Magisterské studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku - Magisterské studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku hledejte zde!

Magisterské studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku - Zde naleznete magisterské studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku

Humanitní a společenské vědy

Aby bylo možné úspěšně získat Masters kvalifikace, budete muset získat počet kreditů složením jednotlivých modulů. Většina učil Masters bude mít několik základních modulů, které musíte vzít a přenést za účelem získání kvalifikace. Posouzení výzkumné mistrů je téměř vždy výhradně jeden disertační modulu nebo projektu.

Humanitní a společenské vědy propaguje a porozumění širokou škálu dovedností tím, že poskytuje studentům s obrovskou škálu kurzů. The skillsets studenti učí může být cenným přes obrovské množství průmyslových odvětví na rostoucím globálním trhu práce.

Střední Amerika je region Severní Ameriky se nachází mezi jižní hranici Mexika a severozápadní hranici Kolumbie v Jižní Americe. Skládá se z Belize, Guatemala, Honduras, El Salvador, Nikaragua, Kostarika a Panama.

Magisterské studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku - Veškeré informace o magisterském studiu Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku. Ušetřete čas a kontaktujte školu v Střední Americe a Karibiku zde!

Čtěte více

Magistr Vzdělávání V školské Správy A Vedení (m.ed)

International University of the Caribbean
Campus forma Kombinované 2 let September 2016 Jamajka Kingston

Mistři ve školské správy a vedení je určen pro pedagogy, kteří se snaží být vybaveny znalosti a dovednosti potřebné pro získání eff ective vůdci / správci ve vzdělávacích institucích. Absolventi tohoto 2-leté programu budou vyškoleni, aby vedení, které je kontextuální, relevantní a srovnatelné s mezinárodními standardy ... [+]

Magisterske studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku. Master of vzdělávání ve školské správy a vedení (M.Ed) Mistři ve školské správy a vedení je určen pro pedagogy, kteří se snaží být vybaveny znalosti a dovednosti potřebné pro získání eff ective vůdci / správci ve vzdělávacích institucích. Absolventi tohoto 2-leté programu budou vyškoleni, aby vedení, které je kontextuální, relevantní a srovnatelné s mezinárodními normami. Program se skládá z akademické práce v kurzu, školní seminářů a konzultací, střetnutí se spolužáky a hlavní práce. Modulární kurzy jsou o ffered po delší týden, jednou za měsíc (pátek až neděle), a konzultace v sobotu po každém modulu, kde se studenti budou platit své nové learnings. Žadatelé by měli mít akreditovaný bakalářský titul v oblasti vzdělávání. Nicméně, budou považovány za další aplikace. Základní kurzy Změna paradigmata ve vzdělávání Transformační Leader Profesní etika Pečujte Mírotvorci Vzdělávací Administration Performance poradenství Výzkumné metody I, Metody výzkumu II Spiritualita a sociální změny Strategický management a změny Učitel jako Professional Účetnictví a finanční plánování Organizační rozvoj a intervence Vstupní požadavky Bakalářský titul v příbuzném oboru. Studenti bez potřebného zázemí, může být požadováno, aby udělat kvalifikační kurzy. Pracovní příležitosti Principy / Vice Ředitelé Správci Školní Učitelé Lektoři Vzdělávání Consultants Poplatky a Financování US $ 220 na úvěr US 660 dolarů za 3 kreditních Cours [-]

Parapsychology

International University For Graduate Studies - IUGS
Online & Campus forma Denní studium September 2016 Dominika Dominika Online

The Master of Arts and Doctor of Philosophy programmes in Parapsychology seek to provide evidenced-based instruction and opportunities for significant research to mature individuals with a clear interest in understanding complex, often misrepresented and misunderstood phenomena of human life. [+]

