Magisterský studijní program ve vzdělávání a učení
University of Turku
Klíčová informace
Umístění kampusu
Turku, Finsko
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
2 years
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 10 000 / per year *
Uzávěrka přihlášek
22 Jan 2025
Nejbližší datum zahájení
Aug 2025
* Zdarma pro občany zemí EU/EHP nebo Švýcarska, pro občany zemí mimo EU/EHP 10 000 EUR/akademický rok.
Úvod
Získejte titul v oblasti vzdělávání s pokročilou kombinací teorie a praxe!
Získejte titul v oblasti vzdělávání s pokročilou kombinací teorie a praxe! Magisterský studijní program ve vzdělávání a učení vás školí pro různé národní a mezinárodní úkoly v oblasti vzdělávání.
Program Education and Learning si klade za cíl vyškolit odborníky v oblastech výzkumu učení a sociologie vzdělávání. Činí tak tak, že se zaměřuje na vzdělávání jak z mikroúrovňových, tak z makroúrovňových hledisek v rámci základních studií, volitelných předmětů a tématu jejich diplomové práce, ale také tím, že v oblastech učení přebírá dovednosti 21. století (jak jsou definovány v dokumentech mezinárodní politiky) dovednosti (např. řešení problémů s kritickým myšlením, celoživotní učení v metakognice), životní dovednosti (např. komunikace, kulturní povědomí o spolupráci a vytváření sítí) a dovednosti v oblasti gramotnosti (informační, ICT a matematická a vědecká gramotnost) jako reference při organizaci obsahu osnov. Tento titul nepředstavuje formální pedagogickou kvalifikaci.
V průběhu studia je kladen velký důraz na výzkumné dovednosti studentů. Uchazeči mají také možnost požádat o dvojí titul, který se nazývá finsko-německý magisterský program ve vzdělávání, kde je část studia ukončena na univerzitě v Regensburgu v Německu.
Akademická excelence a zkušenosti
Magisterský titul ve vzdělávání a učení je dvouletý program, který školí odborníky a výzkumné pracovníky pro různé národní a mezinárodní úkoly v oblasti vzdělávání.
Cílem programu EdLearn je vyškolit odborníky v oblasti výzkumu učení a sociologie vzdělávání. Činí tak tak, že se zaměřuje na vzdělávání jak z mikroúrovňových, tak z makroúrovňových hledisek v rámci základních studií, volitelných předmětů a tématu jejich diplomové práce, ale také tím, že v oblastech učení přebírá dovednosti 21. století (jak jsou definovány v dokumentech mezinárodní politiky) dovednosti (např. řešení problémů s kritickým myšlením, celoživotní učení v metakognice), životní dovednosti (např. komunikace, kulturní povědomí o spolupráci a vytváření sítí) a dovednosti v oblasti gramotnosti (informační, ICT a matematická a vědecká gramotnost) jako reference při organizaci obsahu osnov.
Tyto dovednosti jsou řešeny v rámci učiva prostřednictvím obsahu, uspořádání studia a v projektu diplomové práce. Diplomová práce je zároveň považována za důležitou oblast specializace během studia v programu.
Preferované oblasti výzkumu pro diplomovou práci v programu jsou rozděleny do dvou hlavních oblastí výzkumu, které jsou v souladu s katedrami na pedagogické fakultě:
- výzkum související s učením a výukou a
- výzkum související se vzdělávací politikou a sociologií vzdělávání.
V první oblasti lze práce zpracovat například v rámci výzkumných témat, jako je učitelství a vzdělávání učitelů, vědecké a matematické myšlení v digitalizovaném světě, multikulturalismus, spravedlnost a společenské změny; Pohoda, účast a vyhýbání se marginalizaci, odbornost a vysokoškolské vzdělávání a vzdělávání v raném dětství.
Ve druhé oblasti je lze provádět například v rámci témat výzkumu, jako je srovnávací výzkum vzdělávacích systémů a vzdělávací politiky; přechody a trajektorie vzdělávání mladých lidí; začleňování do vzdělávání, spravedlnost a spravedlnost a výzkum v oblasti vysokoškolského vzdělávání, celoživotního učení a pracovního života.
V obou oblastech se používají kvantitativní, kvalitativní a smíšené a/nebo víceretodové přístupy ke sběru dat a kritické analýze, často v rámci srovnávacích návrhů.
Diplomová práce a témata
Studenti dokončují diplomovou práci jako součást pokročilého studia v oblasti pedagogiky. Diplomová práce by měla studentům ukázat:
- Schopnost vědeckého myšlení.
- Zvládnutí požadovaných výzkumných metod.
- Seznámení s tématem práce.
- Schopnost komunikovat ve vědeckém kontextu.
Program má dvě klíčové oblasti výzkumu pro diplomové práce: 1) výzkum učení a výuky a 2) výzkum vzdělávací politiky a sociologie vzdělávání.
