MSc Vzdělávací vedení
Queen's University Belfast
Klíčová informace
Umístění kampusu
Belfast, Spojené království
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
1 - 3 rok
Tempo
Plný úvazek, Poloviční úvazek
Školné
GBP 19 100 *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* mezinárodní poplatek
Úvod
Vedení ve školách je spojeno s vytvářením prostředí, kde studenti mohou plně využít svůj potenciál a kde jsou pedagogičtí pracovníci podporováni, motivováni a mohou se profesně rozvíjet. Efektivní vedoucí škol jsou často popisováni jako ti, kteří mají schopnost transformovat a motivovat ostatní, mají vizi, zkušenosti a odborné znalosti. Tento kurz však zastává názor, že efektivní školy mají lídry, které lze nalézt v celé škole a nemusí se nutně omezovat pouze na vedoucí pozice. Klíčové myšlenky prozkoumané v tomto kurzu jsou vedení, které je distribuováno, spolupráce a výhody sítí, transformační vedení a jak efektivní vedení může změnit a zlepšit školy.
MSc in Educational Leadership uznává, že školy a obecněji vzdělávací systémy závisí na vůdcích ze všech oblastí života a všech typů pozic, bez ohledu na přidělený titul. Jeho cílem je proto poskytovat rozvoj vůdcovství pro lidi, kteří ve vzdělávacím systému pracují ve všech různých rolích: třídní učitelé, formální vedoucí škol, pracovníci místních úřadů, tvůrci politik a každý jednotlivec s přímým zájmem o primární a postgraduální vzdělávání. sektory základních škol.
Cílem programu je vybavit vás nezbytnými znalostmi, dovednostmi a kreativní kapacitou, abyste mohli reagovat na různé výzvy vedení, kterým čelí současné vzdělávací instituce. Budeme zpochybňovat tradiční představy o „vůdcích“ a „vůdcovství“ s poukazem na nové, více spolupracující a organičtější modely vedení.
Očekává se, že absolventi budou schopni informovat svou odbornou praxi o nejnovější poznatky z výzkumu v této oblasti, aby mohli pěstovat smysluplné vztahy ve vzdělávacích komunitách, řešit otázky rovnosti a diverzity, podporovat výuku a učení a v konečném důsledku zajistit kvalitní výsledky, které jsou přizpůsobeny kontextové potřeby. Snažíme se u studentů rozvíjet schopnost kritizovat současné postupy vedení a uzákonit změny, které zlepší vzdělání pro všechny.
Uzávěrka přihlášek: čtvrtek 30. června 2022 v 16 hodin.
Přednosti ve vzdělávání
Náš vzdělávací výzkum se umístil na 4. místě ve Spojeném království ve vztahu k intenzitě výzkumu, přičemž 87 % bylo hodnoceno jako „mezinárodně vynikající nebo světová špička“ (REF, 2014).
Studentské zkušenosti
- Studenti se aktivně zapojují do sezení (řízených studenty) a jsou zde příležitosti pro práci v malých skupinách a prezentace.
- Úkoly jsou přizpůsobeny tématům, která zajímají každého jednotlivého studenta.
- V otázkách vedení existuje mezinárodní pohled.
- Mezinárodní mix studentů umožňuje výměnu znalostí, zkušeností a perspektiv.
- Studenti s převodem kreditů, kteří během posledních 10 let absolvovali jiná ocenění na magisterské úrovni, např. PGCE nebo Professional Qualification for Headship (PQH), mají nárok na převod kreditu. Žádost o převod kreditu musí být podána současně s online žádostí o program, protože retrospektivní žádosti nejsou akceptovány.
- Program je šitý na míru pracujícím profesionálům a jako takový se používá smíšený vzdělávací přístup. Moduly se skládají z přednášek tváří v tvář a online sezení. Přednášky v Queen's se konají večer a online sezení lze absolvovat mimo školní areál. Studenti kombinovaného studia mohou během studia zůstat na svém pracovišti a přímo aplikovat nové poznatky ve svém prostředí.