The Master of Arts and Doctor of Philosophy programmes in Parapsychology seek to provide evidenced-based instruction and opportunities for significant research to mature individuals with a clear interest in understanding complex, often misrepresented and misunderstood phenomena of human life. These phenomena €“ visions, intuitions, beliefs in so-called psychic phenomena, in survival beyond bodily death, in reincarnation and so on €“ have been foundational to many spiritual and secular philosophies of life, not to mention essential to the debate between materialism and spirituality, and to what it means to be human. These Programmes will be taught with required online courses, followed by a dissertation or thesis. In addition a Postgraduate Certificate and as well as a Post-Doctoral Diploma are offered without the dissertation or thesis requirements. IUGS has appointed two of the leading professors in the field of Parapsychology to administer the programme: Carlos S. Alvarado, PhD and Nancy L. Zingrone, PhD. Postgraduate Certificate (PGCert) in Parapsychology 15 Credits - $450.00 per credit Tuition: Online Parapsychology Courses (payable prior to course registration) $6,750.00 Total Cost: $6,750.00 Requirements A Bachelor€™s Degree approved by the Department Head The certificate requires five (5) 3 credit courses selected from the Parapsychology curriculum. Upon completion, a certificate in Parapsychology will be awarded to the candidate. These fifteen (15) credits may be applied towards the PGDip, MA and PhD Degrees. Postgraduate Diploma (PGDip) in Parapsychology 30 Credits - $450 per credit Tuition: Online Parapsychology Courses (payable prior to course registration) $13,500.00 Total Cost: $13,500.00 Requirements A Bachelor€™s Degree approved by the Department Head The Postgraduate Diploma (PGDip) requires a total of ten (10) 3 credit courses with eight (8) of these 3 credit courses selected from the Parapsychology curriculum Research & Design I, Six (6) credits Upon completion of the thirty (30) credits, a certificate in Parapsychology will be awarded to the candidate. These thirty (30) credits may be applied towards the MA and PhD Degrees. Master of Arts (MA) in Parapsychology* Application Fee: $250 (non-refundable) Tuition: Online Parapsychology Courses - (payable prior to course registration) $ 5,450.00 IUGS Master's Programme - (tuition payment options available) $13,000.00 Total Tuition** $18,450.00 Requirements A Bachelor's degree approved by the Department Head Documented pertinent professional experience. Forty five (45) credits*** which includes the following: Twenty-four (24) postbaccalaurate credits which includes twelve (12) credits in Parapsychology Research and Design I, (6 credits) The Master€™s Thesis (9 credits) One (1) of the following six (6) credit options: Research and Design II, (6 credits) A special project approved by the Department Head, (6 credits) Postbaccalaurate transferred credits, approved by the Department Head, in Psychology or other approved discipline. (6 credits) A twenty (20) page, three (3) credit paper, approved by the Department Head, and attendance at the eight-day three (3) credit Graduate Seminar at the ten-day Residency in Dominica. (6 credits) The three (3) credit eight-day Graduate Seminar at the ten-day Residency in Dominica is suggested but not required for Master€™s Candidates. *A degree may be issued in Parapsychology, Psychology, Social Work, Behavioural Health or some other related field of study if approved by the Department Head. **Total tuition includes: required online Parapsychology course fee (to be paid prior to course registration), advisement, library fees, Research and Design I, and the printing and binding of the Thesis. ***These forty-five (45) credits may be applied towards the PhD. Doctor of Philosophy (PhD) in Parapsychology* Application Fee: $250 (non-refundable) Tuition: Online Parapsychology Courses - (payable prior to course registration) $ 10,800.00 IUGS Doctoral Programme - (tuition payment options available) $ 20,000.00 Total Tuition** $ 30,800.00 Mentor Fee** PhD candidates are required to hire a mentor. The typical mentor fee is $1,500 but is negotiated between the candidate and the mentor Requirements An approved Master€™'s Degree by the Department Head Documented pertinent professional experience Ninety-three (93) credits* which includes the following: Forty-two (42) postbaccalaurate credits*** approved by the Department Head in transfer prior to or after acceptance. Twenty-four (24) credits in Parapsychology on-line with IUGS prior to or after acceptance. Research and Design I & II (12 credits)*** The eight-day Graduate Seminar at the ten-day Residency (3 credits). The Doctoral Dissertation and Oral Defense (12 Credits). *A degree may be issued in Parapsychology, Social Work, Behavioural Health or some other related field of study if approved by the Department Head. **Total tuition includes: required online Parapsychology course fee (to be paid prior to course registration), advisement, library fees, Research and Design I & II, the Graduate Seminar, workshops, the external and internal reviews of the dissertation, the oral dissertation defense and the printing and binding of the dissertation. **Total Tuition excludes: the suggested mentor fee of $1,500.00, travel, food and lodging for the Residency in Dominica, estimated at $2,000.00 and if needed the evaluation of continuing education course content or for the testing of unevaluated continuing education coursework submitted for transfer. ***All relevant graduate credit, including those credits from the IUGS Master€™s Degree or other graduate degrees, as well as approved graduate level continuing education, certification and licensing coursework approved by the Department Head. [-]

Organisational and Political Psychology

International University For Graduate Studies - IUGS
Campus forma Denní studium September 2016 Dominika Dominika Online

IUGS students are typically mid-career professionals who completed post-baccalaureate coursework. Students who need additional coursework to fulfil their requirements will be provided the opportunity to take the course(s) at another accredited institution or through independent study at IUGS. [+]

