Master in Aerospace Engineering
KTH Royal Institute of Technology
Klíčová informace
Umístění kampusu
Stockholm, Švédsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
SEK 342 000 / per year *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Aug 2024
* plný školný poplatek za program pro občany mimo EU/EHP/Švýcarsko
Úvod
Magisterský program v leteckém inženýrství podporuje kvalifikované inženýry pro práci v mezinárodním leteckém sektoru. Trh práce však není nijak omezen na toto konkrétní odvětví. Absolventi programu získají solidní teoretické dovednosti v oblasti leteckého modelování, analýzy a designu a také obecnou schopnost přistupovat a řešit složité inženýrské úkoly a zvyk pracovat v týmech.
Osnovy
Ročník 1
Teorie a metodologie přírodních a technologických věd: kurz SD2900 Základy kosmických letů, 7,5 kreditů, obsah 3 kredity aplikované metodologické teorie – as kurzem AK2030 Teorie a metodologie vědy (přírodní a technologické vědy) 4,5 kreditů - kurzy dohromady obsahují 7,5 kreditů teorie a metodologie přírodních a technických věd.
Předmět AK2030 Teorie a metodologie vědy (přírodovědné a technologické vědy) 4,5 kreditu je vyučován v několika studijních obdobích během akademického roku. Pokud si chcete kurz přečíst v jiném studijním období - zeptejte se prosím odpovědného za kurz, pokud je to možné.
Povinné kurzy pro všechny skladby
- Teorie a metodologie vědy (přírodní a technologická věda) (AK2030) 4,5 kreditů
- Lehké struktury a FEM (SD2411) 8,0 kreditů
- Základy letu (SD2601) 7,5 kreditů
- Základy kosmického letu (SD2900) 7,5 kreditů
- Systémové inženýrství (SF2863) 7,5 kreditů
Výsledek programu
Udržitelný rozvoj
Absolventi oboru KTH mají znalosti a nástroje k tomu, aby posunuli společnost udržitelnějším směrem, protože udržitelný rozvoj je nedílnou součástí všech programů na KTH . Tři klíčové cíle udržitelného rozvoje řešené magisterským programem v leteckém inženýrství jsou:
- 7 Cenově dostupná a čistá energie
- 9 Průmysl, inovace a infrastruktura
- 11 Udržitelná města a komunity
Letecký průmysl byl vždy poháněn vysokou aerodynamickou účinností, nízkou hmotností a nejmodernějším využitím nových materiálů a zlepšováním účinnosti pohonných systémů. Neustále probíhá značná vývojová práce a úsilí, a to jak v malých detailech, tak na systémové úrovni. U komerčních letadel byl vždy kladen velký důraz na snižování spotřeby paliva a tím i emisí a uvolňování CO2.
Se zvýšeným cestováním v posledních letech se letecký sektor stal středem mnoha diskusí o emisích CO2 a znečištění ovzduší, přičemž bylo dosaženo značného pozitivního pokroku v používání bezfosilních paliv a iniciativ v oblasti elektrifikovaného letu a bezuhlíkového pohonu. Jsou to vzrušující časy, kdy většina lidí souhlasí s tím, že létání, jak ho známe dnes, se nemůže rozšířit bez vážných dopadů na životní prostředí. Zároveň nic nenasvědčuje tomu, že by se naše letové návyky nyní nebo v budoucnu zmenšovaly. Naopak jednou z pravděpodobnějších aplikací pro elektrifikovaný let je cestování na krátké vzdálenosti, kde aktuálně nelétáme. Podnikání v oblasti letecké dopravy a moderní společnost tak čelí významným budoucím výzvám, díky nimž je vzdělávání v leteckém inženýrství relevantnější a zajímavější než kdy dříve. Přechod na udržitelné létání je zásadní pro udržení současné úrovně mobility ve světě. Jako letecký inženýr můžete přispět ke globálnímu rozvoji tímto směrem.
Satelity jsou klíčové pro udržitelný svět, ale miliony nefunkčních satelitů nebo jejich částí stále létají na nízké oběžné dráze Země. Protože takové „vesmírné smetí“ ohrožuje operační satelity, jsou plánovány aktivní mise na odstraňování vesmírného odpadu, aby se zabránilo jeho nekontrolovanému růstu. Kapalná paliva pro satelitní pohon byla dříve vysoce toxická a jejich bezpečná manipulace s nimi byla drahá. Nyní švédský vesmírný průmysl vyvinul „zelená“ paliva s výkonnostními charakteristikami podobnými těm, která mají škodlivá paliva. Až donedávna byly nosné rakety většinou postradatelné, ale po vyřazení raketoplánu byly soukromé vesmírné společnosti vyvinuty nové znovupoužitelné nosné rakety umožňující levnější přístup do vesmíru. Pokyny a pravidla pro udržitelné vesmírné činnosti se aktualizují, aby se snížila rizika a zajistil přístup do vesmíru pro budoucí generace.
