Master v designu pro virtuální realitu
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Klíčová informace
Umístění kampusu
Barcelona, Španělsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
9 měsíce
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
18 Jan 2025
Úvod
Master in Design for Virtual Reality učí novou generaci designérů o tom, jak vytvářet pohlcující zážitky a řešení pomocí technologie a nástrojů virtuální reality. Kurz s výrazně kreativním a technologickým zaměřením podporuje nové způsoby navrhování, učení a interakce na základě průlomových příběhů.
Odborníci očekávají, že dopad virtuální reality na naše životy bude srovnatelný s dopadem internetu nebo chytrých telefonů a nabízí nesmierne slibné možnosti v celé řadě oblastí: vzdělávání, zábava, digitální města, audiovizuální prostředky, architektura, vozidla, strojírenství , společenská akce ...
Jak se VR zavádí, trh vyžaduje specializovanější profesionály, kteří rozumí současnému i budoucímu scénáři, uvědomují si potenciál stávajících technologií a ukazují kreativní přístup k navrhování obsahu, zkušeností, produktů a služeb.
Toto je průkopnický mistr v Evropě díky svému specializovanému obsahu. Program je rozdělen do tří částí: Design Studio pokrývající modul teorie, Design Tech se naučit, jak pracovat s konkrétním hardwarem a softwarem virtuální reality, a Design Lab, pohlcující laboratoř k vytváření a rozvoji projektů a zkušeností v různých oborech.
Cíle
- Pochopit procesy a metodologie spojené s navrhováním, vývojem a výrobou pohlcujících, komunikativních, emocionálních a sociálních zkušeností využívajících virtuální realitu.
- Rozvíjet příběhy, prostředí a služby pomocí návrhových a VR technologických nástrojů.
- Vybudovat spolehlivou základnu specifického know-how, metodiky a nástrojů virtuální reality pro rozvoj budoucích profesionálních projektů.
- Získat nezávislost v procesu učení tak, aby pohodlně ovládal software a hardware pro návrh virtuální reality.
- Experimentovat s řadou možností, které vyprávění a ponoření může nabídnout v různých sektorech.
- Vybudovat rámec konceptů a zdrojů, s nimiž řešit problémy při plánování projektu, a přijít s ideálním řešením.
- Zapojit se do multidisciplinárních týmů, kde jsou podporovány debaty a spolupráce za účelem vytvoření funkčních a efektivních návrhů.
Metodologie
Cílem Mistra je poskytnout studentům specifické znalosti a zdroje pro práci v oblasti virtuální reality.
Cílem kurzu je:
- Připravte studenty, aby vedli proces navrhování a vývoje prostředí virtuální reality pomocí nejmodernějších technologií a nástrojů, které změní způsob, jakým lidé komunikují mezi sebou as okolím.
- Naučit nové metody designu a nástroje virtuální reality zahrnující konkrétní software a hardware VR a připravit studenty na profesionální činnosti spojené s návrhovým a pohlcujícím prostředím a novými digitálními zážitky.
- Pořádejte technické sezení o vývoji projektů a praktických aplikacích, jakož i teoretické sezení, kde je vybráno klíčové téma pro navázání na získané znalosti.
- Povzbuzujte studenty, aby prováděli skutečné projekty pro konkrétní cíle založené na briefingu zákazníků (u společnosti nebo partnerské instituce).
- Představte je do profesionálního světa účastí na mezinárodních událostech a konferencích, jako jsou Mobile World Congress a Sónar D.
- Povzbuzujte studenty, aby zažili vyprávění a ponoření do různých, zajímavých a zábavných způsobů.
- Vyhodnotit porozumění studentům v častých intervalech během procesu učení.
Studentský profil
- Architekti, návrháři interiérů a příbuzní profesionálové, kteří chtějí prozkoumat kreativní možnosti, které nabízí virtuální realita ve svých různých oborech.
- Grafičtí návrháři, multimediální nebo interaktivní návrháři, animátoři, digitální umělci a návrháři digitálních produktů.
- Lidé s osvědčenými akademickými a / nebo odbornými zkušenostmi v oblasti designu, audiovizuální techniky nebo technologie, kteří mají zájem prozkoumat kreativní hranice technologie virtuální reality.
Pracovní příležitosti
Existuje mnoho příležitostí v oblastech uživatelských zkušeností a designu rozhraní, informační architektury a správy projektů . Poptávka po specialistech na VR je vysoká v oblastech, jako je architektura a design interiéru, audiovizuální a zábavní průmysl se studii a agenturami, průmyslový design a inženýrství, digitalizovaná města, vzdělávání a komunikace.
Ti, kteří dokončí mistrů, budou mít řadu profesionálních možností pracovat jako:
- Vypravěči VR: návrháři a tvůrci nových budoucích příběhů.
- Návrháři virtuální reality a vývojáři obsahu v Unity Engine.
- Ředitelé a vývojáři obsahu pro platformy VR.
- Návrháři UX využívající virtuální realitu.
- Projektoví manažeři zabývající se obsahem a produkty XR / VR.
- Návrháři výstav a organizátoři akcí s pohlcujícím prostředím.
- Vývojáři simulátorů a návrháři architektur a návrhářských studií.
- Tvůrci VR a specialisté na animační, postprodukční (FX) nebo herní studia.
- Návrháři produktů XR pro společnosti IKT (informační a komunikační technologie), pro interaktivní agentury nebo pro komerční aplikace.
Koordinátor
Mery Glez
Od té doby, co byla dítě, Mery navštěvovala a žila v různých zemích, čímž jí poskytla mezinárodní kulturní perspektivu.
