což může vyžadovat interdisciplinaritu a schopnost jednat mimo oblast jejich specializace. Analýza zahrnuje identifikaci problému, jasnou definici specifikací, prozkoumání možných metod řešení a nakonec výběr nejvhodnějších metod a technologií a jejich správnou aplikaci.
Absolventi by měli být schopni používat různé metody, včetně matematické analýzy, výpočtového modelování nebo praktických experimentů, aby mohli navrhovat a implementovat komplexní IT řešení, a to jak samostatně pracovat, tak řídit nebo pracovat s absolventy a odborníky, ne nutně v IT doména.
V souhrnu tedy absolventi musí mít:
- Schopnost uplatnit své znalosti a porozumění k identifikaci, formulování a řešení složitých IT problémů pomocí tradičních nebo pokročilých metod;
- Schopnost uplatnit své znalosti a porozumění k analýze technických produktů, procesů a IT metod, i když jsou velmi složité;
- Schopnost uplatnit své znalosti a znalosti při vývoji a implementaci komplexních řešení a pokročilých projektů, které splňují definované nebo částečně specifikované požadavky;
- Pochopení metodologií návrhu a schopnost je používat.
Těchto cílů je dosahováno prostřednictvím uceleného souboru pokročilých kurzů, které umožňují uplatnit získané znalosti v praxi a vyzývají k realizaci projektů jak samostatně, tak účastí v pracovních skupinách.
Rozhodování
Absolventi musí získat schopnost vysoce kritického myšlení, schopnost identifikovat nejvhodnější metody pro analýzu a řešení složitých IT problémů a navrhování pokročilých systémů, schopnost chápat limity svých znalostí a provádět vhodná vylepšení na vlastní úroveň znalostí. a porozumění. Taková šetření mohou zahrnovat rešerše v literatuře, regulační a ve specifických databázích. Mohou také vést k navrhování a realizaci experimentů, interpretaci dat a počítačové simulaci a v případě potřeby generovat vývoj originálních teoretických a praktických řešení a metodik, včetně rozšiřování hranic znalostí v zájmových oblastech.
Pokud jde o počítačovou profesi, absolventi musí být schopni uplatnit své znalosti a porozumění k rozvoji teoretických a praktických schopností řešit problémy, provádět vyšetřování a implementovat komplexní IT řešení, koordinovat a řídit různé pracovní skupiny. Tyto dovednosti mohou zahrnovat znalost, používání a povědomí o procesech a hardwaru a pokročilém softwaru, testování, používání vědecké a technické literatury a dalších zdrojů informací.
Absolventi by také měli být schopni rozpoznat širší souvislosti počítačové profese, a to nejen její technické aspekty, ale také etické, obchodní a průmyslové.
Stručně řečeno, absolventi by měli mít:
- Schopnost používat vhodné metody k provádění výzkumu jak teoretického, tak aplikačního nebo jiného podrobného zkoumání vhodných technických témat s využitím odkazů na vědeckou a technickou literaturu, předpisy, databáze a další informační zdroje;
- Schopnost řídit pracovní skupiny pro realizaci komplexních IT projektů;
- Schopnost navrhovat a provádět vhodné experimenty, interpretovat data a vyvozovat závěry;
- Schopnost volit a používat vybavení, vhodné nástroje a metody spojující teorii a praxi;
- Pochopení použitelných technik a metod a jejich limitů;
- Povědomí o netechnických důsledcích praxe informatiky.
Těchto cílů je kromě výukových a projektových aktivit dosahováno také přímým uplatněním na trhu práce IT a vzdělávacími aktivitami souvisejícími s vypracováním diplomové práce.
Komunikační dovednosti
Absolventi musí:
- Umět efektivně pracovat samostatně, jako součást skupiny i jako koordinátoři nebo manažeři skupin;
- Umět používat metody pro efektivní komunikaci s komunitou informatiky a se společností obecně;
- Mít dovednosti potřebné k integraci a organizaci činností v rámci projektů spolupráce;
- Mít dovednosti potřebné k zachycení požadavků problému prostřednictvím interakce s klienty, předávání konkrétních znalostí svým zaměstnancům a prezentace a efektivní komunikace výsledků;
- Umět efektivně využívat kromě italštiny i anglický jazyk jak v technicko-vědecké oblasti, tak pro výměnu obecných informací.
