Mistr v módní kreativní režii
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Klíčová informace
Umístění kampusu
Barcelona, Španělsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
9 měsíce
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 15 100 *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
18 Jan 2025
* zápisné 3.900 € + školné 11.500 €
Úvod
Nyní, když branding znamená mnohem víc než jen logo, role kreativních režisérů získává na půdě. Tito odborníci se starají o řízení značky prostřednictvím koncepčního vesmíru vedeného jeho hodnotami, zprávami a osobností. A stejně jako branding zahrnuje vše, co produkt nemůže sám o sobě zprostředkovat, pojem „móda“ zahrnuje více než jen oblečení. Historie značky, hodnoty a kreativita vytvářejí silnou identitu, která může přitahovat emoce a vytvářet pocit sounáležitosti.
Masters in Creative Fashion Direction čerpá z nehmotné stránky produktu, který je pro úspěch klíčový: emoční hodnotu módních značek. To zahrnuje prozkoumání všech tvůrčích nástrojů, které jsou k dispozici k vytvoření inovativních řešení, která definují módní značku, učiní ji žádoucí a zapojí své cílové publikum prostřednictvím různých kanálů (koncept, komunikační kampaně, módní přehlídky, digitální prostředí, události).
Cíle
- Konceptualizovat značku a hodnoty, které ji definují.
- Rozvíjet vesmír značky ve všech jejích komunikačních aspektech (vizuální identita, verbální identita, vzhled a obsah).
- Identifikovat a dozvědět se o trendech v dnešním sociálním kontextu. Estetická, umělecká a kulturní hnutí i technologické inovace, které mohou studentům pomoci navrhnout ze současnosti a získat konkurenční výhody v krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé budoucnosti.
- Vytvořit offline a online komunitu značek pochopením vlivu a využití sociálních médií jako hnací síly pocitu sounáležitosti se skupinou.
- Získat kreativní nástroje, aby bylo možné konfrontovat krátký od začátku až po finální výrobu.
- Naučit se pracovat a vést multidisciplinární týmy.
Metodologie
Master in Fashion Creative Direction kombinuje úvod do znalostí a nástrojů kreativity, strategie a vedení s jejich aplikací v projektech.
Kurz zahrnuje teoretické kurzy, případové studie, mistrovské kurzy a workshopy. Vysvětluje různá témata, jako je kreativní proces, sociokulturní trendy, branding, komunikační strategie, vyprávění příběhů, role sociálních médií, vytváření komunit a vedení tvůrčích týmů. Poskytuje také různé návštěvy studií a také místních a mezinárodních značek, aby studenti mohli objevit nejdůležitější skutečnosti v tomto odvětví. Další návštěvy a aktivity jsou zaměřeny na rozšíření kulturního zázemí, které musí mít kreativní ředitelé jako základ svých tvůrčích návrhů.
Magisterský závěrečný projekt (MFP) konsoliduje a osvojuje všechny znalosti a nástroje získané během kurzu.
Studentský profil
- Absolvent v módním designu nebo návrháři, kteří si chtějí osvojit potřebné znalosti k vytvoření koncepčního světa své značky.
- Profesionálové v módním průmyslu, kteří mají zájem rozšířit své obzory přijetím kreativních a vůdčích rolí.
- Profesionálové v oblasti marketingu, komunikace nebo reklamy, kteří se chtějí specializovat na svět módy.
- Absolventi nebo odborníci z kreativních oborů, kteří mohou poskytnout portfolio v této oblasti a kteří se zajímají o profesionální cestu kreativních režisérů.
Pracovní příležitosti
Na konci kurzu a v závislosti na profilu a předchozí zkušenosti studenta jsou některé z jeho pracovních příležitostí následující:
- Nezávislí nebo interní editoři a umělci v médiích.
- Reklamní a PR agentury se specializací na spotřební módu, luxus, technologii a značky životního stylu.
- Start-upy se zaměřily na oblast módy.
- Oddělení digitální komunikace v módních společnostech.
Koordinátor
Isabel Martínez
Kreativní ředitel s více než 14 lety zkušeností v kreativních agenturách, jako jsou DDB Barcelona, SCPF, JWT NY. Ocenění v Cannes Lions, Clio Awards, Webby Awards, El Sol, Inspirational, D&AD, Effie Awards.
