MSc in Strategic Product Design
International Hellenic University (IHU)
Klíčová informace
Vyberte umístění
Umístění kampusu
Thessaloniki, Řecko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
18 - 27 měsíce
Tempo
Plný úvazek, Poloviční úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
30 Sep 2024
Nejbližší datum zahájení
Oct 2024
Úvod
- Technologie a výběr materiálů
- Ergonomie / lidské faktory
- Designová morfologie a estetika
- Pokročilé výrobní techniky
Volitelné předměty
- Operations Management
- podnikání
Přijímací řízení
Osnovy
Během prvního semestru musí studenti absolvovat pět základních kurzů. Během druhého semestru jsou studenti povinni absolvovat čtyři základní kurzy, které dále přizpůsobují svůj program dvěma volitelným předmětům nebo konzultačnímu projektu. A konečně, ve třetím semestru (a čtvrtém semestru v případě výzkumné disertační práce) je práce věnována výhradně magisterské disertační práci. Disertační práce poskytuje příležitost aplikovat teorii a koncepty získané během roku na problém reálného světa.
1. semestrální základní kurzy
- Úvod do strategického produktového designu
- Vývoj nového produktu
- Marketingová analýza a průzkum značky
Základní kurzy – Správa streamovaných produktů a služeb
- Design a výroba
- Strategie pro extroverzi
Základní kurzy – Streamujte kreativitu a design produktů
- 3D počítačově podporované navrhování (nosorožci)
- Designové myšlení
Základní kurzy – Streamujte průmyslový design a inovace
- 3D počítačově podporované navrhování (SolidWorks)
- Projekt průmyslového designu
Základní kurzy 2. semestru
Základní kurzy – Správa streamovaných produktů a služeb
- Spotřebitelské chování
- Návrh služeb
- Projektový management
- Nákup a vyjednávání
Základní kurzy – Streamujte kreativitu a design produktů
- Creative Digital Media
- Ergonomie – lidský faktor
- Morfologie a estetika designu
- Pokročilé modelování a výroba
Základní kurzy – Streamujte průmyslový design a inovace
- Technologie materiálů
- Ergonomie – lidský faktor
- Morfologie a estetika designu
- Pokročilé výrobní systémy
Volitelné předměty Během druhého semestru si studenti přizpůsobují svůj program výběrem volitelných předmětů. Výběr z volitelných předmětů musí být v součtu 6 ECTS (2 předměty nebo konzultační projekt). Některé z volitelných předmětů nemusí být v konkrétním roce nabízeny, zcela v závislosti na poptávce studentů.
Volitelné předměty 2. semestru
Volitelné kurzy – Stream Product and Services Management
- Konzultační projekt v produktovém managementu
- Řízení provozu
- Strategické inovace a podnikání
- Design pro dodavatelský řetězec a logistiku
- Řízení technologií a obchodní inženýrství
- Řízení nákladů a finanční analýza
- Otevřená témata ve strategickém produktovém designu (TBA)
Volitelné kurzy – Streamujte kreativitu a design produktů
- Konzultační projekt v oblasti produktové kreativity Produkt a design
- Pokročilé materiály a procesy
- Interakce člověka s počítačem, návrh a uživatelská zkušenost
- Design pro životní prostředí
- Návrh komunikace
- Produktová fotografie
- Otevřená témata ve strategickém produktovém designu (TBA)
Volitelné předměty – Stream Industrial Design and Innovation
- Konzultační projekt v průmyslovém designu a inovacích
- Výpočetní mechanika
- Reverzní inženýrství a 3D tisk
- Pokročilé modelování povrchu
- Biomimikry v designu
- Automatizace a robotika
- Otevřená témata ve strategickém produktovém designu (TBA)
Dizertační práce
V průběhu třetího semestru studenti zpracovávají svůj diplomový projekt, jehož tematický okruh odpovídá jejich studijnímu programu a zájmům. Disertační práce je příležitostí aplikovat teorii a koncepty získané v různých kurzech na skutečný problém nebo výzkumnou otázku. Studenti jsou v průběhu jejich projektů pod dohledem člena akademické fakulty a akademických spolupracovníků školy. Po odevzdání disertační práce studenti prezentují své projekty před spolužáky a vyučujícím. Studenti mají možnost absolvovat dvousemestrovou dizertační práci založenou na výzkumu, která vede k získání titulu MSc ve výzkumu ve strategickém designu produktů, a jsou oceněni 120 ECTS.
Stipendia a financování
School of Science & Technology nabízí řadu stipendií pro programy, které nabízí, pokrývající významnou část poplatků. Tato stipendia jsou konkurenceschopná. Kritéria pro udělení grantu zahrnují kvalitu prvního stupně, vysokoškolské známky kandidáta, jeho/její znalost anglického jazyka a celkový profil.
Uchazeči o stipendia by měli ke své přihlášce přiložit samostatný dopis, ve kterém žádají, aby byli zvažováni pro stipendium, s uvedením důvodů, proč si myslí, že splňují podmínky.
Kariérní možnosti
Vzhledem k dynamické úloze výrobního a inovačního sektoru v průmyslových a technologických podnicích a potřebě poskytování specializovaných vědeckých poznatků je zcela zřejmé, že existuje potřeba postgraduálního programu „Strategický produktový design“, který poskytne potřebnou interdisciplinární technické znalosti a pokryjí odpovídající potřeby trhu a které budou zaměřeny na řadu odborníků (inženýři, absolventi výtvarného umění, ekonomové, počítačoví programátoři, absolventi podnikového managementu, přírodovědné obory atd.). Absolventi magisterského studia strategického produktového designu mohou orientačně sledovat níže uvedené profesní dráhy:
- Pozice ve společnostech vyžadujících vedení designu a managementu
- Pozice v designových studiích – zapojení do různých fází procesu vývoje produktu, od konceptu až po detailní návrh a analýzu
- Pozice ve společnostech vyrábějících průmyslové výrobky, jako jsou elektrická a elektronická zařízení, oděvy, potraviny (design obalů), mechanické součástky, plasty atd.
- Pozice v poradenských společnostech zabývajících se produktovým designem, vývojem produktů, podnikáním a inovacemi
- Výzkumné pozice – provádění výzkumu a doktorandské studium v oboru designu
- Učitelské pozice na vysokých školách, středním vzdělávání, technickém a odborném výcviku, veřejném a soukromém vzdělávání na teoretické, technické a aplikované úrovni
- Pozice v inovativních začínajících společnostech náročných na znalosti (nebo vytváření vlastních začínajících společností), kde jsou zapotřebí kvalifikované znalosti, aby bylo možné porozumět příležitostem a výzvám, které poskytují nové technologie digitálního designu a výroby (např. 3D tisk), stejně jako řízení převratných technologií z hlediska finančních údajů, kalkulace a řízení
Kromě technických dovedností získaných studiem naši studenti těží z vynikajícího kariérního oddělení univerzity, aby získali základní měkké dovednosti (např. komunikační dovednosti, příprava na pohovor, psaní životopisu atd.) pro lepší přípravu na trh práce.