Těchto cílů je dosahováno prostřednictvím vzdělávacích aktivit, které zahrnují skupinovou práci, přípravu projektových zpráv psaných v angličtině a nakonec prostřednictvím přípravy písemné a ústní prezentace diplomové práce.
Učící schopnosti
Absolventi musí získat schopnost studovat vědecké předměty i ve vztahu k různým pokročilým kontextům, aby efektivně integrovali získané pojmy. Musí být také schopni porozumět limitům svých znalostí a musí být zruční v identifikaci vědecké literatury, učebnic, jiných zdrojů a materiálů užitečných pro výzkum. Tyto dovednosti by měly absolventům umožnit absolvovat efektivně ještě vyšší úroveň školení, jako je PhD nebo post-magisterské studium, a manažerské kariéry, které vyžadují vysoký stupeň autonomie a schopnosti sebeaktualizace.
Konečně musí mít schopnost číst a učit se v anglickém jazyce.
Schopnost učit se je v průběhu studia neustále sledována prostřednictvím postupových testů a zkoušek souvisejících s těmi pojmy, které je třeba získat především samostudiem.
Angličtina se učí ve specifických kurzech a postupným používáním ve výuce.
Výsledek programu
Magisterský program v oboru počítačových věd se vyznačuje výraznou autonomní aktivitou studenta za účelem rozvoje její schopnosti řešit problémy.
Odborné znalosti programu jsou věnovány především distribuovaným systémům a mobilním aplikacím, počítačovým sítím, pokročilým algoritmům a umělé inteligenci a analýze a vývoji komplexních softwarových systémů.
Průběh studií vhodným neustálým působením analýz se navrhuje realizovat, ale také předvídat požadavky převládajících potřeb trhu. Studijní program si totiž klade za cíl seznámit studenty s nejpokročilejšími tématy informatiky, jak vědeckými, tak aplikovanými. Magisterský absolvent informatiky je podle vize studijního programu kandidátem na postavení protagonisty technologických inovací na mezinárodní scéně. Z praktického hlediska je cílem kurzu poskytnout hluboké teoretické, metodologické a odborné kompetence v příslušných oblastech informačních technologií: Absolvent magisterského studia bude schopen v úloze analýzy, specifikace, vývoje, testování a údržby softwarových systémů, konfigurace a správy síťových služeb a telekomunikačních systémů, vývoj a správa komplexních počítačových a informačních systémů.
Magisterský program se zabývá zejména všemi aspekty souvisejícími s internacionalizací a za tímto účelem jsou všechny povinné kurzy ve všech poskytovaných osnovách uvedeny v angličtině. Pro zájemce a zasloužilé studenty je v rámci specifických dohod se zahraničními univerzitami poskytována možnost absolvovat některý z dvouletých studijních oborů na zahraniční univerzitě namísto kurzů nabízených naší univerzitou. Tito studenti budou moci po absolvování vzdělávacího kurzu získat zahraniční kvalifikaci nad rámec té, kterou vydává naše univerzita. Seznam partnerských univerzit a pravidla, kterými se řídí přístup k programům mobility a způsoby výběru, se každoročně objevují v našem studijním programu, který je k dispozici na webových stránkách školy.
Aktuálně plánované kurzy jsou zejména:
- Vnitrostátní, bude zcela provedeno v L'Aquile;
- Mezinárodní konsorcium s dvojitým titulem s Univerzitou v Nice (Francie), nazvané UBIDIS;
- International Double Title konsorcium s University of Mälardalen (Švédsko) a VU Amsterdam (Nizozemsko), s názvem GSEEM.
Jsme také v procesu navrhování a implementace kurzů excelence, rovněž ve spolupráci s Gran Sasso Science Institute.
V souvislosti s kvalitou vzdělávacího procesu podotýkáme, že studijní obor byl oceněn tzv. „Bollino GRIN“.
