M.Des. ve veřejném prostoru

Všeobecné informace

Popis programu

psd-mdes-2017-001.jpg
Výzkum zaměřený na účast na výzkumu pevného odpadu v Gubbi - Karnataka

Vidění

Veřejné prostory jsou vnitřní a vnější prostory, stejně jako trvalé a nestálé prostory pro pohyb a průchod; setkání a výměna; stejně jako zábavu a volný čas. Tyto prostory přesahují fyzické a do sféry virtuální, sociální, kulturní a emocionální. V Indii, kde tradice a modernita koexistují v vrstvené složitosti, tyto prostory zahrnují ulice a chodníky; parky, maidany a bagaány; železniční stanice a stanice metra; nákupních center a bazarů; výstavy, muzea a prostory galerie. Indická města čelí neustálému úsilí o navrhování, udržování a zlepšení obývání veřejných prostor a jejich kvality nejen v městských oblastech, ale také v příměstských oblastech. Úspěšné a životaschopné město proto musí mít síť dobře navržených a inkluzivních veřejných prostor.

Program ve veřejném prostoru v Srishti podporuje hodnoty empatie, udržitelnosti, přizpůsobivosti a inkluzivity. Vystavuje studenty komplexním interakcím mezi prostorovým designem, systémovým designem, zákonem, politikou a vládou prostřednictvím kritického vztahu s lidmi, místy, politikou a teorií. Program spolupracuje s projekty v reálném životě, které byly vyvinuty ve spolupráci s nevládními organizacemi, vládními agenturami, průmyslem a dalšími zúčastněnými stranami ve studiovém formátu, aby kultivovali hluboké a důsledné porozumění kontextu, systémům, procesům a jejich interakcím s vesmírem. To vede k informovanému a reflexnímu postupu, který je živý debatám, protirečením a možnostem v terénu.

Klíčové hodnoty

Postgraduální studenti ve vývoji veřejného prostoru jsou na srdci evolučními představiteli a těmito základními hodnotami se zabývají:

  • Empathetic - Jako projektanti veřejného prostoru oceňujeme "ostatní" nad "já". Návrh na Srishti je informován tím, že se dostane do obuvi druhého a má empatii vůči všem.
  • Inclusive - Zajistíme, aby prostory, které navrhujeme, byly inkluzivní, spravedlivé a přístupné všem.
  • Udržitelný - Usilujeme o udržitelné vytváření míst, které vyvažuje ekologické, společenské a ekonomické zájmy.
  • Přizpůsobitelné - Přizpůsobíme se neustále se měnícím kontextům a zajišťujeme, aby naše návrhy byly odolné vůči měnícím se sociálním a environmentálním potřebám a otázkám.

psd-mdes-2017-002.jpg
Práce s řemeslníky v kanapatné během pilotního kurzu LeNSin, který se konal v Srishti.

Struktura kurzu

  1. Studia podporují aktivní, kontextové učení tam, kde studenti rozvíjejí základní disciplinární dovednosti a znalosti. Studie usnadňují spolupráci a tvůrčí řešení řešení komplexních, otevřených problémů
  2. Workshopy poskytují intenzivní zkušenosti s výukou ve vytváření a provádění různých disciplín.
  3. Pro studenty na konci 1. roku je povinná stáž s průmyslovým nebo designovým studiem
  4. Samočinný projekt je koncem semestrální výzvy, která studentovi umožňuje zapojit se do výzkumných / výzkumných nebo projektových projektů. Studenti začnou psát svůj projektový návrh a definovat rozsah svého projektu a jsou mentorováni fakultami / odborníky v oblasti designu.
  5. Volitelné předměty jsou kurzy liberálního umění zaměřené na kultivování intelektuálních a reflexních schopností studentů a motivují je, aby hlouběji zkoumali a přistupovali k jejich designovému procesu holistickým způsobem.
  6. Projekt Capstone je vyvrcholením výzkumu, schopností a znalostí získaných během posledních tří semestrů. Studenti jsou povinni předložit svůj návrhový výstup a dokument s mandátní prací. Studenti jsou během tohoto závěrečného projektu instruováni a procházet semináři, aby získali zpětnou vazbu od fakultních a skupinových kolegů

Přístup k učení

Učení je řízeno angažovaností v teorii / diskurzu, reflexní praxi a reálném světě. Tento přístup umožňuje komplexní zobrazení možností na celém světě a vytváří povědomí o současném kontextu.

