Ma v africké literatuře
University of the Witwatersrand
Klíčová informace
Umístění kampusu
Jazyky
Angličtina
Studijní formát
Na kampusu
Doba trvání
Vyžádejte si informace
Tempo
Plný úvazek
Školné
Vyžádejte si informace
Uzávěrka přihlášek
Vyžádejte si informace
Nejbližší datum zahájení
Vyžádejte si informace
Stipendia
Prozkoumejte možnosti stipendií, které vám pomohou financovat vaše studium
Úvod
Tento program poskytuje studentům odborného vzdělání v africkém a diasporic intelektuální a literární historie. Učil vedoucí v oblasti čísel, program inducts studenty do základních teoretických diskusí a nové přístupy v oblasti při použití africké literární materiál situovat a kritizovat hlavní trendy, jako jsou světové literatury a postkoloniální teorie vycházející z anglo-americkém světě. Vydělávat na Johannesburgu jako nové intelektuální náboj kontinentu, program nakreslí účastníků z celého kontinentu a mimo něj. Od svého vzniku v rámci Es'kia Mphahlele na začátku roku 1980, oddělení africké literatury vytvořila kohortu absolventů, kteří se pozice přes africké akademie a dalších částech světa.
Výhody programu
- Učil osobností v oboru
- Vibrant studentské komunity vyvodit z celého kontinentu
- Příležitost prezentovat práce na postgraduální seminářích a konferencích
- Podpora publikovat vynikající výzkumné práce
- Možnost podílet se na živé kulturní a intelektuální život v Johannesburgu
Curriculum Přehled / moduly učil
- Kritické přístupy k africké literatury
- African Populární Media a Novel
- Příběhy Indického oceánu
- Současné trendy v africké literatury
- Paměť, násilí a reprezentace
- Psaní otroctví v africkém světě
- Book History v Africe
Konečná data
Normálně 31. srpnem pro mezinárodní žadatelům a 30. září jihoafrické žadatele, ale za určitých okolností můžeme přijmout pozdní aplikace. Žadatelé o disertační-jedinou možnost, by měli kontaktovat oddělení ještě před podáním žádosti o přijetí.
African Populární Media a Novel Tolik předchozí studie ukázaly, africký román často vynořil z pozadí populárních médiích, jako jsou noviny, časopisy, časopisy, brožury, populární novelách, filmů, televize, populární drama, dopisy, populárních náboženských médií a tak dále. Jako nedávná studie říká "Dočasné tištěné publikace pomohla stimulovat literární kreativitu tím, že nabízí pravidelné odbytiště pro krátkou beletrii." Tato média často poskytují příležitost pro stylistické inovace a generických experimentu, který následně informuje více "kanonické" romány, které se objeví. V poslední době také, toto pole populární kulturní produkce, která se rozkládá ústní a písemná byla předmětem rostoucího akademické vyšetřování, jednak proto, že je v této oblasti, že převážná část afrického kulturní činnosti dochází.
Tyto experimenty s žánrem v populární fikci je také způsob, jak si představoval, a mluví k novému publiku a veřejnosti. Genetická inovace populární fikce v Africe je často také způsob, jak poskytovat narativní vyjádření k novým formám zkušenosti. Tím, věnuje velkou pozornost formám populární fikci, tento kurz si klade za cíl zvýšit předběžné otázky týkající se vzniku čtení vefiejnosti v Africe. Tyto veřejnost jsou pak často spojena s výkonnými etnické, rasové, genderové, náboženské a regionální identity a kurz bude ptát, jak tyto identity v interakci s myšlenkami a představami o oficiální kultury.
Kritické přístupy k africké literatury
Ocenění africké literatury byl pozemek intenzivní debaty již od mezinárodního postavení afrických studií a literatury v 50. a 60. letech. Kurz seznámí studenty s řadou debat, které se vyznačuje moderní rozvoj afrického literární kritiky. Stejně středobodem našeho průzkumu bude nutné registrovat soutok africké literární kritiky a souběžné vývoj v diskurzu africké historie, politika, ekonomie, sociologie a kultury. I když důraz v průběhu bude na zkoumání teoretických pozic, musí semináře prezentace integrovat argumenty prozkoumat s empirickými vyšetřování textů souvisejících s tématy, problémy estetiky v rámci diskuze.