Magisterske studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku. Instructional Philosophy IUGS students are typically mid-career professionals who completed post-baccalaureate coursework. Students who need additional coursework to fulfil their requirements will be provided the opportunity to take the course(s) at another accredited institution or through independent study at IUGS. Coursework submitted for advanced standing transfer credit must be approved by the Dean. The coursework must be relevant to the students’ academic and/or professional goals and be consistent with the degree that is to be earned. Professional experience is required of all of our students, although IUGS grants no credit for “life experience.” Degrees Offered IUGS offers a PhD, Doctor of Organisational and Political Psychology, and Master of Science degrees. Students may choose to declare and pursue a specialty in either Organisational Psychology or Political Psychology. Students are eligible for conferral of the PhD with the completion of a research-based dissertation, using an action learning framework. Students are eligible for conferral of the Doctor of Organisational and Political Psychology degree with the completion of a Doctoral Project showing the application of their learning to an applied area of interest. Students are eligible for conferral of the Master of Science degree with the completion of a Master’s research-oriented thesis, using an action learning framework. The PhD dissertation tends to be theoretical and involves more secondary then primary research. The MSc project tends to seek a practical solution or outcome for a question or need. It involves more primary then secondary research. All students will demonstrate mastery of the competencies through a combination of coursework, seminar participation, and professional experience. Advanced Standing Academic Credit Transfer Requirements Academic credits may be transferred from other institutions according to IUGS’s advanced standing academic credit transfer policy. The student’s portfolio and previous post-baccalaureate academic transcripts are reviewed by the Dean and discussed with the student to determine his or her goals. A maximum of up to 66 hours of advanced standing transfer credit will be approved after this process for doctoral candidates. For these candidates, instruction at IUGS is provided via study and at the 8-day Graduate Seminar at the 10 day Residency Programme. Only grades of “C” or better will be accepted in transfer for academic standing. In addition the students overall average must be “B” or better. Instructional Requirements, Strategies, and Sequence A total of 93 post-baccalaureate credit hours are required for doctoral degrees, a minimum of 27 credits must be taken at IUGS. Some of these may be taken via independent study or at other post-baccalaureate institutions approved by the Dean. Up to 66 post-baccalaureate academic credits may be transferred from other accredited post-baccalaureate academic institutions according to IUGS’s Advanced Standing Academic Credit Transfer Policy. A total of 45 post-baccalaureate credits are required for Master’s degrees, with a minimum of 18 credits taken at IUGS. Up to 27 post-baccalaureate academic credits may be transferred from other accredited post-baccalaureate institutions. Instructional methods include: Review and, as approved, acceptance of previous relevant post-baccalaureate coursework that meets the criteria of IUGS for advanced standing academic credit transfer; As needed, independent study or courses completed at other post-baccalaureate institutions approved by the Dean to complete the required coursework; Assigned readings of texts and academic journal articles; Interactive lectures; Small group discussions; Use of electronic media (Questia online library provided by the University and other selections by the student, mentor, and Dean); The instructional requirements and sequence include the following coursework to be successfully completed at IUGS: Organisational and Political Psychology Research Design I (3) credits for the Doctoral and Master’s degrees; Organisational and Political Psychology Research Design II (3) credits for the Doctoral degrees; Upon completion of the research requirements, development of the Doctoral Dissertation or Project under the leadership and consultation of an appropriate mentor approved by the Dean. Dissertation and Oral Defence or Doctoral Project and Oral Examination (18) credits or Master’s Thesis and Oral Defence or Master’s Project and Oral Examination (12) credits; Oral panel Defence of the PhD Dissertation and the Master’s Project, or Oral Examination of the Doctoral Project or Master’s Project; Graduate Seminar Programme (3) credits – Doctoral students only; A minimum of 85% mastery of examination materials is required. For Doctoral degrees, Organisational and Political Psychology Research I must be completed, approved, and filed before work on Research Design II begins. Organisational and Political Psychology Research and Design I and II are pre-requisites to undertaking the dissertation or the Doctoral Project. Research I is a prerequisite to undertaking the Master’s thesis, Research II is not required for a Master’s degree. The Dissertation and Doctoral Project are not pre-requisites for the 8 day Graduate Seminar at the 10 day Residency. However, it is recommended that all required coursework prior to the research courses be completed. Course Content Domain Requirements Required course domains (or equivalency as assessed and approved by the Dean of Faculty) include the following: Statistics and Research Methods; Research Design; Organisational and/or Community Research Principles and Methods; Organisational Policy Development; Individual, Team, and Organsational Effectiveness; Program and Staff Management; Organisational Development and Change; Public Communications and Social Media; Human Resources Management and Employee Relations; Financial Management. Additional credits may be transferred from other institutions according to IUGS’s advanced standing academic credit transfer policy. Additionally, instruction at IUGS is provided via independent study, distance education, and the Graduate Seminar Programme. Examples of Elective Course Domains (courses relevant to the particular student’s area of study that may be transferred for advanced standing or taken as independent study courses): Cross-Cultural Studies; Political Studies; Personnel Selection and Retention; Human Factors; Career Coaching and Mentoring; Workplace Health and Wellbeing. Intended Competencies and Outcomes These competency requirements are designed to prepare organisational and/or political psychology leaders by ensuring their expertise in the conceptual foundations of organisational and political psychology, applied research methods, leadership and communication skills, and a substantive area of specialisation. All Doctoral students will demonstrate mastery of the competencies through a combination of coursework, residency seminar participation, and professional experience. Students are eligible for conferral of the Doctor of Organisational or Political Psychology with the completion of a research-based dissertation, using an action learning framework. The PhD is designed to prepare organisational and political psychologists to engage in research and academic and policy leadership in the field. These graduates will demonstrate an in-depth understanding of organisational and/or political psychology practice, research, and theory. The Doctor of Organisational and Political Psychology is designed to enhance the student’s capacity to work in applied organisational, governmental or political settings where advanced knowledge can help them further their organisation’s goals and strategic directions. The Master of Science degree is designed to help mid-career professionals advance beyond the bachelor’s level in their professions. The Master’s degree student will typically have taken 27 academic course credits at another accredited institution, with the balance to be completed at IUGS. The Master’s Programme is designed to assist graduate students with postgraduate academic credits to complete a Master’s thesis. All graduates will demonstrate: An ability to analyse issues and problems in organisational and/or political psychology using organisational and/or community research and statistical methods; An ability to synthesise information from various sources (e.g., combine census and locally collected data) to assess significance of health and demographic issues, and develop strategies for addressing organisational and/or political psychology problems in an area of interest or specialisation in a manner that contributes to the evidence base of organisational and/or political psychology scholarship; Leadership in designing and implementing organisational and political policies, strategies, and interventions that address a significant organisational or community problem/issue; An ability to assess and utilise communication and social media strategies across diverse communities and audiences to inform and influence programme and policy decisions; A vision and philosophy for professional leadership in organisational and/or political psychology. [-]

Christian Counselling and Spiritual Direction

International University For Graduate Studies - IUGS
Campus forma Denní studium September 2016 Dominika Dominika Online

Christian Counselling and Spiritual Direction [+]