Mdes-PSD-03.jpg
Studenti na exkurzi v Banni Grasslands of Kutch, foto s laskavým svolením: School of Woudation a Prepatory Studies.

Programové komponenty pro učení zahrnují:

  • Teoretická a koncepční znalost přístupů k návrhu veřejného prostoru, současným problémům a diskurzům na celém světě
  • Používání nástrojů pro návrhové myšlení pro zkoumání kontextu, analýzu a syntézu a konceptualizaci řešení.
  • Porozumění metodám a nástrojům komplexních studií v projektech a / nebo disciplinách v designu veřejného prostoru
  • Spolupráce mezi vrstevníky, praktiky a komunitou.
  • Používání živých projektů / příležitostí k vytváření a testování intervencí / participačního návrhu v komunitních prostorách.

Sady schopností

Při úspěšném absolvování budou mít absolventi následující schopnosti:

Učenec

  • Zkoumá a systematicky zkoumá kulturní, politickou, ekologickou a historickou jedinečnost místa a složitost kontextu
  • Identifikujte, co je známo v mnohostranných kontextech a vhodně přizpůsobte disciplínu specifické znalosti pro řešení problémů.
  • Kritické omezení, předpoklady a omezení otázek; myslet nezávisle a usilovat o hlubší zapojení do oblasti znalostí.

Podnikatelský vůdce

  • Navrhněte, zapojte a spravujte bezpečné, udržitelné a vrstvené závazky pro lidi s veřejným prostorem.
  • Schopnost porozumět, analyzovat a syntetizovat informace, vybrat a používat vhodné metody výzkumu

Praktik

  • Identifikujte, prozkoumejte, experimentujte se skutečnými a koncepčními rámci a rozvíjejte inovativní postupy.
  • Udělujte informované rozhodnutí a rozšiřte myšlenky umění, designu, politiky a udržitelnosti, abyste si uvědomili a obohatili svou vlastní praxi.

Světoobčan

  • Využijte přístup založený na participativním přístupu k komunitám a efektivně sdělte jejich názory širokému spektru diváků.
  • Buďte citliví na regionální perspektivy, respektujte rozmanitost a napomohte navrhování spravedlivých a inkluzivních komunit.

psd-mdes-2017-005.jpg
Prezentace fakulty z UAM Mexika

Příležitosti

  • Zaměstnávání v kreativním průmyslu, jako je architektura, design krajiny, interiéry a urbanismus
  • Zaměstnanost ve výzkumných a vývojových organizacích, nevládních organizacích
  • Absolventi se mohou stát současným praktickým výtvarníkem, podnikatelem, projektovým poradcem nebo akademikem
  • Absolventi by mohli pracovat s aktivním zapojením do nových oblastí, jako je vytváření veřejných politik a návrh a plánování veřejného prostoru

Dotazy

Pro další informace prosím zadejte Mary Jacob Kuruvilla na maryjacob@srishti.ac.in nebo Ranjani Balasubramanian na adresu ranjani.b@srishti.ac.in

Poslední aktualizace Bře 2020

Informace o škole

Srishti Institute of Art, Design, and Technology is a non-residential institution founded in 1996 by the Ujwal Trust with the objective of providing art and design education in an environment of creat ... Čtěte více

Srishti Institute of Art, Design, and Technology is a non-residential institution founded in 1996 by the Ujwal Trust with the objective of providing art and design education in an environment of creativity to maximize the individual’s potential.The Ujwal Trust also manages Srishti's sister institution, the prestigious Mallya Aditi International School. Méně