V roce 2011 založila @IsabelitaVirtual. V roce 2015 Kevin Systrom, spoluzakladatel Instagramu, odhalil ID Magazine, že Isabelita Virtual byla jedním z jeho tří nejlepších instagramových módních účtů. Jako tvůrce obsahu spolupracovala s Coach, Tiffany, Hermès, & Other Stories, W Magazine, Dior, Vogue Italia, Viktor & Rolf, Kenzo, Inditex, Sony, Louis Vuitton Foundation a The Moscow Ballet. V roce 2015 byla El Mundo spolu s ředitelkou Facebooku ve Španělsku a ředitelkou strategie pro asijsko-pacifickou oblast zařazena do seznamu 23 nejvlivnějších španělských žen v oblasti PR a komunikace.
V roce 2018 byla jmenována Webby Award Honouree za nejlepší sociální obsah v umění a kultuře. (The New York Times je oslavován jako „nejvyšší čest na internetu“). V současné době Isabel zastupuje jako digitální kreativní ředitelku CXA, agentura zastupující umělce, která zastupuje módní návrhářku Iris Van Herpen, filmařku Giu Coppolu, fotografa Davida LaChapelle, socialitu Daphne Guinness a ilustrátora Alexa Trochuta.
Galerie
Ideální studenti
- Absolvent v módním designu nebo návrháři, kteří si chtějí osvojit potřebné znalosti k vytvoření koncepčního světa své značky.
- Profesionálové v módním průmyslu, kteří mají zájem rozšířit své obzory přijetím kreativních a vůdčích rolí.
- Profesionálové z oblasti marketingu, komunikace nebo reklamy, kteří se chtějí specializovat na svět módy.
- Absolventi nebo odborníci z kreativních oborů, kteří mohou poskytnout portfolio v této oblasti a kteří se zajímají o profesionální cestu kreativních režisérů.
Přijímací řízení
Osnovy
Magisterský program v módním kreativním směru kombinuje úvod do znalostí a nástrojů kreativity, strategie a vedení s jejich aplikací v projektech.
Kurz zahrnuje teoretické hodiny i případové studie, mistrovské kurzy a workshopy. Vysvětluje různá témata, jako je kreativní proces, sociokulturní trendy, branding, komunikační strategie, vyprávění příběhů, role sociálních médií, vytváření komunit a vedení kreativních týmů. Poskytuje také různé návštěvy studií a místních a mezinárodních značek, aby studenti mohli objevit nejdůležitější skutečnosti v tomto odvětví. Další návštěvy a aktivity jsou zaměřeny na rozšíření kulturního zázemí, které musí mít kreativní ředitelé jako základ pro své kreativní návrhy.
Magisterský závěrečný projekt (MFP) konsoliduje a asimiluje všechny znalosti a nástroje získané během kurzu.
Výsledek programu
- Konceptualizovat značku a hodnoty, které ji definují.
- Rozvíjet svět značky ve všech jeho komunikačních aspektech (vizuální identita, verbální identita, vzhled a obsah).
- Identifikovat a dozvědět se o trendech v dnešním společenském kontextu. Estetická, umělecká a kulturní hnutí i technologické inovace mohou studentům pomoci navrhovat ze současnosti a získat konkurenční výhody v krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé budoucnosti.
- Vytvořit offline a online komunitu značek pochopením vlivu a využití sociálních médií jako hnací síly pocitu sounáležitosti se skupinou.
- Získat kreativní nástroje pro konfrontaci zadání od začátku až po finální produkci.
- Naučit se pracovat a vést multidisciplinární týmy.
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
Na konci kurzu a v závislosti na profilu studenta a předchozích zkušenostech jsou některé z jeho možných kariérních příležitostí následující:
- Nezávislí nebo interní editoři a umělci v médiích.
- Reklamní a PR agentury specializující se na spotřební módu, luxus, technologie a lifestylové značky.
- Start-upy se zaměřily na oblast módy.
- Oddělení digitální komunikace v módních společnostech.