Přijímací řízení
Stipendia a financování
KTH nabízí čtyři různé stipendijní příležitosti pro magisterské studium. Stipendium KTH pokrývá školné za jednoleté nebo dvouleté magisterské studium. Jednoleté stipendium KTH je zaměřeno na současné studenty magisterského programu KTH a pokrývá školné za druhý rok studia. Společné stipendium KTH je zaměřeno na studenty určitých společných programů a pokrývá školné za dobu studia strávenou na KTH . Stipendium KTH India je zaměřeno konkrétně na studenty z Indie.
- Stipendium KTH
- Jednoleté stipendium KTH
- Společné programové stipendium KTH
- Indické stipendium KTH
Švédský institut
Švédský institut (SI) nabízí řadu stipendií pro studenty z cílových zemí přicházejících do Švédska.
KTH přidružené stipendijní organizace
KTH spolupracuje s následujícími organizacemi poskytujícími stipendijní příležitosti pro potenciální studenty KTH .
- COLFUTURO (Programa Crédito Beca) pro studenty z Kolumbie
- LPDP (Indonesia Endowment Fund for Education) pro studenty z Indonésie
- FUNED pro studenty z Mexika
Stipendijní portály
databáze IEFA
Databáze IEFA nabízí komplexní vyhledávání stipendií, seznam grantů a programy mezinárodních studentských půjček.
Studijní portály
Databáze stipendií Studyportals uvádí přes 1 000 stipendií a grantů pro studenty z celého světa, kteří se ucházejí o studium v EU.
Scholars4dev
Scholarships for Development je databáze stipendií otevřená studentům z rozvojových zemí.
WeMakeScholars
WeMakeScholars pomáhá studentům z Indie zajistit půjčky na vzdělání od bank a NBFC. Uvádí také více než 26 000 mezinárodních stipendií od různých trustů, nadací a vlád. těla.
Odklad studentských půjček ve Spojených státech
KTH je akreditovaná instituce na ministerstvu školství USA a má status Hlavy IV „Pouze odklad“ (OPE ID 03274300). Američtí studenti mohou odložit platby na stávající účty federálních studentských půjček, když jsou zapsáni v magisterském programu na KTH . Stav „Pouze odložení“ neumožňuje studentům čerpat federální studentské půjčky pro zápis na KTH . Akreditace však usnadňuje grantové a úvěrové příležitosti pro americké studenty, protože mnoho soukromých institucí studentských půjček v USA používá toto označení jako požadavek na poskytování nových půjček. Studenti, kteří chtějí odložit platby, musí kontaktovat svou půjčující instituci v USA.
Poplatek za studium programu
Galerie
Kariérní možnosti
Trh práce pro letecké inženýry v Evropě je silný a v dohledné době tomu tak pravděpodobně zůstane. Airbus je hlavní evropská letecká společnost s více než 130 000 zaměstnanci, ale velký podíl práce vykonávají různí subdodavatelé po celé Evropě i po celém světě. Studenti absolvující dráhu Aeronautics jsou zvláště atraktivní pro společnosti pracující v aerodynamice a aeronautice.
Vesmírný sektor je dynamický a vyvíjí se s velkými projekty, jako jsou navigační satelitní systémy a náročné vědecké mise. Evropský kosmický průmysl zaměstnává asi 40 000 lidí. Jako vesmírný inženýr můžete například pracovat s vývojem, testováním a provozem družic, nosných raket, sondážních raket nebo jiných vesmírných systémů.
Studenti absolvující dráhu Lightweight Structures se dobře připraví na budoucnost ve vývoji nových produktů nebo aplikací, kde bude udržitelnější letecká doprava pravděpodobně klíčovým společenským problémem nadcházejících desetiletí. Existuje neustálá potřeba kvalifikovaných stavebních inženýrů v leteckém, námořním a automobilovém inženýrství, stejně jako v jiných podnicích, které pracují s více specializovanými výrobními nebo inovativními konstrukčními řešeními, díky čemuž je trh práce obrovský.
Dnes je systémové inženýrství stále důležitější v oblastech, jako je letecký průmysl, automobilový průmysl a komunikační systémy. Systémový inženýr by mohl pracovat s návrhem řízení tlumení v podvozku letadla, jak najít nejméně nákladný systém řízení náhradních dílů pro leteckou flotilu nebo při analýze spolehlivosti radarového systému. Systémový inženýr je atraktivní pro velké množství průmyslových odvětví v různých oborech.
Magisterský titul v oboru letectví od KTH je známkou kvality a otevírá širokou škálu kariérních příležitostí v průmyslu a výzkumu, stejně jako v oblastech mimo letecký sektor.
Po promoci
Jako letecký inženýr se můžete stát vědcem nebo generálním ředitelem, stresovým analytikem nebo projektovým manažerem, specialistou technické podpory, prodejcem nebo astronautem, to vše v závislosti na příležitostech, které se objeví, a rozhodnutích, která učiníte.