MA Čínský jazyk a ekonomika
Julius Maximilians Universität Würzburg
Klíčová informace
Vyberte umístění
Umístění kampusu
Würzburg, Německo
Jazyky
Angličtina, Čínština
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
4 semesters
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* žádné vyučování
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Tento magisterský program byl vyvinut pro studenty s titulem BA v oboru ekonomie, obchodní administrativa nebo rovnocennou kvalifikací, kteří se chtějí specializovat na čínský obchod a ekonomiku. Kromě kurzů, které nabízejí hloubkovou analýzu čínské ekonomiky a přístupů k obchodování s Čínou, se studenti naučí čínský jazyk a navštěvují kurzy čínských studií. Třídy vyšších jazyků navíc umožní studentům porozumět a diskutovat o ekonomických textech v čínském jazyce. Metodické kurzy připravují studenty k využití jejich ekonomických a čínských studijních znalostí pro akademický výzkum i pro řešení obchodních problémů.
Absolventi tohoto programu (do roku 2018: 23) se dobře hodí pro kariéru ve firmách s obchodními vztahy s Čínou. Kompetence získané během magisterského studia je obecně připravují na práci v podnicích a organizacích působících na mezinárodních trzích a politice.
Oddělení Sinologie ve Würzburgu chce podporovat studenty ve zvláštních životních podmínkách (např. Studenti s dětmi) a pomáhat jim realizovat jejich studijní cíl.
Obsah programu
- Jazykové kurzy, obchodní a ekonomické moduly
Struktura programu
Program začíná intenzivním jazykovým výcvikem v září (!) A pokračuje pravidelnými kurzy v říjnu. Třídy jsou nabízeny odborníky z oddělení Sinologie a Katedry ekonomiky. Během prvních dvou semestrů studenti navštěvují jazykové kurzy, přednášky a semináře ve Würzburgu, během třetího semestru navštěvují jazykové kurzy a semináře na proslulé Pekingské univerzitě. Závěrečný semestr je určen pro vypracování diplomové práce. Obecně jsou studenti během psaní diplomové práce sídlem ve Würzburgu. Výjimky jsou možné, pokud studenti píší diplomovou práci ve spolupráci s firmou nebo pokud pro svou práci provádějí výzkum v Číně.
- Čína podnikání a ekonomika (25%: 30 ECTS, 20 hodin za semestr)
- Ekonomie (4%: 5 ECTS, 4 semestrální hodiny)
- Moderní čínský jazyk (38%: 45 ECTS, 32 hodin za semestr)
- Moderní čínská studia (8%: 10 ECTS, 6 hodin za semestr)
- Diplomová práce (25%: 30 ECTS)
Student musí napsat dvě seminární práce v anglickém jazyce.
Popisy modulů
Program zahrnuje povinné moduly a povinné volitelné předměty. Povinné moduly zahrnují jazykové kurzy a přednášky z čínských studií a čínského podnikání a ekonomiky. Povinné volitelné předměty zahrnují kurzy čínských studií, ekonomie a obchodní administrativy a čínského podnikání a ekonomie.
Čína podnikání a ekonomika
Úvod do čínské ekonomiky
Povinný modul „Úvod do čínské ekonomiky“ zahrnuje přednášku, která podává přehled o čínském hospodářském vývoji a reformách, jakož i seminář „Podnikání a finance“, který je věnován čínskému podnikovému prostředí, bankovnímu systému a finančním trhům. Zatímco přednáška se zabývá tématy, jako je čínský statistický systém, čínská ekonomická transformace, hybná síla čínského ekonomického rozvoje a vybrané aktuální otázky ekonomické situace Číny, druhá se zabývá teoretickými a praktickými otázkami vlastnictví, správy a regulace s ohledem na firmy a finanční sektor.
Modul Metodologické otázky čínského ekonomického výzkumu
Modul „Metodické otázky ekonomického výzkumu v Číně“ sestává z jednoho povinného semináře zaměřeného na posílení analytických a metodických dovedností studentů. V rámci semináře studenti diskutují o metodologii, výzkumných návrzích a akademické argumentaci na základě intenzivního čtení akademických textů o čínské ekonomice. Kromě toho se tento seminář zabývá otázkou, jak ekonomický výzkum v Číně je náročný a podporuje ekonomickou teorii. Tento seminář jako takový je důležitou přípravou na proces psaní diplomových prací studentů a prohlubuje jejich kompetence při formulaci výzkumné otázky, výběru vhodných metodik a rozvíjení přesvědčivých argumentů.
Modul Čína v globální ekonomice
Modul „Čína v globální ekonomice“ zahrnuje přednášku a seminář. Přednáška, která má stejný název jako modul, představuje problematiku čínského obchodu a investic, měnového režimu, iniciativy Belt Road Initiative a úlohy Číny v globální hospodářské správě. Přehled přednášky doplňuje seminář „Čínské firmy na globálních trzích“, který prohlubuje jeden konkrétní aspekt integrace Číny do globální ekonomiky, konkrétně čínské investice do zahraničí, s analýzami na makro a mikro (pevné) úrovni.