Philosophy The primary mission of the educational programmes in Christian Counselling and Spiritual Direction coursework is: - To develop competent, critical reviewers and well-informed researchers, professors and clinicians; - To enhance and promote a comprehensive basis for teaching, researching and practicing Christian Counselling and Spiritual Direction; - To promote systems that respect the diversity of client populations as well as approaches to research, teaching and clinical practice; - To advance the body of academic literature within the field through the promotion of research outcomes and analysis, research and clinical ethics, teaching and clinical effectiveness, special populations, evidence-based practice, and mental health concerns; - To inculcate excellence and critical thinking within the field. Outcomes Students must demonstrate the following prior to graduation: A. Comprehensive knowledge of Christian Counselling or Spiritual Direction clinical theory and practice via literature review, bibliography, and the development of an annotated outline for the dissertation or project; Thorough knowledge of research methodologies via formulation of a Christian Counselling or Spiritual Direction research question, and the selection of an appropriate means of data collection and analysis; Well-developed critical thinking skills, including those of analysis and synthesis including approaches in awareness and advantages of qualitative and quantitative research methods; Postgraduate-level written and oral communication skills; Ease with discourse about subject matter via dissertation defence or oral examination and when appropriate at roundtable discussions with peers and faculty; A minimum of 85% mastery of examination materials and ability to participate in analysis of research articles and to translate these articles into components of clinical practice. For Christian Counselling: Ability to effectively utilise well-researched psychological and clinical practices as well as spiritual resources for healing and growth; Ability to move beyond the typical “illness model” by providing psychologically sound therapy that recognises a client's spiritual dimension; Ability to integrate theology and other faith-tradition knowledge, spirituality, the resources of faith communities, the behavioural sciences, and systemic theory. For Spiritual Direction: An integrated spirituality grounded in self-awareness and engagement with modern culture, as well as with classic and contemporary resources in the Christian tradition; Spirituality literacy grounded in biblical, theological and psychological competencies; spirituality praxis through personal engagement around spiritual themes; Professional skills in spiritual direction; Content IUGS offers the following Degrees in Christian Counselling or Spiritual Direction: Master of Arts (MA); Master of Science (MSc); Doctor of Psychology (PsyD); Doctor of Philosophy (PhD). The MSc and PsyD Project is oriented toward practical application in a chosen area of Christian Counselling or Spiritual Direction and tends to involve more primary research. The MA thesis and PhD dissertation tend to be theoretical and involves more secondary then primary research in the chosen area of Christian Counselling or Spiritual Direction. The student’s portfolio and transcripts are examined by the dean after discussion with the student to determine his or her goals. A maximum of 27 (for master's students) or 66 (for doctoral students) credits of advanced standing will be approved after this process. Domains included in these credits as assessed and approved by the Dean of the Faculty of Christian Counselling or Spiritual Direction that may be accepted for advanced stranding include, but are not limited to, the following: For Christian Counselling: Theories of personality and personality development; Interpersonal relations; Marriage and family dynamics; Group dynamics; Personality and culture; Psychopathology; Psychology of religious experience; Theories of counselling and psychotherapy; Personality assessment and statistics; Theories of the pastoral office, including the history and theory of pastoral care; Research methods; Orientation to the helping professions and ethics; For Spiritual Direction: Foundations of Christian Spirituality; Biblical Foundations, Christian Origins, Literature of Ancient Israel; Theological Foundations / Christian Doctrine; Psychological Foundations / Human Person & Psychological Development; Introduction to Spirituality Praxis; Advanced Spiritual Accompaniment Praxis; Spiritual Accompaniment Practicum; Ethics of Pastoral Counselling and Spiritual Direction; Personal Spiritual Direction; Spiritual Paths in World Religions; Christian Moral Theology and Ethics; Spirituality Field Project. Only grades of “C” or better will be accepted in transfer for academic standing. In addition the student's overall average for transfer credits must be “B” or better. Graduation requirements: MA and MSc: 45 post-baccalaureate credits, including the following: A total of 27 post-baccalaureate credits in transfer from other institutions or taken by distance-learning through IUGS; Successful completion of the distance-learning course Research and Design (3 credits); Successful completion of the Graduate Seminar (3 credits); Thesis and Oral Defence, or Project and Oral Examination (12) credits; PsyD: 93 post-baccalaureate credits, including the following: A total of 66 post-baccalaureate credits in transfer from other accredited institutions or taken by distance-learning through IUGS; Successful completion of distance-learning courses Research and Design I and II (6 credits); Successful completion of the 8-day Graduate Seminar at the 10-day Residency (3 credits); Project and Oral Examination (18 credits); PhD: 93 post-baccalaureate credits, including the following: A total of 66 post-baccalaureate credits in transfer (earned before or after admission) or taken by distance-learning through IUGS; Successful completion of distance-learning courses Research and Design I and II (6 credits); Successful completion of the 8-day Graduate Seminar at the 10-day Residency (3 credits); Dissertation and Oral Defence (18 credits). Sequence - Advanced-standing course credits may be taken before or after the student's matriculation at IUGS. Master’s students must complete their 27 credits advanced standing and doctoral students their 66 advanced-standing credits before undertaking Research and Design I. - For doctoral students, Research I must be completed, approved and filed before work begins on Research II. - Research and Design I (and for doctoral students Research and Design II) must be completed, approved and filed before the first draft of the Master’s Project, Thesis, Doctoral Project or Dissertation is submitted. - The Graduate Seminar may be completed at any time during the student’s enrolment at IUGS but must be successfully completed before graduation. Instructional strategies will include, but not be limited to, the following: - Assigned readings of texts and academic journal articles; - Seminar review of these assigned readings; - Interactive lectures; - Small group discussions, where students will evaluated on their level of participation; - Use of electronic media (Questia online library provided by the University and other sources selected by the student, mentor, and Dean); - Examinations (cumulative and comprehensive examinations to ensure subject-matte [-]

Addiction Studies

International University For Graduate Studies - IUGS
Campus forma Denní studium September 2016 Dominika Dominika Online

Addiction Studies [+]