Bollino GRIN, udělovaný každoročně od roku 2004 ve spolupráci mezi GRIN (Computer Scientists Group - sdružení akademiků počítačových věd) a AICA (Italská asociace pro informatiku a automatické výpočty), osvědčuje kvalitu obsahu bakalářských a magisterských studijních programů v oboru informatiky. (třídy L-31 a LM-18, v našem akademickém systému).
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
Role v pracovním prostředí:
Programátor: Znalost hlavních metod a algoritmických programovacích jazyků souvisejících také s pokročilými a inovativními aplikacemi, včetně aplikací v sítích, pro mobilní zařízení a aplikace zahrnující umělou inteligenci.
Webový programátor: Znalost hlavních jazyků z internetu a mobilních aplikací a jejich aplikací a možných vylepšení.
Systémový inženýr: Znalost hlavních operačních systémů. Networks Designer: znalost hlavních systémů, protokolů a síťových aplikací. Softwarový designér a koordinátor projektu: znalost prvků a nejpokročilejších metod softwarového inženýrství.
Databáze a DBMS Designer: znalost hlavních jazyků a formalismů pro definici a použití databází, znalost možného budoucího vývoje.
Správce databázových systémů: znalost hlavních DBMS. Technický trenér: všeobecné znalosti získané v magisterském programu.
Marketingový expert: znalost hlavních počítačových systémů a jejich průmyslové a komerční využitelnosti.
Řešitel: pokročilé znalosti získané v magisterském programu v základním a aplikačním kontextu.
Podnikatel (zejména ve vztahu k inovativnímu start-upu): schopnost uplatnit vlastní dovednosti inovativním způsobem k vytváření a prodeji nových aplikací.
Dovednosti spojené s funkcí
Dovednosti spojené s rolí:
Počítače a informační technologie jsou nyní všudypřítomné a široce používané téměř ve všech oblastech. Do budoucna je perspektiva dalšího rozšíření domén a jejich aplikace. Magisterský absolvent informatiky tak najde uplatnění jak ve firmách a organizacích, které vyvíjejí nové počítačové aplikace, tak i v těch, kteří je jednoduše aplikují a spravují.
Obecně platí, že pracovními a profesními obory pro absolventy třídy jsou koncepce, návrh, organizace, implementace, správa a údržba informačních systémů (zejména s ohledem na pokročilé aplikační oblasti, nový teoretický a technologický vývoj, s zvláštní péče o požadavky na spolehlivost, výkon a bezpečnost a dnes dokonce i o etiku informatiky).
Absolventi jsou připravováni pro práci ve firmách vyrábějících počítačové systémy, sítě a mobilní aplikace, a to jak v podnicích, státní správě, tak obecně ve všech organizacích, které využívají IT systémy.
Absolventi získají přístup ke koordinačním a řídícím funkcím a rolím souvisejícím se základním i aplikovaným výzkumem jak v průmyslu, tak ve výzkumných ústavech.
Konečně mohou být také zaměstnáni ve výuce ve výcvikových organizacích. Mezinárodní programy GSEEM a UBIDIS navíc poskytují specifické dovednosti v pokročilých oblastech ICT, které lze strávit v Itálii nebo v zahraničí.
Profesionální status.
Kariérní možnosti:
Zaměstnanec v soukromé firmě výpočetní techniky, ICT (informační a komunikační technologie) nebo jiných oblastech, kde IT najde své uplatnění (tj. prakticky všechny zaměstnanecké sektory). Zaměstnanec veřejné správy s rolí vývoje nebo správy počítačových systémů nebo příbuzných oblastí. Podnikatel v oblasti ICT. ICT konzultant.
Učitel nebo výzkumný pracovník ve vzdělávacích institucích nebo veřejných nebo soukromých výzkumných centrech.
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
Master Of Science V Softwarovém A Datovém Inženýrství (MSDE)
- Lugano, Švýcarsko
MS v informatice
- Chicago, Spojené státy americké
MSc Ekonomika a obchod - Specializace na datovou vědu a marketingové analýzy
- Rotterdam, Nizozemsko