MA v oboru humánní geografie: globalizace, média a kultura
Johannes Gutenberg University Mainz (JGU)
Klíčová informace
Umístění kampusu
Mainz, Německo
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
4 semesters
Tempo
Plný úvazek
Školné
EUR 360 / per semester *
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
* JGU neúčtuje školné; organizační poplatek ve výši cca 300 € za semestr platí pro všechny studenty - náklady pokrývají jízdenku na MHD v regionu; pro náš výzkumný workshop a exkurzi, Modul 6, bude jednorázová spolupráce
Úvod
Přehled
Hledáte program otevřený pro studenty z různých společenských a kulturních vědních oborů? Baví vás objevovat svět optikou lidské, kulturní a mediální geografie? Pokud je odpověď „ano“, měli byste
- požádat o místo pro studium humánní geografie v programu zaměřeném na budoucnost, který kombinuje témata globalizace, médií a kultury v interdisciplinárním přístupu,
- ponořit se do vzrušujících fenoménů propleteného globalizovaného světa v mezinárodním akademickém kontextu z teoretického i praktického hlediska,
- rozvíjet dovednosti, které vám umožní zaujmout kritický pohled na důležité otázky naší doby a přispět k pochopení kulturních a sociálních problémů v globalizovaném světě,
- profitovat ze široké škály aplikovaných metod učení, včetně produkce krátkých filmů, podcastů a blogů,
- navrhněte své vlastní výzkumné přístupy a implementujte je v našem mezinárodním výzkumném workshopu,
- učit se od nejlepších, protože mezinárodní hostující učenci a odborníci pravidelně doplňují náš tým akademiků a přednášejí o svém aktuálním výzkumu v našem týdenním cyklu přednášek, a
- zlepšit své kariérní příležitosti absolvováním semestru v zahraničí nebo stáží v profesním oboru dle vlastního výběru.
Proč si vybrat tento kurz?
Získáte interdisciplinární pohled na geografické vztahy mezi kulturou a společností v globalizačních procesech. Důraz je kladen na propojení mezi kulturou, společností, vesmírem a médii a zdůrazňuje z toho vyplývající politické a společenské výzvy.
V prvním semestru se seznámíte s teoretickými základy propojení geografie a globalizace, médií a kultury. Od druhého semestru si můžete vybrat z volitelných modulů doplňkových oborů.
Jedinečným prvkem v našem programu je vaše aktivní využívání relevantní mediální techniky. Pomůže vám doplnit vaši interdisciplinární akademickou kvalifikaci o všestranné akademické dovednosti. Aplikujeme širokou škálu metod učení, včetně produkce krátkých filmů, podcastů a blogů. Ve výzkumném workshopu získáte důkladné znalosti vědeckého výzkumu založeného na teorii a důkladné školení v komplexní empirické práci v terénu.
Výzkumníci z humánní a kulturní geografie vám poskytnou pohled na zajímavé oblasti výzkumu. V našem týdenním cyklu přednášek podávají přední vědci z různých geografických oblastí zprávy o svých současných výzkumných projektech. Kromě toho náš tým v Mohuči pravidelně zve hostující učitele z mezinárodních univerzit i odborníky ze světa praxe.
Strávte semestr v zahraničí a získejte mezinárodní studijní a výzkumné zkušenosti v rámci univerzity i mimo ni. Můžeme vás podpořit kontakty na mnoho univerzit, se kterými spolupracujeme po celém světě. Pokud vás více zajímají odborné zkušenosti, získejte praktické dovednosti prostřednictvím stáže dle vlastního výběru.
Před vámi leží vědecky podložené, kriticky reflektované kulturně-mediálně-geografické vzdělání. Vystudujte kritického myslitele a budete schopni přistupovat a představit si sociální a kulturní problémy a výzvy našeho globalizovaného světa.
Osnovy
Studijní oblasti
V našem vzrušujícím programu přiblížíte otázky globalizace, médií a kultury na různých úrovních (např. sociální, kulturní, geopolitická, ekonomická) a rozvinete si hluboké znalosti o tématech, jako je např.
- Ujednání mezi kulturou, prostorem a společností
- Nové prostorové prostory pro výměny virtuálního a fyzického světa
- Sociokulturní diverzita, kosmopolitismus a potenciály a výzvy světa bez hranic
- Propletení mezi globálním mediálním průmyslem a každodenním životem
- Kritické povědomí o digitální kultuře a obsahu sociálních médií
Zaměříte se na tři studijní oblasti:
Globalizace a kulturní geografie: Seznamte se s globalizačními procesy a nadnárodními kulturními jevy, abyste porozuměli novému vyjednávání o (mocenském) vztahu mezi prostorem, společností a kulturou v současné době pozdní postmoderní globalizace. Jaké jsou sociokulturní výzvy našeho světa? Jak lze tyto problémy řešit? Jak se můžeme vypořádat s novými složitostmi a propletencemi globální dynamiky?
Mediální geografie: Studujte interakce mezi médii, společností, prostorem a místem prostřednictvím optiky mediální geografie. To je klíčové v dobách, kdy digitální technologie prostupují do všech sfér našeho života. Získejte nové geografické perspektivy ve stále více medializovaném světě. Zúčastněte se praktických workshopů mediální produkce. Ponořte se do zajímavých témat, jako jsou výrobní kroky od úvodu k audiovizuálnímu filmu, práce na projektech Campus Radio a vytváření obsahu na sociálních sítích a blogů. Tato oblast otevírá významné nové příležitosti k rozšíření vašich odborných znalostí.
Empirický výzkum: Získejte mimořádnou kombinaci kompetencí pro teoretický a empirický výzkum. Zároveň získat zkušenosti s praktickým využitím mediální techniky. To platí nejen pro konvenční geografická témata, ale také pro inovativní oblast digitální geografie a geografie sociálních médií. Proveďte výzkumný projekt v mezinárodně orientovaném výzkumném workshopu. Prozkoumejte svět a vydejte se na exkurze do zajímavých míst po celém světě.
Ideální studenti
Ty máš …
- bakalářský titul v oboru geografie nebo příbuzného oboru v rámci společenských věd, kulturních studií nebo humanitních věd
- motivace prozkoumat svět optikou lidské, kulturní a mediální geografie
- zájem kombinovat teoretické debaty a empirický výzkum
- doklad o požadovaných znalostech angličtiny (např. TOEFL > 213 bodů, IELTS > 5,5 TELC angličtina min. B2)
Kariérní možnosti
Jako absolvent magisterského studia v oboru humánní geografie je pracovních příležitostí a pracovních oblastí nepřeberné množství. V následující části vám chceme uvést několik příkladů, ale chceme zdůraznit, že na stole je mnohem více možností:
- Žurnalistika a Public Relations
- Rozvoj podnikání
- Mediální společnosti
- Tvorba filmu
- Místní nebo obecní úřady a konzultanti, Marketing
- Digitální agentury
- Politické instituce a nevládní organizace
- Výzkum / akademická kariéra