Magisterske studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku. Instructional Philosophy and Mission IUGS is dedicated to educating professionals in the Addiction Studies Programme to meet society’s needs in addressing the burgeoning addiction problems nationally and internationally. The Addiction Studies Doctoral and Master’s Programmes at IUGS require as a foundation the missions of the profession as outlined by the National Association for Alcohol and Drug Addiction Counselors (NAADAC) “NAADAC's Mission is to lead, unify and empower addiction focused professionals to achieve excellence through education, advocacy, knowledge, standards of practice, ethics, professional development and research." Adopted 1998. IUGS also subscribes to standards advanced by the International Certification and Reciprocity Consortium (IC&RC) to advance international reciprocal standards in credentialing in the alcohol and drug treatment, prevention, and clinical supervision fields. Beyond the foundation of the professional requirements, the degree programmes are created to further enhance the knowledge and abilities of these professionals. E. Prospective students for IUGS’s Addiction Studies Programmes are individuals who desire to increase their knowledge and enhance their professional skills through graduate degree education. Our students include: Addiction counselors; Educators; Addiction-focused health care professionals. These individuals specialise in addiction prevention, treatment, recovery support and education. The areas of addiction include but are not limited to: alcohol, drugs including nicotine, gambling, sex, and other process/behavioural addictions as well as eating disorders. Addiction Professionals: Are responsible for evaluating addiction disorders, and developing individualised treatment plans based on evidenced-based practices. Addiction professionals may work with patients individually or in group settings, and their families; Help with prevention and awareness of the danger of substance abuse and addiction in communities; Collaborate with other health care professionals to treat issues that are comorbid with addictions; Addiction studies candidates and graduates are also expected to uphold high standards of core competencies and ethics. In conclusion, the Addiction Studies philosophy at IUGS is to educate in order to ensure the highest quality of professionalism in the field of addictions. Intended Outcomes Students must demonstrate the following: Comprehensive knowledge of addiction theory and practice via literature review, bibliography, and development of annotated outline; Thorough knowledge of research methodologies via formulation of an addiction research question and selection of appropriate means of data collection and analysis; Well-developed critical thinking skills, including those of analysis, synthesis; along with divergent and convergent processes; Graduate level writing and oral communication skills; Ease with discourse about subject matter via Dissertation Defence or Oral Examination and when appropriate at round table discussions with peers and faculty; Competent practice skills in addiction practice with adults, children, adolescents, organisations, and systems; A minimum of 85% mastery of examination materials. Content IUGS offers the following Degrees in Addiction Studies: Doctor of Philosophy (PhD); Doctor of Psychology (PsyD); Master of Arts (MA); Master of Science (MSc); The Bachelor of Science (BSc). The PhD dissertation and the MA thesis tend to be theoretical and involves more secondary then primary research. The PsyD project and the MSc project tends to seek a practical solution or outcome for a question or need. It involves more primary then secondary research. Completion of the Doctor of Philosophy or Doctor of Psychology in Addiction Studies requires a minimum total of 93 post-baccalaureate credits. Completion of the Master of Arts or the Master of Science in Addiction Studies requires a minimum total of 45 post-baccalaureate credits. Completion of the Bachelor of Science in Addiction Studies requires a minimum total of 120 credits* of which a minimum of 30 credits must be taken at IUGS. The Bachelor of Science in Addiction Studies is specifically designed for professionals who desire a bachelor’s degree and/or certification or licencing in addiction or related studies. The requirements for graduation are: Documented Pertinent Professional Experience; Certification or Licensure in Alcohol or Drug Counseling; 120 credits* for graduation of which 30 must be taken at IUGS. Required course domains (or equivalency as assessed and approved by the Dean of Faculty) for Doctoral Degrees in Addiction Studies include: Addiction policy and effect on addiction diagnosis and treatment; Relationship between mental illness, physical illness and addictions; Different clinical approaches to addiction treatment; Special populations, addition prevalence and treatment; Clinical methods and case management in addictions; Addictions clinical practicum; Addictions research methods; Relevant addictions electives such as those related to behavioural/process addictions and dual diagnosis between mental illness and chemical addiction (MICA). IUGS offers Doctoral and Master’s Programmes and academic graduate coursework for students to be prepared for addiction’s professional challenges. These graduate courses include but are not limited to: Diversity and Special Issues in Substance Abuse; Sexually Transmitted Disease and Other Medical Illnesses and Drug Abuse; Case Management for Substance Abuse Treatment; Psychopharmacology of Drug Abuse; Psychopharmacology of Mental Illness and Dual Diagnoses – Causes and Treatments; Methods, Models and Applications in Addiction Treatment; Ethics in the Professional Practice; Introduction to Self Help Groups; Process/Behavioural Addictions. Only grades of “C” or better will be accepted in transfer for academic standing. In addition the students overall average must be B or better. *Includes all associate degree and college credits as well as certification, licencing, approved internships and continuing education coursework at 13½ contact hours or the equivalent for each academic credit. Sequence The student’s portfolio and transcripts are examined by the Dean after discussion with the student to determine his or her goals. The 66 required credits for advanced standing in the Doctoral Programme will be reviewed and approved after this process. The 27 required credits for advanced standing in the Master’s Programme will be approved after this process. Research I must be completed, approved, and filed before work on Research II begins. The 8-day Graduate Seminar at the 10-day Residency may be completed at any time during the student’s enrolment at IUGS, but must be completed prior to fulfilling their academic requirements in Addiction Studies. Instructional Strategies: will include, but not be limited to: Assigned readings of texts and academic journal articles; Interactive lectures; Small group discussions; Use of electronic media (Questia online library provided by the University and other sources selected by the student, mentor, and Dean); Cumulative and comprehensive examinations to ensure subject matter mastery. [-]

Maestria En Resolución De Conflictos, Paz Y Desarollo

University for Peace
Campus forma Denní studium March 2017 Kostarika Ciudad Colon

El programa que presenta la Universidad para la Paz en idioma español tiene como objetivo formar Lideres con los Elementos de un Desarrollo humano nedílnou para el Siglo XXI. [+]