Moduly Výzvy ekonomického rozvoje v Číně
Modul „Výzvy hospodářského rozvoje“ v Číně se skládá ze dvou seminářů, z nichž každý se věnuje otázce ústřední pro čínský nedávný a budoucí hospodářský rozvoj. První seminář „Výzvy udržitelného rozvoje“ se zabývá environmentální, sociální a ekonomickou udržitelností čínského rozvoje. Studenti se seznámí s environmentálními, sociálními a ekonomickými výzvami, které vyplývají z rychlého ekonomického rozvoje Číny, as čínskými strategiemi jejich řešení. Druhý seminář „Čínská národní inovace“ odráží význam, který je přisuzován inovacím a inovativnosti s ohledem na budoucí vývoj Číny. Počínaje zavedením souvisejících teoretických přístupů získají studenti důkladné porozumění aktérům, procesům a vazbám, které charakterizují čínský národní inovační systém a související mezinárodní spolupráci a integraci.
Modulové trhy v Číně
Modul „Trhy v Číně“ zahrnuje seminář „Konzumerismus a marketing“ a seminář nazvaný „Analýza případových studií“. „Consumerism and Marketing“ se věnuje výběru témat souvisejících s marketingem v Číně, jako je sociální stratifikace, chování spotřebitelů, marketingový výzkum, digitální marketing, média a reklama. V semináři „Analýza případových studií“ se studenti potýkají se skupinovým úkolem, kterým může být projekt průzkumu trhu, rozvoj obchodního plánu nebo něco podobného. Seznámí se s technikami analýzy trhu a projektového řízení. Témata případových studií jsou vybírána co nejrealističtěji a příležitostně se rozvíjejí ve spolupráci se zainteresovanými firmami. Příkladem byl průzkum trhu s obchodními modely pro elektrickou mobilitu v Číně, vývoj obchodního plánu pro nový německý nápoj, který má být zaveden na čínský trh, strategie pro zlepšení turistického zážitku čínských turistů ve Würzburgu nebo studie o ekonomickém zapletení Číny s Dolním Frankem.
Moduly čínština a obchod 1-2
Tyto moduly jsou povinné volitelné předměty nabízené na Pekingské univerzitě.
Čínské studie
Modul Moderní Čína
Tento povinný modul zahrnuje úvodní třídu o historii a společnosti Čínské lidové republiky, kterou lze kombinovat se dvěma přednáškami, konkrétně „Politickým systémem ČLR“ a „Čínskou lidovou republikou 2“ programu BA „ Moderní Čína “.
Transformace modulů v současné Číně 1-6
Transformace modulů v současné Číně se skládá ze dvou seminářů nabízených v magisterském programu čínských studií. Studenti musí vybrat jeden modul.
Ekonomika
Studenti si musí vybrat jeden modul na magisterské úrovni na katedrách ekonomiky.
Jazykové kurzy (povinné)
- Moduly Moderní čínština 1-3
- Modul Commercial Chinese
Požadavky na přijetí
- Bakalářské vysvědčení v oboru ekonomie, obchodní administrativa nebo rovnocenný titul se známkou 2,5 nebo vyšší (je možná akreditace srovnatelných studijních programů). Kopie osvědčení by měla být předána společně s kopií dodatku k diplomu. V případě, že bakalářský titul ještě nebyl ukončen, je třeba poskytnout dokumentaci o výkonu ve studijním programu.
- Váš bakalářský titul by měl dokumentovat alespoň 25 ECTS získaných v matematice, statistice nebo obchodní informatice, jakož i 50 ECTS v obecné ekonomii a podnikové administrativě, každý s minimálně 15 ECTS. Pokud vám chybí ECTS v ekonomii, může být ECTS kompenzováno až deseti ECTS v matematice nebo obchodní informatice vydělané nad 25 ECTS požadovaných pro tyto předměty.
- Kromě toho byste měli dokumentovat 5 ECTS z tříd o čínské ekonomice nebo nějakém ekvivalentu.
- Doklad o znalosti angličtiny (alespoň na úrovni B2). Akceptované certifikáty jsou: TOEFL certifikát (nejméně 72 bodů), certifikát IELTS (známka 6.0 nebo lepší), Cambridge First Certificate v angličtině, vstupní kvalifikace německé univerzity (Abiturzeugnis, kurzy angličtiny ukončené známkou „Befriedigend“ nebo lepší), zahraniční univerzita vstupní kvalifikace, která odpovídá německému Abiturovi, nebo jiný doklad o tom, že jste již ukončili výcvik (např. vysokoškolský titul), který vyžadoval anglické dovednosti stejné nebo lepší než výše uvedené požadavky.
- Uchazeči, kteří absolvovali univerzitu v pevninské Číně, musí předložit individuální osvědčení APS.
- Životopis (německý nebo anglický)
- Motivační dopis (anglicky)
Žadatelé, kteří splní všechny formální požadavky as platovou známkou 2,5 nebo vyšší, budou přijati přímo, žadatelé, kteří splní všechny formální požadavky, ale s platovou známkou nižší než 2,5, budou pozváni na pohovor k posouzení jejich kvalifikace do programu.
Stipendia
Zahraniční studenti se mohou u mnoha organizací ucházet o stipendium, například na DAAD, na nadace spojené se stranami nebo na obchodní instituce. Informace o různých typech stipendií najdete v databázi stipendií DAAD spolu s vhodnými nabídkami.
Akreditace
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
Master in Business Economics (M.Sc.)
- Antwerp, Belgie
- Online
Mistr podnikové ekonomiky a hospodářské soutěže
- Lisbon, Portugalsko
Panthéon Sorbonne Master in Economics (PSME)
- Paris, Francie