Master of Arts v prostředí digitální komunikace
FHNW Academy of Art and Design, Institute Digital Communication Environments
Klíčová informace
Umístění kampusu
Basel, Švýcarsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
4 semesters
Tempo
Plný úvazek
Školné
CHF 1 250 / per semester *
Uzávěrka přihlášek
15 Mar 2024
Nejbližší datum zahájení
Sep 2024
* Školné MA za semestr: 700 CHF (CH); 1 000 CHF (EU); 1,250 CHF (mimo EU/ESVO)
Úvod
Ústav digitálních komunikačních prostředí HGK Basel FHNW nabízí mezinárodně akreditované studijní programy pro bakalářské, magisterské a doktorandské studium. úrovně odrážející bohatou tradici basilejské školy designu zvláště a švýcarského grafického designu obecně.
Město Basilej, které se nachází v trojnárodním údolí řeky Rýn, je jedinečným kulturním prostředím se snadným přístupem do Francie a Německa.
Zatímco náš bakalářský kurz se zaměřuje na schopnost studentů vést tvůrčí proces, naše magisterské programy se snaží rozšířit individuální designovou slovní zásobu studentů a dosáhnout vyšší úrovně reflexe prostřednictvím schopnosti studentů začlenit znalosti a metodiky vědních oborů do tvůrčí proces. Nabízíme Master of Arts v prostředí digitální komunikace a International Master of Design , které vedeme ve spolupráci s University of Illinois v Chicagu.
Oba magisterské programy jsou založeny na následujícím hodnocení: V souvislosti s digitálními komunikačními kanály je vyžadována rozšířená kvalifikace. Designérská praxe založená čistě na řemeslné zručnosti již nesplňuje požadavky vizuální komunikace v digitální éře, stejně jako reflexe vizuálních sdělení zcela odvozených z teorie nebo čistě technického přístupu k designu. Propojení designérské praxe s disciplínami, jako jsou komunikační, mediální a technologické studie, vytváří nové kvalifikace v koncepci a navrhování komunikačních sdělení.
Master of Arts v prostředí digitální komunikace
Magisterský program nabízí tři oblasti, ve kterých si studenti mohou v průběhu čtyř semestrů zdokonalit své dovednosti: 1. Zdokonalení experimentální a reflektivní praxe při navrhování vizuálních sdělení pro analogová a digitální komunikační prostředí. 2. Seznámení s metodami výzkumu od designově orientovaného výzkumu a experimentálního zkoumání nových technologií až po empirické hodnocení. 3. Získání přehledu o relevantních pozicích ve vizuální, mediální a komunikační teorii, stejně jako filozofii, antropologii a psychologii s cílem kriticky dát designová rozhodnutí, koncepty a výzkumné otázky do kontextu. Na základě praktického základu v designově zaměřeném bakalářském studijním programu nebo teoreticky zaměřeném bakalářském studiu kulturologie je hlavním cílem studijního programu komplementární spojení dovedností mezi designovou a komunikační praxí, výzkumem a teorií.
Cílová skupina
Magisterský program Digital Communication Environments je určen pro studenty, kteří již mají bakalářský titul z umělecké nebo designérské univerzity (např. vizuální komunikace, komunikační design, mediální design, grafický design, fotografie) nebo bakalářský titul v oboru kulturologie (např. dějiny umění , Mediální věda). Cílem je propojit designové postupy v prostředí digitální komunikace s prakticky orientovanými výzkumnými přístupy a teoriemi v oblasti vizuálních a mediálních studií. Je to jediný Master of Arts v oboru designu ve Švýcarsku, který má 120 kreditů ECTS a splňuje tak formální požadavky pro PhD.
Informace o studijním programu
Studijní program je založen na poznatku, že ani čistě technická či řemeslně orientovaná designérská praxe, ani čistě teoretická interpretace sdělení v digitálních komunikačních prostředích nestačí k zasvěcené činnosti v současné profesní oblasti komunikace. Pouze spojením analytické, procesně orientované a experimentální designové praxe se současnou mediální technologií a výzkumnými metodami a teorií mohou vzniknout relevantní kvalifikace. Jen tak lze přispět k aktuálním, společensky relevantním tématům a prozkoumat design vizuálních sdělení a experimentální design digitálních komunikačních kanálů jako nezávislý znalostní nástroj. Studentská skupina má mezinárodní make-up. Kurz je vyučován v angličtině.
Struktura programu
Během tří semestrů se všichni studenti ponoří do hlavních modulů: Design Practice, Practice-based Research a Theoretical Reflection. Čtvrtý semestr je věnován psaní diplomové práce. V široké škále volitelných modulů (v oblastech technologie, praxe, výzkumu nebo teorie) lze sestavit studijní program na míru, který se může výrazně řídit konkrétní myšlenkou projektu. Díky spolupráci se studenty z různých akademických a kulturních prostředí studenti v průběhu programu dosáhnou kombinace praktických, výzkumných a teoretických komunikačních dovedností.
Moduly
Designová praxe
Studenti pracují na komplexních problémech souvisejících s návrhem digitálních komunikačních prostředí, dále rozvíjejí svou metodu návrhu a zdokonalují své technické dovednosti pro experimentální průzkum digitálních kanálů. V modulech Autorství (1. semestr), Archiv (2. semestr) a Interdisciplinární zaměření (3. semestr) si zdokonalíte znalosti a zkušenosti s designovými procesy. Své jazykové dovednosti dále rozvinete povídáním o procesech návrhu v projektových týmech s ostatními studenty a při prezentacích.