La Universidad para la Paz (UPAZ) ha venido desarrollado un Conjunto de Programas de Maestria y de Cursos Cortos en idioma inglés de forma EXCLUSIVA. Sin embargo, Desde hace ya 2 años, la DEMANDA por Cursos en idioma español en el Plocha de los Estudios de Paz, Desarrollo y Derechos Humanos, ha impulsado a la Universidad ofrecer algunos de estos Programas de manera Paralela Sus Programas de Maestria. Estos Cursos han conseguido un Důležité interés, el cual sobě ha traducido en un número značný de participantes. Es por esta Razon que la Universidad para la Paz ha decidido odpovídač esta Důležité DEMANDA traves del programa de Maestria en Resolución de Conflictos, Paz y DesarrolloLa cual refleja el paradigma Základním del Mandato de la Asamblea General de la ONU a la UPAZ. El programa que presenta la Universidad para la Paz en idioma español tiene como objetivo formar Lideres con los Elementos de un Desarrollo humano nedílnou para el Siglo XXI. El Núcleo esencial de esa formación permitirá entendre que los que conflictos enfrentamos Deben de ser TRANSFORMADOS y resueltos pacíficamente, pues solo así pueden sentarse las základen para la Paz. La conjunción de estos Elementos permite ACCEDER al Desarrollo en todas sus facetas: un Desarrollo humano, sustentable y sostenible. Esta Maestria es una EN verze español de los Cursos ofrecidos por la Universidad para la Paz en el idioma inglés, ampliamente establecidos en el sistema internacional y con un Důležité número de egresados ​​trabajando actualmente en Naciones Unidas, en organizaciones žádné gubernamentales, en gobiernos e instituciones del sektor Público y en el sektoru privado nivel globální. Para Esto, Nuestra Vision apoya las nociones de las Naciones Unidas de que tanto La Paz, el Desarrollo humano y la Transformación y Resolución de conflictos Deben de prvků do kontejneru transversalmente Elementos referidos a la Equidad de género y al principio de la žádná diskriminace, fuere esta rasové , sociální, de conciencia, de culto, o de Ostatní tipo. Estos enunciados se consideran pre-requisitos, ne sólo para el Desarrollo sino para la sobrevivencia del planeta. Es por ello que este programa aborda estas tres facetas dentro los cuatro Pilares fundamentales de las Naciones Unidas: Paz, Derechos Humanos, Desarrollo Sustentable - el mismo que la conlleva eliminación de la pobreza extrémy - y Cambio Climático. Perfil de ingreso: Bachillerato o Licenciatura en Ciencias Sociales, Ciencias Políticas, Relaciones Internacionales, Derecho o disciplinas afines con un minimo de dos años de graduación. Otras disciplinas requieren un minimo de Cinco de ANOS Experiencia en oblastech relacionadas. Perfil de egreso: El profesional que la obtenga Maestria en Resolución de Conflictos, Paz y Desarrollo estará en capacidad de: Entendre la naturaleza de las Relaciones Internacionales contemporáneas en un contexto multilaterální y globalizado, incluyendo en este contexto el conocimiento sobre la situación en generál de aquellos Seres Humanos excluidos y marginalizados de la Toma de decisiones, del acceso A Los recursos y Tecnologías moderna ya la educación , todo lo cual impide el Establecimiento de un Desarrollo sustentable y Justo. Dominar los principales Elementos de la agenda de las Relaciones Internacionales, en especial, las que Forman parte de la Organización de las Naciones Unidas, la OEA y sus organizaciones y Agencias Asociadas. Preparar Los egresados ​​para trabajar en la Administración Pública de Estado cualquier, ó en El Sistema Internacional Ø en Ong con Elementos Internacionales e inclusivos en su agendu. Horario: Pondělí Viernes de 9:00 am-12: 00 (En casos extraordinarios pueden haber lecciones en horas de la tarde). [-]

Magistr V Mezinárodním Právu A Lidských Práv

University for Peace
Campus forma Denní studium 1 rok March 2017 Kostarika Ciudad Colon

Zaměření lidských práv nabízí studentům in-hloubkové přezkoumání postupů a praxe mezinárodních orgánů v oblasti lidských práv, na globální úrovni a OSN, jakož i na regionální úrovni. [+]