Kariérní možnosti
Někteří absolventi považovali tento stupeň za prospěšný pro zlepšení praxe vedení na svém pracovišti. Jiní považovali za prospěšné při rozšiřování rolí, které vykonávají v práci, a při získávání zaměstnání nebo povýšení. Určitý pokrok v doktorských studiích a výzkumu.
Postgraduální studenti královny sklízejí výjimečné výhody. Unikátní iniciativy, jako jsou Degree Plus a Researcher Plus posilují náš závazek k zaměstnatelnosti, zatímco inovativní programy vedení a výkonné programy pomáhají našim studentům získat klíčové vedoucí pozice na národní i mezinárodní úrovni.
Galerie
Osnovy
Studenti se mohou zapsat na plný úvazek (1 rok) nebo na částečný úvazek (3 roky). Jednotlivé moduly lze studovat jako krátký kurz. Studenti na částečný úvazek obvykle absolvují jeden nebo dva moduly za semestr. Studenti denního studia obvykle absolvují tři moduly za semestr.
MSc se uděluje studentům, kteří úspěšně absolvují šest vyučovaných modulů (120 bodů CATS) a diplomovou práci o výzkumu 15 000 - 20 000 slov (60 bodů CATS).
K dispozici jsou výstupní kvalifikace: studenti mohou ukončit postgraduální diplom úspěšným absolvováním 120 CATS bodů z vyučovaných modulů nebo postgraduálním certifikátem úspěšným dokončením 60 CATS bodů z vyučovaných modulů.
Usnadnili jsme studium magisterského modulu jako krátkého kurzu. Pokud se chcete přihlásit na krátký kurz, obraťte se na ministra školství.
Moduly 2023/2024
Základní moduly (všech 20 bodů CATS):
Úvod do výzkumných metod: děti, mládež a vzdělávání (povinné)
Tento úvodní modul výzkumných metod je povinný pro všechny studenty magisterského studia na Fakultě sociálních věd, pedagogiky a sociální práce a nepředpokládá žádné předchozí zkušenosti nebo znalosti výzkumných metod. Cílem modulu je poskytnout obecný přehled výzkumu a uvést do kontextu širokou škálu přístupů a diskusí, které jsou patrné v rámci současného pedagogického výzkumu. Modul si klade za cíl poskytnout studentům pochopení teorie a ocenění různých pohledů, které jsou základem kvantitativních a kvalitativních metodologií. Studenti budou seznámeni s etickými otázkami souvisejícími s pedagogickým výzkumem i řadou metodologických přístupů, v rámci kterých budou řešeny klíčové teoretické a praktické problémy.
Vedení: Teoretické perspektivy
Tento modul je základní a navržený tak, aby studentům poskytl přehled klíčových teorií vedení, které budou aplikovány a rozvíjeny v rámci programu. Modul zaujímá perspektivu, že vedení je proces ovlivňování, který zahrnuje jednotlivce nebo skupiny usilující o dosažení společných cílů. Vedoucí mohou být formálně přiděleni, ale mohou také zastávat méně formální pozice, kde odborné znalosti, znalosti a interakce s ostatními mohou také představovat vedení. Modul prozkoumá vývoj teorie vedení v průběhu času a prozkoumá tradiční i současné modely. Mezi zkoumané teoretické modely patří teorie vlastností, situační vedení, transformační a pseudotransformační vedení, vedení služebníků a adaptivní vedení. Modul je zaměřen na všechny typy pedagogických profesionálů, ať už zastávají oficiální vedoucí pozici či nikoli. Pokud jde o aplikaci teorie, úkoly modulů byly navrženy tak, aby prozkoumaly vedení na pracovišti a existují jasné vazby mezi tímto modulem a každým z modulů v programu MSc Leadership.