Příklady témat diplomových prací:
- Zásady docházky zmírňují vliv cílů dosažení a přenosu školení.
- Analýza přenosu vzdělávání a změny zásad po PISA v Japonsku a Finsku.
- Cíle plnění, strategie učení a výkon zkoušek ve výuce angličtiny: studie mezi vysokoškoláky EFL v Číně.
- Děti se sluchovými problémy v prostředí základní školy v Pákistánu a ve Finsku.
- Vývojové trajektorie směrem k pojmu racionálních čísel: latentní přechodová analýza studentů třetího až šestého ročníku.
- Mimoškolní jazykové aktivity ve vysokoškolském vzdělávání: perspektivy učitelů a studentů.
Možnost dvojitého stupně
Žadatelé si mohou vybrat možnost, která vede ke dvěma magisterským titulům. Tato možnost dvojího studia se nazývá finsko-německý magisterský program ve vzdělávání a vede k následujícím titulům: Master of Arts in Education z University of Turku a Master of Arts Erziehungswissenschaft (Educational Science) z University of Regensburg, Německo. Dokončení studia trvá dva roky (120 kreditů ECTS).
Student, který byl přijat do opce s dvojitým studiem, studuje 2. semestr na univerzitě v Řezně, Institut vzdělávání.
Počet studentů přijatých do programu Vzdělávání a učení je nejvýše 20: maximálně 20 studentů s možností jednoho titulu a mezi 20 nejlépe hodnocenými uchazeči bude přijato maximálně 5 studentů s možností dvojitého studia.
Chcete jednou měsíčně dostávat upomínky na termíny, pozvánky na akce a tipy na váš e-mail?
Přihlaste se k odběru newsletteru Future with UTU zaslaného přijímacími službami University of Turku .
Přijímací řízení
Stipendia a financování
Osnovy
Struktura programu
Studie jsou rozděleny do různých studijních modulů takto:
- Orientace a obecné studie 24 ECTS
- Povinné předměty včetně akademické angličtiny a intenzivní angličtiny
- Pokročilá studia v pedagogických vědách 75 ECTS
- Povinné předměty z pedagogických věd 25 ECTS
- Stáž 10 ECTS
- Diplomová práce 40 ECTS
- Volitelné studium 21 ECTS
- Volitelné kurzy
Diplomová práce a témata
Diplomovou práci dokončíte v rámci nadstavbového studia v oboru pedagogika. Diplomová práce by měla prokázat vaše:
- schopnost vědeckého myšlení,
- zvládnutí požadovaných výzkumných metod,
- znalost tématu diplomové práce,
- schopnost komunikovat ve vědeckém kontextu.
Příklady témat práce:
- Zásady docházky zmírňují vliv dosažených cílů a přenos školení
- Analýza transferu vzdělávání a změn politik po PISA v Japonsku a Finsku
- Cíle úspěchu, strategie učení a výkon při zkouškách při výuce angličtiny: studie mezi vysokoškolskými studenty EFL v Číně
- Děti se sluchovými problémy v prostředí základních škol v Pákistánu a ve Finsku
- Vývojové trajektorie ke konceptu racionálních čísel: analýza latentního přechodu žáků třetího až šestého ročníku
- Mimoškolní jazykové aktivity ve vysokoškolském vzdělávání: perspektivy učitelů a studentů
Výsledek programu
Popis kompetence
Program Vzdělávání a učení školí studenty, aby se stali odborníky v oblasti výzkumu učení a sociologie vzdělávání. Studenti si rozvinou schopnost provádět analytický a kritický výzkum ve dvou klíčových oblastech výzkumu: 1) výzkum učení a výuky a 2) výzkum vzdělávací politiky a sociologie vzdělávání.
Kariérní možnosti
Možnosti úlohy
Magisterský program vzdělávání a vzdělávání vychovává budoucí odborníky pro pozice ve veřejném, soukromém a občanském sektoru. Po absolvování programu můžete pracovat mimo jiné jako:
- výzkumník,
- odborník na vzdělávání,
- koordinátor,
- výchovný poradce,
- pedagog,
- správce.
Pozn. Tento titul nepředstavuje formální pedagogickou kvalifikaci.
Kariéra ve výzkumu
Po dokončení Master in Education and Learning (Master of Arts) můžete pokračovat v postgraduálním studiu pro doktorát filozofie na University of Turku . Budete se moci ucházet o místo na University of Turku Graduate School (UTUGS ) . Graduate School se skládá z doktorských programů, které pokrývají všechny obory a doktorandy univerzity.
Spolu s doktorskými programy nabízí Graduate School systematický a vysoce kvalitní doktorský výcvik. Cílem UTUGS je vyškolení vysoce kvalifikovaných odborníků s dovednostmi potřebnými jak pro profesní kariéru ve výzkumu, tak pro další odborné pozice.