Magisterske studium Humanitní a společenské vědy v Střední Americe a Karibiku. Masters program v mezinárodním právu poskytuje studentům s důsledným pochopení role státu v dnešní složité globální společnosti. Ačkoli mezinárodní právo má dlouhou historii, poslední století vidělo impozantní rozšíření role práva a právních institutů v mezinárodních a nadnárodních vztahů, zahrnující nejen uvádí, ale stále řada různých typů aktérů. Naše Masters Program poskytuje úvod do této dynamické oblasti, stejně jako možnost získat solidní a kritické chápání mezinárodního práva veřejného a jeho různých podporách. Kromě zaměření na foundational zásad a hodnot mezinárodního právního systému, různé kurzy vypořádat se s širokou škálou mezinárodních institucí, které hrají klíčovou roli v rozvoji mezinárodního práva, jakož i při jejich provádění a prosazování. Naše kurzy jsou vyučovány fakulty s bohatými mezinárodními zkušenostmi, jakož i hostující profesoři z prestižních univerzit a klíčových mezinárodních organizací (OSN, UNHCR, ICRC, atd.). Naše fakulta má dlouholeté zkušenosti s výukou jak právníky a studenty z různých oborů. Zkušenosti ve své třídě nabízí vzrušující a různorodé prostředí, se studenty pocházet z celého světa a širokou škálu prostředí. Master Program začíná se základními foundational hřišť v oblasti, včetně veřejného mezinárodního práva a lidských práv. V této souvislosti bude značná pozornost věnována roli mezinárodního práva v konfliktu a míru, a to zejména na otázky kolektivních bezpečnostních opatření, mezinárodního humanitárního práva a budování míru. Zvláštní pozornost bude věnována post-konfliktních situacích a "přechodné spravedlnosti" mechanismy, které vyžadují komplexní mezinárodní právní a politické uspořádání a jsou klíčové pro provádění mezinárodních norem v oblasti lidských práv. Zejména bude zkoumat, jak mezinárodní trestní právo a Mezinárodní trestní soud (ICC) se staly důležitou součástí tohoto rámce. Kromě toho program poskytuje znalosti o postavení a ochranu nejzranitelnějších, zejména uprchlíků a bez státní příslušnosti. Následně si studenti mohou vybrat specializovat v jedné ze dvou různých směrů: mezinárodního práva a lidských práv nebo mezinárodního práva a řešení sporů. Specializace na mezinárodní právo a lidská práva Zaměření lidských práv nabízí studentům in-hloubkové přezkoumání postupů a praxe mezinárodních orgánů v oblasti lidských práv, na globální úrovni a OSN, jakož i na regionální úrovni. Studenti získají znalosti o různých soudních a mimosoudních orgánů, které jsou v první linii otázek výkladu, na rozvoji mezinárodních norem v oblasti lidských práv a prosazování. Kromě toho mohou studenti absolvovat školení v ruce na dovednostech v říši podávání zpráv, monitorování a vyhodnocování lidských práv. A konečně, jak globalizace podnikání a investic je stále v platnosti a rychlost, s významnými důsledky v oblasti lidských práv, tato specializace zkoumá interakci mezi ekonomie a práva, žádat o zásadní otázky týkající se tohoto procesu a možných řešení. Předměty, které jsou společné všem magisterských programech UPEACE UPM 6001 UPEACE Foundation hřiště (3 kredity) UPeace Resident fakulta Systém UPM 6003 Spojené národy a UPMUNC (3 kredity), Miriam Estrada a Mayumi Yamada, a Ross Ryan (UPMUNC) UPM 6002 Nástroje pro řešení konfliktů a transformace (3 kredity) Manish Thapa. Cross-vypsal kurzy na obě specializace programy ILHR & ILSD DIL-6030 základní kurz pro mezinárodní právo veřejné (3 kredity) Juan Carlos Sainz-Borgo, Miriam Estrada a Mihir Kanadě. DIL-6059 Foundation Kurz zákony o lidských právech (3 kredity) Mihir Kanade a Miriam Estrada. DIL-6085 International Law Souvisí s ozbrojeného konfliktu (3 kredity) Héctor Olasolo, Miriam Estrada a Mihir Kanadě. DIL-6077 přechodné soudnictví a Mezinárodní trestní právo (3 kredity) Miriam Estrada. DIL-6079 mezinárodní ochranu zranitelných skupin a osob (3 kredity) UNHCR tým, týmové MOP a Mihir Kanadě. Maturitní Project DIL-7100 Independent Studies Paper (8 kreditů) DIL-7400 Závěrečná Maturitní Project Internship (8 kreditů) DIL-7500 Závěrečná maturitní projekt Capstone Track (5 kreditů) Kurzy pro Specializace v mezinárodním právu a ILHR lidských práv DIL-6078 univerzální a regionální mechanismy pro ochranu lidských práv (3 kredity) Pia CARAZO, Frans Viljoena a Olger González. DIL-6080 Reporting Human Rights, monitorování a hodnocení (3 kredity) Jan Hessbruegge. DIL-6043 Globalizace a lidská práva (3 kredity) Mihir Kanade. [-]

Zvládnout Mezinárodní Právo A řešení Sporů

University for Peace
Campus forma Denní studium 1 rok Kostarika

Specializace v mezinárodním sporů nabízí studentům pochopení role, kterou mezinárodní právo a instituce hrají při řešení mezinárodních a nadnárodních sporů. [+]

Masters program v mezinárodním právu poskytuje studentům s důsledným pochopení role státu v dnešní složité globální společnosti. Ačkoli mezinárodní právo má dlouhou historii, poslední století vidělo impozantní rozšíření role práva a právních institutů v mezinárodních a nadnárodních vztahů, zahrnující nejen uvádí, ale stále řada různých typů aktérů. Naše Masters Program poskytuje úvod do této dynamické oblasti, stejně jako možnost získat solidní a kritické chápání mezinárodního práva veřejného a jeho různých podporách. Kromě zaměření na foundational zásad a hodnot mezinárodního právního systému, různé kurzy vypořádat se s širokou škálou mezinárodních institucí, které hrají klíčovou roli v rozvoji mezinárodního práva, jakož i při jejich provádění a prosazování. Naše kurzy jsou vyučovány fakulty s bohatými mezinárodními zkušenostmi, jakož i hostující profesoři z prestižních univerzit a klíčových mezinárodních organizací (OSN, UNHCR, ICRC, atd.). Naše fakulta má dlouholeté zkušenosti s výukou jak právníky a studenty z různých oborů. Zkušenosti ve své třídě nabízí vzrušující a různorodé prostředí, se studenty pocházet z celého světa a širokou škálu prostředí. Master Program začíná se základními foundational hřišť v oblasti, včetně veřejného mezinárodního práva a lidských práv. V této souvislosti bude značná pozornost věnována roli mezinárodního práva v konfliktu a míru, a to zejména na otázky kolektivních bezpečnostních opatření, mezinárodního humanitárního práva a budování míru. Zvláštní pozornost bude věnována post-konfliktních situacích a "přechodné spravedlnosti" mechanismy, které vyžadují komplexní mezinárodní právní a politické uspořádání a jsou klíčové pro provádění mezinárodních norem v oblasti lidských práv. Zejména bude zkoumat, jak mezinárodní trestní právo a Mezinárodní trestní soud (ICC) se staly důležitou součástí tohoto rámce. Kromě toho program poskytuje znalosti o postavení a ochranu nejzranitelnějších, zejména uprchlíků a bez státní příslušnosti. Následně si studenti mohou vybrat specializovat v jedné ze dvou různých směrů: mezinárodního práva a lidských práv nebo mezinárodního práva a řešení sporů. Specializace na mezinárodní právo a řešení sporů Specializace v mezinárodním sporů nabízí studentům pochopení role, kterou mezinárodní právo a instituce hrají při řešení mezinárodních a nadnárodních sporů. Tato specializace se zabývá úlohou národních a mezinárodních soudů přispívat k řešení sporů. Jako mezinárodní a nadnárodní adjudication získala významnější úlohu v mezinárodních vztazích, je důležité pochopit, jak jsou tyto globální a regionální soudy reagovat na výzvy z počátku 21. století. Studenti budou zkoumat úlohu práva v tradičních i méně tradičních územních a hraničních sporů, a získat přehled o mořském právu. A konečně, budou zkoumat stále důležitější oblast řešení sporů v mezinárodních ekonomických vztahů, která bude obsahovat investiční arbitráž. Předměty společná pro všechny programy UPEACE UPM 6001 UPEACE Foundation hřiště (3 kredity) UPeace Resident fakulta Systém UPM 6003 Spojené národy a UPMUNC (3 kredity), Miriam Estrada a Mayumi Yamada, a Ross Ryan (UPMUNC) UPM 6002 Nástroje pro řešení konfliktů a transformace (3 kredity) Manish Thapa. Cross-vypsal kurzy na obou specializace ILHR & ILSD programů DIL-6030 základní kurz pro mezinárodní právo veřejné (3 kredity) Juan Carlos Sainz-Borgo, Miriam Estrada a Mihir Kanadě. DIL-6059 Foundation Kurz zákony o lidských právech (3 kredity) Mihir Kanade a Miriam Estrada. DIL-6085 International Law Souvisí s ozbrojeného konfliktu (3 kredity) Héctor Olasolo, Miriam Estrada a Mihir Kanadě. DIL-6077 přechodné soudnictví a Mezinárodní trestní právo (3 kredity) Miriam Estrada. DIL-6079 mezinárodní ochranu zranitelných skupin a osob (3 kredity) UNHCR tým, týmové MOP a Mihir Kanadě. Maturitní Project DIL-7100 Independent Studies Paper (8 kreditů) DIL-7200 Závěrečná Maturitní Project Internship (8 kreditů) DIL-7500 Závěrečná maturitní projekt Capstone Track (5 kreditů) Kurzy pro Specializace v mezinárodním právu a řešení sporů ILSD DIL-6160 mezinárodní a nadnárodní Adjudication (3 kredity) Miriam Estrada. DIL-6026 mezinárodní hospodářské právo (3 kredity) Mihir Kanade. DIL-6081 námořní a územní řešení sporů (3 kredity) Juan Carlos Sainz-Borgo a Gudmundur Eiriksson. [-]