Prakticky orientovaný výzkum
V modulech Design Research (1. semestr), Inquiry into Future Technologies (2. semestr) a Empirical Evaluations (3. semestr) se seznámíte s různými prakticky orientovanými výzkumnými metodami, které lze použít k vědeckému zpětnému rozhodování v oblasti komunikace. Dozvíte se, jak lze kombinovat otázky vizuálních a mediálních věd, přírodovědných a technických studií nebo společenských věd s prakticky orientovanými metodami. Znalost stavu výzkumné otázky vás staví do pozice, kdy můžete definovat svůj vlastní výzkumný přístup a pracovat na něm. Ve výzkumném modulu jsou spojeny praktické, technologické a teoretické oblasti znalostí.
Teoretické oblasti vědění
V modulech Vizuální a mediální historie (1. semestr), Teorie digitálu (2. semestr) a Kritická teorie (3. semestr) si zdokonalíte koncepční a strategické znalosti v oblasti komunikace v digitálním prostředí. Získání znalostí o teorii a praxi vizuální komunikace a současném technologickém vývoji, stejně jako o příbuzných oborech, pomáhá studentům formulovat vlastní výzkumné otázky založené na praxi. Zkouška teoretických oblastí znalostí je základem pro popis stavu techniky v oblasti znalostí a pro formulování otevřených otázek.
Spolupráce
Magisterský program je založen na úzké spolupráci s partnerskými institucemi a zahrnuje rozsáhlou síť. Spolupracujícími partnery jsou instituce působící v oblasti technologického vizuálního a mediálního výzkumu. Konkrétní projekty probíhají s Univerzitou umění a designu v Linci, Královskou dánskou akademií výtvarných umění: Schools of Architecture, Design and Conservation, University of Illinois v Chicagu, University of Cincinnati, Rhode Island School of Design, Indický národní institut designu (NID), Milánská polytechnická univerzita, Národní tchajwanská normální univerzita (NTNU), Polytechnická univerzita Hong Kong, Hongikská univerzita v Soulu v Jižní Koreji atd.
Cíle a výhody
Magisterský program připravuje studenty na konfrontaci s aktuálními komunikačními výzvami. Rozmanitost naší společnosti a potažmo i rozmanitost perspektiv, které obsahuje, se musí setkat s rozmanitostí hlasů v našich vizuálních sděleních. Rychlé tempo technologického rozvoje nabízí nové příležitosti, ale také vyžaduje kritické otázky. Prostřednictvím experimentálního využití a vývoje nových technologických úspěchů lze vyvinout modely, které kriticky demonstrují svůj definovaný účel nebo svou odchylku od něj. Standardizace a všudypřítomnost digitálních nástrojů as tím související zploštění vizuálního vyjádření vyžaduje nové schopnosti překonávat uložená omezení a chápat komunikaci jako kulturně formovaný fenomén.
Kariérní vyhlídky
Magisterský program propůjčuje autonomii potřebnou k tomu, aby byl co nejlépe připraven na budoucí výzvy v oblasti komunikace související, kreativní, mediální, výuka a výzkum. Absolventi mají pokročilé odborné dovednosti, aby se mohli etablovat ve vedoucích pozicích komunikačního průmyslu (kanceláře pro vizuální komunikaci, firemní komunikaci, komunikační agentury, mediální agentury, vydavatelství, žurnalistiku, TV, vnitropodnikové komunikační týmy atd.). Další absolventi se prosazují ve výzkumu a výuce nebo v kulturním podnikání. Mají také potřebné metodologické dovednosti, aby mohli reflektovat a dále rozvíjet své vlastní pracovní metody v kontextu sociálních a technologických změn.
Vybavení
Se svými ateliéry, laboratořemi a centrálními dílnami Campus.Workshop poskytuje HGK ideální prostředí pro spojení zvědavosti na řemeslo a touhy učit se technické dovednosti a získat digitální know-how. A co víc, všichni studenti mají 24/7 přístup na své vlastní pracoviště v prostorných studiích.
Doba studia
4 semestry/120 ECTS/60 amerických kreditních bodů. Diplomová práce je začleněna do čtvrtého semestru.
Jazyk výuky
Angličtina
Akreditováno Britskou agenturou pro financování dovedností (instituce uvedená v seznamu PCDL).
Termín podání žádosti
Magisterský program v prostředí digitální komunikace začíná v září. Uzávěrka přihlášek pro náš MA je 15. března 2024. Doporučujeme podávat přihlášky před tímto termínem.
Výsledek programu
Cíle pro studenty s bakalářem výtvarných umění
- Intenzivní zkušenost s procesy a metodami reflektivního navrhování v kontextu komplexních projektů
- Rozšířené teoreticko-analytické dovednosti prostřednictvím získávání znalostí v oblasti ikonické a mediální teorie.
- Zvýšená způsobilost pro metody stipendia
- Teoreticky podporované praktické výzkumné zkušenosti (dotaz by design) v ikonickém a designovém výzkumu
- Zvýšený prostor pro diskusi o obrazech