Vedení pro zlepšení a změnu školy
Tento modul je navržen tak, aby prozkoumal roli, kterou lídři hrají při řízení procesů změn v kontextu vzdělávání i mimo něj. Na školy a další vzdělávací zařízení je vyvíjen neustálý tlak, aby prokázaly zlepšení a efektivitu, a jako takové jsou školy často zapojeny do různých a často se překrývajících iniciativ na změnu nebo zlepšení. Tento modul zkoumá roli, kterou v tomto procesu hrají vedoucí. Modul začíná zkoumáním cílů vzdělávání a tvrdí, že tyto nejsou dohodnuty, a jako takové mají důsledky pro způsob, jakým se měří a zkoumá výkon a efektivita školy. Modul také zkoumá tradice výzkumu efektivity škol a zlepšování školy, které se postupem času vyvinuly, a co by mohlo představovat efektivní praxi ve školách na základě dostupných důkazů – které staví vedení a učitele jako klíčové hybatele zlepšování. Modul je také podpořen dvěma širokými teoriemi změny, které obě uznávají, že změna je složitá a obtížně se řídí. Jedna teorie navrhuje, že nejlepším způsobem, jak řídit změnu, je pečlivě naplánovat a stanovit řadu předem určených fází nebo cílů. Druhý tvrdí, že změna je příliš složitá na to, aby byla řízena tímto způsobem, a místo toho je nejlepší možností povzbudit organizace, aby se staly přizpůsobivými a odolnými, a prostřednictvím spolupráce lze změny řídit. Při aplikaci na pracoviště poskytují objektivy k tomu, aby zvážily, jak lídři řídí procesy změn, jak následovníci prožívají změny a jak k nim přispívají; jak lídři reagují na odpor ke změnám a jak mohou lídři podporovat kolaborativní, adaptivní a inovativní kultury, aby pomohli následovníkům vyrovnat se se změnami.
Vedení v praxi
Tento modul bude zkoumat vedení v praxi se zvláštním zaměřením na vzdělávací kontexty. Modul je navržen tak, aby prozkoumal relevantní a praktické problémy, kterým budou lídři pravděpodobně čelit na pracovišti. Mezi základním modulem (Leadership: Theoretical Perspectives) existuje propojenost a kontinuita, kde studenti budou mít příležitost uplatnit teorii vedení na pracovišti. Modul se jako takový zaměřuje na praktická témata, jako jsou rozdíly a překrývání mezi vedením a managementem; střední vedení; koučování a mentoring; vedení a etická praxe; roli, kterou lídři hrají při rozvoji organizační kultury a étosu; jak se lídři vypořádávají s konflikty; vůdčí a emoční gramotnost a role, kterou lídři hrají při prosazování sociální spravedlnosti a rovnosti.
Dva volitelné vyučovací moduly mohou být vybrány z programu Educational Studies (MEd).
Disertační práce – 60 CATS (15 000 slov max.)
Studenti se rozhodnou pracovat na tématu zájmu pod dohledem akademického pracovníka.
Učení a výuka
Výukové příležitosti dostupné v tomto kurzu jsou uvedeny níže:
- Pouze večer
Kombinace osobních setkání a online výukových formátů.
Posouzení
Hodnocení související s tímto kurzem jsou nastíněna níže:
Neexistují žádné písemné zkoušky. Moduly jsou hodnoceny podle kurzu, který zahrnuje písemné úkoly a skupinové prezentační projekty.
Ceny a ocenění
- Učitelé, kteří pracují na projektech disertačních prací ve třídě, se mohou ucházet o ocenění Northern Ireland Center for Educational Research (NICER).
Přijímací řízení
Poplatek za studium programu
Stipendia a financování
Jak mohu financovat svou studii?
Ministerstvo hospodářství poskytne půjčku na školné až do výše 5 500 GBP na studenta NI / EU pro postgraduální studium.
Systém postgraduálních půjček ve Spojeném království nabízí studentské půjčky kryté vládou až do výše 10 609 GBP na vyučované a výzkumné magisterské kurzy ve všech předmětech. Kritéria, způsobilost, splácení a informace o žádosti jsou k dispozici na webových stránkách vlády Spojeného království.
Mezinárodní stipendia
Vybavení
English Language Requirements
Ověřte svou znalost angličtiny pomocí testu Duolingo English Test! DET je pohodlný, rychlý a cenově dostupný online test angličtiny akceptovaný více než 4 000 univerzitami (jako je tato) po celém světě.