Během posledních 15 let se podílela na mezinárodních projektech pracujících jako audiovizuální a interaktivní designérka s architekty, designéry, vývojáři a komunikačními a marketingovými profesionály, navrhováním a vytvářením inteligentního audiovizuálního obsahu pro muzea, výstavy, veletrhy, akce , produkty a zkušenosti využívající křížovou realitu (XR).
Je partnerem studia Out of Format , které je poháněno mezinárodním multidisciplinárním týmem se sídlem v Barceloně a Miláně. Mery produkuje videoprojekce pro vnitřní a venkovní architektonické struktury, jakož i interaktivní, AR, VR a video produkce pro akce, festivaly, módu a značky.
Podílí se také na všech fázích vývoje strategických projektů , od tvůrčích počátků a přichází s ideálním technickým řešením, až po navrhování a vývoj audiovizuálního obsahu nebo výrobu a nastavení AV systémů (projektory, reproduktory, senzory ...) a softwaru.
Je spoluzakladatelkou projektu GEOGAMING , který Evropská unie ocenila za vývoj a implementaci nových technologií. Jejím cílem je přimět každého, aby se cítil jako průzkumník, a proměnit každé téma, koncept nebo místo v dobrodružství čekající na objevení.
Mery pracuje jako poradce Evropské komise pro vzdělávání a tvůrčí průmysl . Vystudovala video design na New York SVA (School of Visual Arts) a na Digital and Electronic Fabrication na MIT FabLab. Je také učitelkou na katedře výtvarných umění IED v Miláně a Barceloně.
Galerie
Ideální studenti
- Architekti, interiéroví designéři a příbuzní odborníci chtějí prozkoumat kreativní možnosti, které virtuální realita nabízí ve svých různých oborech.
- Grafičtí návrháři, multimediální nebo interaktivní návrháři, animátoři, digitální umělci a návrháři digitálních produktů.
- Lidé s prokázanými akademickými a/nebo profesními zkušenostmi v oblasti designu, audiovize nebo technologií, kteří mají zájem objevovat kreativní hranice technologie virtuální reality.
Přijímací řízení
Osnovy
Cílem magisterského studia je poskytnout studentům specifické znalosti a zdroje pro práci v oblasti virtuální reality.
Cílem kurzu je:
- Připravte studenty, aby vedli proces navrhování a vývoje prostředí virtuální reality pomocí nejmodernějších technologií a nástrojů, které změní způsob, jakým lidé komunikují mezi sebou as okolím.
- Učte nové metody návrhu a nástroje virtuální reality zahrnující specifický software a hardware pro VR a připravte studenty na profesionální aktivity spojené s designem a pohlcujícími prostředími a novými digitálními zážitky.
- Pořádejte technické sezení o vývoji projektů a praktických aplikacích, jakož i teoretické sezení, kde je vybráno klíčové téma pro navázání na získané znalosti.
- Povzbuzujte studenty, aby prováděli skutečné projekty pro konkrétní cíle založené na briefingu zákazníků (u společnosti nebo partnerské instituce).
- Uveďte je do profesionálního světa účastí na mezinárodních akcích a konferencích, jako je Mobile World Congress a Sónar +D.
- Povzbuďte studenty, aby zažili vyprávění a ponoření se do různých, zajímavých a příjemných způsobů.
- Hodnotit porozumění studentů v častých intervalech během procesu učení.
Výsledek programu
- Pochopit procesy a metodiky zapojené do navrhování, vývoje a vytváření pohlcujících, komunikativních, emocionálních a sociálních zážitků pomocí virtuální reality.
- Rozvíjet příběhy, prostředí a služby pomocí návrhových a VR technologických nástrojů.
- Vybudovat spolehlivou základnu specifického know-how, metodiky a nástrojů virtuální reality pro rozvoj budoucích profesionálních projektů.
- Chcete-li získat nezávislost v procesu učení pohodlně ovládat software a hardware pro návrh virtuální reality.
- Experimentovat s řadou možností, které vyprávění a ponoření může nabídnout v různých sektorech.
- Vybudovat rámec konceptů a zdrojů, s nimiž řešit problémy při plánování projektu, a přijít s ideálním řešením.
- Zapojit se do multidisciplinárních týmů, kde jsou podporovány debaty a spolupráce za účelem vytvoření funkčních a efektivních návrhů.
Poplatek za studium programu
Kariérní možnosti
Existuje spousta příležitostí v oblasti uživatelské zkušenosti a designu rozhraní, informační architektury a projektového řízení. Poptávka po specialistech VR je vysoká v oblastech, jako je architektura a interiérový design, audiovizuální a zábavní průmysl se studii a agenturami, průmyslový design a inženýrství, digitalizovaná města, vzdělávání a komunikace.
Ti, kteří dokončí magisterské studium, budou mít různé profesionální možnosti pracovat jako:
- Vypravěči VR: návrháři a tvůrci nových budoucích příběhů.
- Návrháři virtuální reality a vývojáři obsahu v Unity Engine.
- Ředitelé a vývojáři obsahu pro platformy VR.
- Návrháři UX využívající virtuální realitu.
- Projektoví manažeři zabývající se obsahem a produkty XR / VR.
- Návrháři výstav a organizátoři akcí s pohlcujícím prostředím.
- Vývojáři simulátorů a návrháři architektur a návrhářských studií.
- Tvůrci VR a specialisté na animaci, postprodukci (FX) nebo herní studia.
- Návrháři produktů XR pro společnosti ICT (informační a komunikační technologie), interaktivní agentury nebo komerční aplikace.