Magisterský Studijní Program V Městské Správy A Mír

University for Peace
Campus forma Denní studium 11 měsíců March 2017 Kostarika Ciudad Colon

Magisterský studijní program v městské správy a mír přistupuje k těmto výzvám v unikátním způsobem představuje na otázku "Co je to klidné město?" a zásadním způsobem ... [+]

Magisterský studijní program v městské správy a mír

Mezi lety 2007 a 2008 bylo dosaženo slavný "zvratu bod". Poprvé v historii většina světové populace začala žít ve městech a ne na venkově. V posledních letech se hodně z tohoto toku byl účtuje se rychle urbanising globálního Jihu, a my jsme viděli boom v počtu "mega-měst" s více než pěti miliony obyvatel celé planety. V této souvislosti, současnost a budoucnost lidstva je stále více měst a výzvy, a také řešení pro lidstvo, bude mít stále městskou tvář. Magisterský studijní program v Městské správy a mír přistupuje k těmto výzvám v unikátním způsobem představuje na otázku "Co je to klidné město?" a rozhodující, "Jak může takový město lze dosáhnout a udržet?" Budování klidné a udržitelných měst chceme začíná zde.... [-]


Magistr Ve Výtvarné Výchově

Edna Manley College of the Visual and Performing Arts
Campus forma Denní studium September 2016 Jamajka Kingston

Program Výtvarná výchova vybavuje studenty s kritického myšlení dovednosti, technické znalosti a schopnost přenášet znalosti výtvarného umění ve formálním vzdělávacím prostředí. [+]

Mistr ve výtvarné výchově

Program Výtvarná výchova vybavuje studenty s kritického myšlení dovednosti, technické znalosti a schopnost přenášet znalosti výtvarného umění ve formálním vzdělávacím prostředí. Studenti jsou povoleny, aby se agenti změny v místních a mezinárodních vzdělávacích systémů a napadal a podporovány vyniknout v extrémně náročný a neuvěřitelně dobře placenou kariéru jako učitel. Výtvarná výchova obory absolvovat kurzy v rozsahu studia oblastí. Těžištěm jejich programu je na odborných studií, s důrazem na výrobu angažované pedagogy.

* MA ve výtvarné výchově je ve spojení s Ohio State University (OSU)... [-]


MPhil A PhD V Oboru Kulturních Studií

The University of West Indies - Mona Campus
Campus forma Denní studium Kombinované 1 - 7 let September 2016 Jamajka Mona + 1 více

Institut Karibiku studií (ICS) nabízí programy vedoucí k MA, MPhil a PhD tituly v kulturních studií. Každý program je nabízen ... [+]

MPhil a PhD v oboru kulturních studií

Institut Karibiku studií (ICS) nabízí programy vedoucí k MA, MPhil a PhD tituly v kulturních studií. Každý program je nabízen na plný úvazek a částečný úvazek a vyžaduje i práce v kurzu a výzkumnou složku.

Vstupní požadavky (M.Phil. / Ph.D.)

Minimální podmínkou pro přijetí do studijního programu MA je nižší druhé třídy Čestný titul nebo jeho ekvivalent. Chcete-li být přijat do MPhil a doktorských programů, musí žadatelé dosáhli alespoň horní druhé třídy vyznamenáním titul nebo jeho ekvivalent z instituce terciárního. Ve výjimečných případech může komise přijmout uchazeče Campus bez titulu, kteří získali zkušenostní znalosti a může prokázat schopnosti v oblasti kulturních studií. Všechny aplikace pro MPhil a PhD míry musí být doprovázena výzkumný projekt. Rozhovor bude součástí výběrového řízení. ... [-]