Kanonické Spisovatelé a zkušenosti Post-Colonial v Africe
Obecná studie africké literatury na univerzitách má tendenci soustředit se na kanonických textech jako Věci se rozpadnou, Boží kousky dřeva, tím krásnejch Ones se ještě před narozením, a tak na předních afrických spisovatelů, jako je Achebe, Ngugi, Soyinka, Sembene a Armah , Nicméně, většina kurzy mají tendenci soustředit se na raná díla těchto autorů. Malá pozornost byla věnována jejich novějších děl. Tento kurz se snaží, aby se posun v zaměření, že se pokusíte prozkoumat některé z novějších děl těchto církevních spisovatelů.
Cílem kurzu je, aby prozkoumat jak formální strategie a nové poznatky, které tito autoři nabízejí ve svých posledních pracích. Důraz bude kladen na to, jak se autoři zabývají post-koloniální zkušenost v Africe a jak skutečně jsou znovu některé z otázek nastolených ve svých dřívějších textech. Vzhledem k tomu, většina spisovatelů se také domníval, literární a socio-kulturní otázky v Africe, budou některé z jejich kritických esejů třeba číst spolu s jejich tvůrčích děl, a to zejména na úrovni ŘO. Nakonec, i když Nuruddin Farrah a Hama Tuma nejsou obecně považovány za kanonické spisovatelé, jsou zde zavedeny z velké části proto, že přinášejí africké literatuře zcela jiný pohled na post-koloniální diskuse v Africe, a jednak proto, že pocházejí z oblasti Afrického rohu, oblast, která nezískala dostatečnou pozornost literární vědy.
Historie knihy
Pole historie knihy byl získávají jako hlavní oblast zkoumání v posledních dvou desetiletích. Jako oblast zkoumání, historie knihy vytvořila dlouhou a úspěšnou tradici stipendia. Podle slov Chartier, jeho hlavní zaměření bylo trojí: porozumět "textu, materiální objekt, který přepravuje, a čin, který ji pochopí". Tento triptych problémů vedla bohatý archiv vyšetřování do všech aspektů významnosti knihy a její dovoz pro sociální a estetického významu textů.
Kurz seznámí studenty s hlavními diskuzí v oblasti dějin knihy. Tyto debaty budou zkoumány ve vztahu k existujících materiálů o historii knihy v Africe. Protože se jedná se rozvíjející obor, kurz představí studentům zajímavou příležitost zapojit se do inovativním výzkumu.
Současné trendy v africké literatury
V posledních dvou desetiletích došlo vznik odlišného "třetí generace" afrických spisovatelů, včetně čísel jako Dangarembga, Okri, Couto, Vassanji, Gurnah, Hove, Abani, Adichie, Isegawa, Tůma, Wainaina, MPE, chocholatka, Oyeyemi , Laing, Bandele-Thomas a tak dále. V tématu, stylu a obsahu, tato kohorta je odlišný od "klasických" spisovatelů kánonu a má tendenci přijmout problémy, které se objevily v jiných "postkoloniálních" literatury. Tento posun v literárním důraz byl doprovázen posunem v kritické zaměření a mnoho africké literární teorie je nyní vévodí různými formami "postkoloniální" teorie. Tento kurz se bude číst díla "třetí generace" spisovatelů, přes čočky nedávné kritické teorie.
Příběhy Indického oceánu
Tento modul má za cíl zkoumat, do jaké míry v Indickém oceánu lze považovat za sociální, ekonomické, právní a kulturní scéně. Modul vyvolává tyto otázky s cílem porozumět jejich širší důsledky pro budoucnost Jižní Afriky v Indickém oceánu.
O Škole
Otázky
Podobné kurzy
MA Srovnávací literatura
- London, Spojené království
MA africká studia ( Pathway literatury)
- London, Spojené království